Review Aussie Miracle Moist Shampoo en Conditioner

Shampoo, eigenlijk valt er weinig, maar ook weer veel over te vertellen. Je wast er je haar mee (maar dat is denk ik de meest logische opvatting) en meestal is shampoo goed voor je haar. Tenminste, heel veel reclames van bekende shampoo merken beloven dat hun product goed is voor je haar. En het gekke is, het werkt wel want veel mensen kopen klakkeloos shampoo. Of gaan voor de goedkope merken, want het maakt niet uit wat je koopt. Je haar moet ermee gewassen, no rocket sience.. Maar welke shampoo is nu eigenlijk fijn om te gebruiken? En werkt de ene shampoo net zo goed als de ander? En is het waar dat goedkoop net zo goed is als een dure shampoo?

Tot voorkort had ik hierover niet echt een uitgesproken mening. Shampoo was shampoo en haar was haar. Dus ik gooide er maar wat in. En gek genoeg is mijn haar vrij vergevingsgezind. Het was enigszins droog aan de punten, maar dat was in mijn opinie niet eens echt een enorme ramp. Tot ik besloot mijn haar te laten groeien.  Op zich zou je denken, waarom denk je dan opeens wel na over shampoo? Nou, omdat mijn haarpunten gewoon snel droog worden en ik in plaats van een schitterend glanzende lange haardos, een bos scheepstouw krijg. Dus dan ga je nadenken over hoe je dat kunt voorkomen.En dan is er wel meer nodig dan alleen maar gewoon wat shampoo erin kwakken en uitspoelen. Nee, voor mij begon een echte zoektocht naar een fijne shampoo toen ik vastbesloten was mijn haar eens beter te behandelen en het dan ook te laten groeien. Vraag mij niet waarom, maar noem het een deel van het plan om liever voor mezelf te zijn. In zijn geheel. Dus ook mijn haar. En heel wat shampoo merken zijn daardoor ook de revue gepasseerd. Van zeer goedkoop tot schandalig duur en alles ertussen in. Bij de een was ik best tevreden, bij de ander wilde ik zo snel mogelijk die fles weggooien, zo verschrikkelijk slecht was de shampoo( of conditioner).

Mijn zoektocht werd wat gerichter toen ik eenmaal had uitgevogeld hoe je je haar het beste kunt wassen en borstelen.  Het klinkt natuurlijk raar, voor iemand die nu reviews aan het schrijven is, maar laten we het erop houden dat ik jarenlang een redelijke noob ben geweest op beauty gebied. Ik ben dus een echte laatbloeier haha. Dus ik ben gaan uitvogelen hoe je goed voor je haar zorgt.En wat er beter niet in shampoo kan zitten. Dat hielp mij al een heel eind op weg. Na enkele lovende kritieken over een bepaald merk, heb ik toen de stap gewaagd iets meer uit te geven aan een shampoo en conditioner en ik moet zeggen dat ik daarover niet ontevreden ben. Ik geef liever extra centen uit aan een betere shampoo dan dat ik naar een dure kapper moet om mijn haar te redden van de ondergang. Ik heb dus de stap gewaagd en heb nu wat duurdere shampoo en conditioner.

Welke shampoo en conditioner ik heb gekocht? Nou, de shampoo van Aussie! En ik moet zeggen, ik vind de prijs nog best redelijk gezien de kwaliteit shampoo die je ervoor krijgt. Dat zegt veel mensen waarschijnlijk nog niet echt wat, dus laat me jullie vertellen over dit merk, waar ik sinds kort echt nogal fan van ben geworden.

