Alterna Bamboo UV+ FadeProof Fluide review

Afbeelding

Een review over een haar product. Haar….  Het zit op je hoofd en sinds ik heb besloten een stuk liever te zijn voor mezelf, innerlijk en ook uiterlijk, moet ik zeggen dat ik het toch wel graag wil beschermen tegen de zon.  Want zon en je haar zijn niet heel erg goede vrienden van elkaar. Dat moge duidelijk zijn. Dus als je de zon in gaat zou het eigenlijk heel logisch moeten zijn om je haar te beschermen tegen de schadelijke straling van de zon. Tenzij je een bos stro op je hoofd sexy vindt staan. Dan moet je het vooral laten.

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik tot nog niet zo heel lang terug erg nonchalant was over mijn huid en mijn haar en wat daarbij kwam kijken. En ik ben gezegend met zeer vergevingsgezind haar. Ik heb er echt de raarste dingen mee uit gehaald en toch is het best aardig gezond en sterk gebleven. Toch ben ik een beetje tot  inkeer gekomen en daarbij kwam ook nog een Buzzbox (tja..dus) met daarin de Alterna Bamboo UV+ fade proof fluide. En die moest uiteraard worden getest. Ik heb dagen zitten wachten op een beetje zon buiten, zodat ik het product ook echt zou kunnen uitproberen. Want mijn haar reageert echt op zonlicht. Het wordt lichter qua kleur, maar ook droger. Als ik dat zou kunnen voorkomen, dan zou ik dat geweldig vinden natuurlijk. Lichter is niet zo erg, droger daarentegen, vind ik een stuk minder geslaagd. Droog haar is kwetsbaar en breekbaar en is ook moeilijker uit de klit te houden. Dus ik ben voorstander van bescherming. Het was natuurlijk wel hopen op zonniger dagen, want de eerste zomermaanden was het weer niet helemaal wat je ervan zou hopen. De zomer heeft wel even op zich laten wachten zeg maar.

En eindelijk, er zijn wat mooie dagen geweest. Ik heb de Alterna Bamboo+ UV fade proof fluide dus uitgetest. Eenmaal tijdens een dagje naar Artis, waarbij het echt enorm warm en zonnig was. En een dag tijdens een flink rondje handbiken (weet je niet wat handbiken is, google is je beste vriend) . Verder ben ik lekker buiten geweest met de andere mooie dagen. Flink zon en dus flink wat uv straling die je haar kan beschadigen. En dat is nu net wat je wilt voorkomen, dus de ideale tijd om de protectie fluid eens te testen.

Ik heb de Bamboo UV+ fade proof fluide dus in mijn haar gedaan die dagen, om uit te testen of het deed wat het beloofde.  En ben er enthousiast over geworden! Het is een olie achtige substantie die je moet  inwrijven in je haren. Het ruikt een beetje typisch..en ik ontwaarde een lichte meloengeur en citrusachtige geurtinten. Mijn haar werd er wel direct minder droog van in de punten en liet zich gemakkelijk kammen. Een groot voordeel vond ik zelf dat mijn haar er niet vet uit ging zien door de olie. Helemaal niet zelfs. Het glanst wel, maar het vettige wat je weleens van olie in je haar krijgt, blijft uit.

En heeft het gewerkt? Zeker weten! Ik zie wel dat mijn haar is opgelicht door de zon, maar het droge haar is helemaal uitgebleven!  Mijn haar is mooi  gebleven en niet uitgedroogd. Dus de Alterna Bamboo UV+ Fade Proof Fluide werkt wel degelijk. Ik ben officieel fan!

Nu heb ik een proefflacon en daar kan ik nog wel even mee voort. Maar mocht jij nu enthousiast geworden zijn en willen weten hoe duur het is en waar je het kunt kopen:

http://www.haarshop.nl/product/alterna-bamboo-uv-fade-proof-fluide#.UDyf8sEaO_g

De flacon van 75ml is E 29,- en dit lijkt duur, maar je hebt maar een heel klein beetje nodig om je haar te kunnen beschermen. Je doet er dus vrij lang mee en dan valt deze prijs behoorlijk mee.

Een aanrader dus, voor iedereen met gekleurd haar, kwetsbaar haar of gewoon voor de dames (en heren) die ook hun haar willen beschermen tegen de schadelijke UV stralen van de zon.

Geef een reactie

