Schwarzkopf BC Hairtherapy Oil

Ondanks de lichtelijke teleurstelling over de inhoud van de BuzzBox Lookz, ben ik aan het testen gegaan. Ik denk dat het vervelend is dat ik dat herhaal bij alles, dit zal dus ook de laatste keer zijn dat ik ga beginnen over het feit dat ik teleurgesteld ben in dingen! Ik ben dus gewoon gaan testen, vergeet even dat ik teleurgesteld ben alsjeblieft. En dan wel  de BC Hairtherapy Oil Miracle. Een  soort serum voor je haar (dat zegt de naam ook eigenlijk al). Ik ben eigenlijk nooit zo fan van olie in je haar, aangezien het je haar snel nogal vet laat worden.  Dat is als je lang haar hebt meestal niet erg in de punten, die vaak droog zijn, maar op je hoofdhuid is het minder fijn. Je krijgt daar al snel vet haar en die olie producten lijken het meestal nog een heel eind te verergeren ook nog. En wat ik dus echt heel vervelend vind, is gewoon haar dat vet is. Ik zou sommige mensen met een overduidelijke vette haarcoupe soms wel willen toeschreeuwen dat ze hun haar s moeten gaan wassen ofzo. Ik weet ook dat sommige mensen daar niets aan kunnen doen en elke dag douchen (daar wordt haar trouwens ook vetter van,of droog, elke dag wassen is niet goed) maar ik vind het gewoon niet mooi, vet haar. En daarom ben ik niet zo gek op olie-basis haarproducten. Het maakt je haar gewoon heel snel vet. Maar ja, het zat in het pakket en ik was toch nieuwsgierig.

Ik wilde dus de gok wagen en heb de Hairtherapy Oil gebruikt.  Na het douchen heb ik het flesje erbij gepakt. Een heel klein beetje (echt een heeel klein beetje) op handdoekdroog haar is voldoende volgens de verpakking. Ik heb echt maar twee of drie druppeltjes uit het potje op mijn handen gedaan en dit in vooral de uiteinden van mijn haar gewreven. En in eerste instantie vond ik de geur nogal overweldigend toen ik aan het potje rook. Naarmate ik het product in mijn haar had gedaan, zwakte de geur ook best wat af, dus de geur is best aangenaam als het eenmaal in je haar zit, daarvoor kan het wat heftig overkomen. Echt thuisbrengen waar het nu precies naar rook, kon ik eigenlijk niet. Ik zal ook geen poging ondernemen om dat te gaan duiden. Het product trok eigenlijk snel in en liet niet een gebruikelijk vette laag achter op mijn haar.  Dat vond ik dus direct een positief punt.

Wat mij direct opviel toen ik mijn haar daarna ging doorkammen, was dat mijn haar minder in de klit zat dan normaal gesproken. Mijn borstel gleed makkelijker door mijn haar heen.  En dat is prettig, gezien het feit dat mijn haar meestal enorm in de klit zit na het wassen. En ja, ik gebruik conditioner en dus zou mijn haar heel wat minder in de klit moeten zitten dan  zonder maar die olie deed dus echt wat met mn haar en ik kon het zonder problemen doorkammen Dus dat was zeker een fijn pluspunt.  Want mijn haar is niet snel uit de klit te borstelen en dat neemt veel tijd in beslag. Er zijn heel wat uurtjes frustratie gaan zitten in het borstelen van mijn haar. En nu gleed mijn borstel er gewoon soepel doorheen. Zeker fijn, als je dus haar hebt als dat van mij. En toen het haar opdroogde zag het er ook echt niet vet uit.

Een ander pluspunt heb ik ontdekt toen mijn haar iets was opgedroogd….De punten zijn zachter en minder droog dan voorheen. En dat vind ik dus echt een enorm fijn pluspunt.  Mijn haar reageert dus duidelijk wel op dit product. En op een positieve manier als ik eerlijk ben  Het is wat zachter en makkelijker te stylen dan voorheen.  Het is dus zachter als je haar droog is. De geur vind ik dan nog steeds iets minder lekker, maar dat is puur persoonlijke voorkeur. Ik kan niet zo duiden welke geur het nu eigenlijk is. Al is het wel vervaagd als het in je haar zit. Je ruikt het nog steeds wel. Maar niet storend als in: ik ruik dit spul en ik vind het zo verschrikkelijk smerig, dat wil ik niet in mijn haar hebben.

Ook de volgende dag was mijn haar nog zacht en glanzend en bovendien nog steeds zo makkelijk te kammen. De punten waren niet droog, mn hoofdhaar, dus dichtbij mijn schedel niet vet. Ik ben best te spreken over dit serum! Ik denk ook echt dat ik het vaker zal gebruiken en misschien ga ik de fullsize  versie gewoon ook aanschaffen. Want ik vind dat mijn haar dit zeker wel verdient.

Aanrader? Absoluut, voor de meiden met nogal droog haar zou ik het zeker aanraden!  En voor de meiden met wat vetter haar trouwens ook. Zeker voor de meiden met lang haar! Ik zou zeker eens kijken of je de BC Hairtherapy Oil van Schwarzkopf ergens zou kunnen testen.

Afbeelding

Geef een reactie

