Review Balea (dm)

Ik ben dol op shoppen in Duitsland. Dat heb ik geloof ik al een paar keer duidelijk gemaakt. Is het niet op deze site, dan vast wel op mijn vorige . Ja, ik ben totaal Duitsland als inkoopland idolaat. Waarom? Vrijwel alles is gewoon goedkoper. Vooral de beauty – en verzorgingsproducten. En sinds kort ben ik superfan van een uit Duitsland afkomstige verzorgingslijn. Namelijk de verzorgingslijn met de naam Balea.

Balea is ontstaan in 1995, wat nog redelijk laat is voor zo een mooie productlijn. Het is onderdeel van DM qualiteitsmarke.  Dit kwaliteitsmerk, waaronder Balea dus valt, stelt hoge eisen aan producten die onder deze naam worden geproduceerd en verkocht. Balea stemt zijn producten af op individuele wensen van klanten. En zij leveren complete verzorgingslijnen, van top tot teen en voor elk huid en haartype en voor elke leeftijd.  De producten laten zich makkelijk met elkaar combineren, zodat je een perfect op jou afgestemde verzorging voor je huid en haar hebt.

Balea doet zo min mogelijk kleurstoffen en andere schadelijke stoffen in zijn producten. Veel deodorants hebben dan ook geen alcohol als bestanddeel. Ook worden er zo min mogelijk conserveringsmiddelen gebruikt in de producten van Balea. Daardoor zijn veel producten ook geschikt voor een gevoeliger huidtype. Het is ook dermatologisch gestest en voor zover ik heb kunnen achterhalen, is het niet getest op dieren, wat wel fijn is om te weten.

Oke, mijn eerste kennismaking met Balea was in de vorm van een mini-shampoo . In Oldenburg kwam ik tot mijn grote verrassing een productlijn van Balea tegen waar ik zeker weten helemaal verliefd op ben geworden. Dat is de Lijn met verzorgingsproducten die kokos en monoibloesem blaadjes. Het ruikt lekker zomers en het is vochtinbrengend voor zowel je huid als haar. Je moet wel van de kokosgeur houden, anders ren je hard gillend weg van het product. Ik ben persoonlijk superdol op de subtiele geur van kokos, die voor mij echt een vakantiegevoel oproept en waar ik me graag mee omring. De geur past gewoonweg bij mij en daarom ben ik er ook zo dol op.

Van de Balea cocos &tiarenblute  lijn heb ik de bodylotion en de deodorant. De deodorant heeft geen alcohol als bestanddeel en geen kleur en conserveringsmiddelen waarop je huid zou kunnen reageren. De deodorant beloofde 48 uur te werken. Nu ben ik altijd wat kritisch, want de meeste producten werken niet zo lang als zij beloven. Maar deze deodorant is een van de eerste die dat dus wel doet. Na een warme dag, waarbij je toch zweet, had ik in plaats van een zweetlucht echt nog een lekkere frisse zomerse lucht onder mijn armen. En geen zweetplekken. Dus dat werkt echt uitstekend. Je hoeft de deodorant natuurlijk niet in de kokosgeur te kopen, er zijn talloze fijne geurvarianten die vast en zeker hetzelfde effect hebben.

Ook heb ik dus de bodylotion van deze lijn gekocht.  Beide producten waren onder de 2 euro, waarvan de lotion zelfs 80 cent was, voor een tube van 200 ml. De bodylotion is ook vrij van conserveringsmiddelen en kleurstoffen die schadelijk kunnen zijn voor de huid.  De bodylotion smeert goed uit en trekt makkelijk in de huid. De huid is na enkele dagen van gebruiken ook echt aanzienlijk zachter en glanst zelfs een beetje. En dan niet een vettig glansje, als in een vette huid. Maar een gezonde glow van een huid die gewoon goed gehydrateerd is. Dat is wel prettig, aangezien mijn huid best wat droog kan zijn. Ik merk zeker dat mijn huid gewoon goed reageert op deze bodylotion. Op sommige bodylotions krijg ik een huidreactie namelijk, dan krijg ik jeuk en zie ik rode vlekjes. Bij deze bodylotion is dit niet het geval.

Van de kokos-lijn is er nog shampoo, conditioner, douchgel, bodycreme en haarmaskers.  Ik wil deze producten zeker ook kopen. Ik ben namelijk fan van die producten met een lekker kokosgeurtje. Het is trouwens geen enorm heftige kokosgeur, maar subtiel en erg fijn . De shampoo conditioner en haarmaskers bevatten geen siliconen. Dus je haar wordt er niet zwaar van. Uiteraard ben ik ook nieuwsgierig naar andere producten van Balea, dus mocht ik terugkomen met nog meer producten dan komt er zeker ook een review over.

2 gedachtes over “Review Balea (dm)

  1. glasmetwater zegt:

    Haha ik ga ook altijd graag naar Duitsland voor verzorgingsproducten van Balea 😉 Ze zijn lekker goedkoop, net als zo goed als alle anders make-up en beautyspullen en ze werken nog eens goed ook, dus waarom niet naar Duitsland gaan haha 🙂

Geef een reactie

