Live your Life…Love your Pyjama’s!

Als ik een ding zou moeten noemen qua kleding waar ik dus echt niet mee zonder zou kunnen, dan zou dat zijn..mijn pyjama. Echt met stip op 1 het meest geweldige kledingstuk in mijn kast. En ik heb ze dan ook in overvloed…en draag ze tot ze op de draad versleten zijn. Katoenen, satijnen, flanellen, lycra..nachthemden, bigshirts, met broek, met shortje,  met lange mouw met korte mouw. Ik heb ze echt in alle soorten en maten. En ik moet bekennen dat ik vaak ook pyjama dagen houd.

Natuurlijk komt dat natuurlijk ook omdat ik vaak thuis ben en gewoon geen energie om me om te kleden en dat komt weer door een vervelende combinatie aan van die gekke aandoeningen, maar ik heb ook gewoon een natuurlijke voorkeur voor pyjama’s. Waarom kan ik niet zo goed uitleggen, want het lijkt wel of ik te lui ben om me aan te kleden. Dat is het gewoon niet, wat het wel is, weet ik soms gewoon ook niet goed. Maar ik hou dus van pyjama’s dragen. Ik baal er ook wel eens van dat ik ze niet aan kan houden als ik naar buiten moet of ergens heenga. Dat zou natuurlijk best kunnen, maar dan kijken mensen je wel vreemd aan. De pyjama is niet echt handig in een sociale aangelegenheid. Trekt zoveel aandacht, als je boodschappen gaat doen in je pyjama.

Ik kan soms ook gewoon echt blij worden van een pyjama. Zeker als ik weer een nieuwe koop. Dan kan ik daar helemaal gelukkig en warm van binnen van zijn. Dan was ik hem zo snel mogelijk en dan wil ik hem eigenlijk ook gewoon meteen aan! Gewoon meteen in pyjama. En er voor de rest van de dag niet meer uitkomen. Ik koop ze het liefst lekker oversized want dan past hij gewoon en knelt hij niet af..Een pyjama, daar moet ik in kunnen wonen het liefst. En daar zoek ik mijn pyjama’s dan ook echt op uit. Een allergrootste maat (niet dat ze afzakken ofzo, maar gewoon groot) en dan liefst ook met ruime broek. En ik kan ze gewoon overal vinden. Want ik ben qua pyjama’s niet kieskeurig… hoewel ik ervan hou als ze wat speciaals hebben. Een speciale tekst, of een grappig printje. Niets is mij eigenlijk te gek.

En laatst, bij mijn Primark ontmaagding, zag ik een pyjama waar ik gewoonweg niet zonder de winkel uit kon…. Cookie Monster Pyjama’s!  Knalroze ook nog, wat ik gewoon een superkleur vind!  En met een heerlijke wijde lounchbroek  of pyjamabroek, zo je wilt zijn ze gewoonweg om in te wonen. Dus ik heb er echt een dansje bij gedaan. Mijn droompyjama!!.Ik ben nog steeds verliefd en in de wolken met die pyjama. Op dit moment draag ik een blauwe tot op de draad versleten pyama broek en een grijs bigshirt met This Body Needs Sleep erop.  Ik was dus gewoonweg toe aan een nieuwe pyjama. Nou , eigenlijk ben ik dat dus altijd wel. Die broek, dat is een broek die ik niet weg kan doen. Ik heb de broek echt al jaren en hij zit vol gaten en t elastiek is op. Maar ik hou zo van de broek, ik kan er geen afstand van doen. Hoeveel mooie momenten ik niet in de pyjamabroek heb meegemaakt…. Nee ik kan geen afstand van die broek doen. En ik weet het, dat klinkt gek…maar Pyjama’s worden echt zo ondergewaardeerd.  Mensen schamen zich zelfs als anderen ze in een pyjama zien. Nou, dat is toch erg?

Sommige mensen dragen er niet eens een. Dat vind ik zo jammer. Ik vind eigenlijk dat iedereen op zijn minst 1 dag een pyjama aan moet hebben. Omdat pyjama’s gewoon comfortabel zijn en grappig. En ze maken je warm als je het koud hebt en zijn gewoon..tja ik hou gewoon van mijn pyjama. Dat moge dus duidelijk zijn. Ik pleit dus voor een Nationale Pyjamadag. En ik hoop dat mensen dat gewoon met mij eens zijn!!!

Dus mijn motto is dan ook: Live your live and Love your pyjama’s!!!Afbeelding

Geef een reactie