Aussie is een merk ontwikkeld door een Amerikaanse haargoeroe, Tom Redmond. Hij bezocht in 1979 Australië en maakte daar kennis met een variatie aan plaatselijke fruitsoorten en authentieke kruiden.  De haargoeroe raakte geïnspireerd door de verzorgende bestanddelen van deze vruchten en kruiden. Hij verdiepte zich in de wondere wereld van Blue Gum eucalyptusbladeren, custard appel, quandong, munt balsem, schors van de wilde kersenboom en het beschermende Jojoba zaadolie. Hoe het kan weet niemand, en dat blijft vast ook altijd een mysterie, maar de Amerikaanse goeroe voor haar zag direct dat deze bijzondere Australische producten een grote betekenis voor je haar kunnen hebben. Hij vond een uitdaging in het maken van een product dat op bijna magische wijze beschadigd en futloos haar omtovert in een gezonde glanzende haardos. Hij is gaan experimenteren en slaagde er uiteindelijk in een mengsel van Australische invloeden te maken tot een soort wondermiddel: De  3 minute miracle Reconstructor (3MM)

In slechts 3 minuten zorgt deze reconstructor ervoor dat je haar tot in de puntjes verzorgt wordt. Het procduct werd als eerste gelanceerd in Groot-Brittannië, onder de naam Aussie.  Verschillende awards werden met dit product gewonnen. Om precies te zijn wel 6. Wat best veel is voor een enkel haarproduct. Maar wat wil je, met Tom Redmond, de haargoeroe.

Maar er kwam meer. Op dit moment bestaat de Aussie lijn uit 14 verschillende haarproducten. Elke fles gevuld met eeuwenoude Australische ingrediënten die je haar verzorgen. Bijv. Avocado olie  of olie uit een wilde perzikpit. Je begrijpt hem, geweldig voor je haar en vrijwel alleen natuurlijke producten in je shampoo. Dat is wat je wilt. Geen vitamine, zijde extract, parelpoeder of siliconen in je shampoo. Dat wil je niet. Je wilt shampoo die echt doet wat het beloofd. En met Aussie heb ik zo een shampoo gevonden. Je moet wel even puzzelen welke variant je het prettigst vind werken.

Enthousiast als ik was heb ik gekozen voor de Miracle Moist shampoo en conditioner.  De flessen zijn wit met een paarse dop. En ik vind de geur hoogst interessant. Het houdt een beetje het midden van een kauwgombal en van die fruitpennen waarmee je vroeger ging schrijven. Een zoete lucht dus. En hij blijft een beetje in je haar hangen. En je haar? Wat gebeurd er daarmee? Dat is natuurlijk de grote vraag, want ik wilde een betere shampoo en conditioner waarvan mijn haar gezonder ging worden. Deed dit product wat het beloofde? Waren de lovende kritieken echt waar? Ik ben het gaan testen

Nadat je je haar gewassen hebt met Aussie is je haar geweldig glanzend, glad en makkelijk doorkambaar. Doorkambaarheid is voor mij een grote plus in een shampoo of conditioner merk. Kan ik naderhand mijn haar niet goed kammen, dan vind ik dat dus flut. Ik moet mijn haar kunnen kammen. En dat kan! En heel simpel ook. Mijn haar is in droge toestand aantoonbaar zachter, heeft meer volume en glanst echt heel mooi. Het ruikt nog een beetje, maar niet te erg, naar de shampoo en conditioner die je hebt gebruikt en ik vind dat eigenlijk best een pluspunt. Haar moet gewoon lekker ruiken!  Ik ben echt fan geworden van de Aussie shampoo en conditioner en ik wil ook zeker de 3MM een keer gaan gebruiken!  Dus wat dat aangaat, ik heb mijn shampoo wel gevonden! Dit wil niet zeggen dat ik geen andere shampoo of conditioner test of gebruik. Maar wel dat dit een van mijn favorieten zal blijven.

Zeker met wat langer haar is Aussie gewoon echt een fijne shampoo. Hij is voor 8,99 euro bij de Etos verkrijgbaar in verschillende varianten. Dus er zit altijd wel een shampoo bij die voor je haar geschikt is! Gewoon eens uitproberen is mijn tip, want geloof mij, het is echt de moeite waard en je haar zal je er zeker dankbaar voor zijn

2 gedachtes over “Review Aussie Miracle Moist Shampoo en Conditioner

Geef een reactie

