Tv-series

Het fenomeen TV is iedereen natuurlijk welbekend. We kijken met zijn allen ook verschrikkelijk veel uren per dag/week/maand/jaar TV.  Helemaal niet erg, want het zorgt voor ontspanning en je kunt eventjes lekker wegvluchten uit het dagelijks leven. Er zijn veel series op televisie die je zou kunnen volgen. Ik persoonlijk ben niet een erg trouwe serie volger als ik heel eerlijk ben. Ik heb veel dingen gevolgd en ben dan halverwege gestopt, of was teleurgesteld in de hoeveelheid herhalingen op de tv. Maar er zijn toch wel een paar series die ik al een tijdje trouw volg of ga volgen.

Natuurlijk volg ik GTST. Er zijn heel veel mensen die heel negatief doen over het volgen van een soap. Het zou dom en hersenloos zijn en je leert er niets van. Daarbij zijn er nu klachten dat de serie ongeloofwaardig zou zijn en over de top. Tja mensen, een soap is ongeloofwaardig en over de top. Maar het heeft miljoenen volgers die nog lang geen genoeg krijgen van de avonturen van de personages in het wonderschone Meerdijk. Ik vind het jammer dat blijkbaar veel volgers zich stiekem toch schamen voor het volgen van de serie. Er is echt niets mis met je hoor, en je bent ook niet leeghoofdig of whatever. GTST is gewoon best lekker om te volgen. Je hoeft niet enorm na te denken bij alles wat er gebeurd. En tegenwoordig stelt GTST soms ook dingen aan de kaak, zoals homoseksualiteit en liegen. Ik vind het toch leuk om erbij na te denken als in: Wat zou ik doen in zo een situatie.  Dus alle GTST-haters…tssk, laters haha. Want GTST  is gewoon te gek.

Verder hou ik ook van de serie Glee… Ik denk dat ik zeker wel een Gleek ben. Ik vind het gewoon een lekkere serie en ik kijk het supergraag. Ik ben ook blij dat het nu op een dag en tijd komt (zondag om 19.00 uur) dat er ook niks anders te zien is op tv. De serie was heel populair, toch hoor ik er steeds minder over. Terwijl Glee voor mij toch onverminderde leuk is en gezellig en soms een beetje raar. Maar ik hou wel van soms een klein beetje raar. Daarbij wordt er gezongen en gedanst en ik hou van zingen en dansen. Er worden vaak thema’s verwerkt in de serie , die best actueel zijn, zoals pesten of homoseksualiteit. Ik denk dat dit wel belangrijk is. Er kijken uiteraard best jonge mensen en ik ben voorstander van dit soort onderwerpen aan te kaarten.

Dan heb je tegenwoordig nog twee nieuwe series die ik wil gaan volgen. De een heet Blush. Deze zondag was er de eerste aflevering van die show. Het gaat om de zoektocht naar de beste make-up artiest van deze tijd. Het is een Amerikaans programma, maar ik vind het een waar genot om naar te kijken en te zien hoe mensen helemaal los gaan met make-up en de meest spectaculaire uitdossingen maken met make-up. Ik denk dat dit ook een aanrader gaat worden voor elk beauty-minnend meisje.  En ja, ik begin er toch steeds meer waardering voor te krijgen. Ik word natuurlijk niet opeens een wandelende poederdoos ofzo, maar ik interesseer me wel wat meer in beauty aangelegenheden dan ik bijvoorbeeld tien jaar terug deed. Dus ja, Blush…ga ik zeker kijken!

Het tweede wat ik ga volgen is iets waar je van moet houden. Doe je dat niet, dan vind je de serie waarschijnlijk helemaal niets aan. Het heet Terra Nova (Nieuwe Aarde, als je het vertaalt).  In 2148 is onze aarde totaal verwoest door onze levensstijl. Zonder kunst en vliegwerk valt er niet fatsoenlijk meer op te leven. Er is een manier gevonden om elders een nieuw leven op te bouwen. Via een tijdlus is er de mogelijkheid te reizen naar 48 miljoen jaar geleden, om daar een nieuwe toekomsto p te bouwen. Er gaan verschillende pelgrimstochten naar 48 miljoen jaar terug, naar Terra Nova dus, zoals ze dat daar noemen. Klein probleem..dinosaurussen. Nog een probleem…mensen uit de zesde pelgrimstocht, de Zessers. Ik denk dat ik het in grote lijnen wel heb uitgelegd. Aan een uitgebreide uitleg zal ik niet beginnen. Ik vrees dat mensen al snel afhaken als het te ingewikkeld word. Maar deze serie is het wat mij betreft echt waard om te worden gevolgd. Ik ga het in ieder geval doen natuurlijk, maar ik ben ook een Fantasy fan. Iets minder SF fan, maar dit houdt heel goed het midden tussen deze twee. De serie is te zien op donderdagavond om 20.30 uur. Op dit moment zenden ze dubbele afleveringen uit, wat natuurlijk erg fijn is. Ik vind het altijd fijn als een seizoen begint, dat je twee afleveringen per keer kunt bekijken.

Ik heb verder geen vaste series die ik volg, of je moet Lipdub, Spuiten en Slikken en De beste Zangers van Nederland Unplugged scharenonder tv-series. Dat doe ik niet, maar ik kijk ze lekker wel. Want ik hou daarvan.

Dus, tv-series. Nu je weet wat ik volg, ben ik een beetje nieuwsgierig… Welke tv-series volgen jullie?

Een gedachte over “Tv-series

  1. Esther zegt:

    Jaaa, weer een nieuwe blog, leuk!

    Welke series ik volg? Ik kan werkelijk niet wachten tot het nieuwe seizoen van Grey’s Anatomy van start gaat, als het goed is zal dat in september zijn (in de VS dan weliswaar).
    Friends is super, maar al lang afgelopen natuurlijk, dus ben ik maar weer opnieuw begonnen.

    Verder ben ik een (en nee, daar schaam ik me lekker ook niet voor) fervente fan van over-the-top reality-programma’s. Welcome Home is de laatste die ik niet voorbij kon laten gaan. Natasja Froger met haar über-meelevende blik, en de doos met tissues kan weer op tafel.

Geef een reactie

