Etat Pur review

Een tijdje geleden kreeg ik wat proeftubes van Etat Pur om uit te testen. Etat Pur is een huidverzorgingsmerk dat de laatste tijd wat meer opduikt.

Het bedrijf ETAT PUR en haar producten zijn het resultaat van de visie van Jean-Noël Thorel, apotheker en bio.loog, oprichter van de bioecology van de huid en ontwerper van de biologische technieken die ontwikkeld werden door de merken Bioderma en Institut Estederm

Als uitvinder van een nieuwe manier om cosmetica te ontwerpen, kreeg Jean-Noël Thorel enkele jaren geleden een werelwijd patent om deze belangrijke innovatie te beschermen. Deze innovatie gaat verder dan de natuurlijke of organische cosmetica en respecteert zo het natuurlijke evenwicht van de huid.

Tien jaar werk in het laboratorium was noodzakelijk om een complete lijn van Biomimetische Cosmetica (+B) uit te werken met een ruime keuze aan texturen :

  • de criteria van dit patent dat het absolute respect van het natuurlijke biologische evenwicht van de huid garandeert,
  • de eisen op het gebied van sensitiviteit, comfort en doelmatigheid voor de gebruikers van hoogwaardige cosmeticaproducten,
  • alle huidtypes, ongeacht hun levensstijl en hun omgeving.

Trouwens, mannen en vrouwen zoeken al jarenlang in de producten die zij gebruiken naar het juiste middel om:

  • diepliggende storingen te corrigeren: ontstekingen, onaangenaam gevoel, overmatige talgafscheiding, roodheid…
  • aan precieze behoeften te voldoen: afslanken, bruin worden, de huid lichter maken, huidveroudering vertragen of zelfs jonger maken…

Hieruit ontstond het tweede idee:

Iedereen de mogelijkheid bieden voor iedere behoefte, ieder specifiek probleem op autonome wijze een oplossing te vinden, met een productlijn met pure Actieve stoffen, met de beste doses, de beste “vervoerswijze”, zodat deze kunnen werken:

–          Waar dat nodig is

–          Wanneer dat nodig is

Deze overdenking leidde tot de creatie van de tweede lijn van exclusieve producten, de pure actieve stoffen. Zij kozen 50 Actieve Stoffen uit, wetenschappelijk erkend in de wereld als de beste voor hun efficiëntie en hun veiligheid.

De komst van online winkelen maakte dit mogelijk.

Er zijn verschillende doelstellingen die Etat Pur zich heeft gesteld:

  1. Gepersonaliseerd
  2. Optimale efficiëntie
  3. Respect voor de huid
  4. Geen onnodige kosten
  5. Weten waarvoor je betaald
  6. Weten wat je koopt
  7. Ethiek en gemeenschap.

Op hun site www.etatpur.nl  kun je uitgebreid lezen wat zij nu met al die doelstellingen bedoelen en wat ze ermee willen. Ik vind het best wel speciaal dat een huidverzorgingmerk zo bezig is met doelen en niet enkel met geld binnenhalen.

Etat Pur heeft een speciaal concept, dat makkelijk en overzichtelijk werkt.  Het A en het B concept.

Het A concept staat voor Actieve stoffen en B staat voor Biomimetische  skincare. Je kunt deze producten dus los of gecombineerd gebruiken. Zo ontstaat er een skincare die persoonlijk op je is afgestemd. Dit hangt namelijk ook af van:

–          Type en kleur van de huid

–          De problemen

–          De leeftijd

–          De leefstijl

–          De omgeving

Elke huid is uniek en heeft andere behoeften, iets waar Etat Pur met zijn A+B lijn op inspringt. Voor elke man of vrouw is er dus een specifieke huidverzorging. Met producten die dus precies aansluiten op jouw behoeften.

Op de site van Etat Pur (www.etatpur.nl) kun je ook alles wat je maar wilt vinden, voor elk huidprobleem.

Ik heb twee proeftubes mogen ontvangen van Etat Pur.  Ik was erg nieuwsgierig naar dit merk en heb de producten dan ook een paar weken uitgetest. Het mogen dan wel kleine tubetjes zijn, je hebt maar weinig van het product nodig om te smeren, zuinig in gebruik mag ik dus wel zeggen

Allereerst testte ik de B25 (biomimetische skincare dus) Het is een gezichtscrème.  Het is vrijwel geurloos, dus geen gekke parfum bestanddelen. De crème voelt prettig aan op de huid en smeert geweldig uit. Ik voelde meteen mijn gezicht zachter worden. Ik heb deze crème vooral als nachtcrème gebruikt zodat mijn huid goed kon profiteren van de crème.

Ook testte ik de B20 een olievrije verkwikkende fluïde.  Een gel substantie die makkelijk uitsmeert en intrekt. Ook bij deze gel voelde ik hoe goed mijn huid erop reageerde. Ik heb deze fluide gebruikt overdag, als ik even geen make-up op had (niet dat ik dagelijks onder de make-up zit natuurlijk). En ik ben erg blij met het resultaat van een paar weken testen.

Ik ben nu ook wel nieuwsgierig naar de andere verzorgingsproducten in de Etat Pur lijn. Als je nu bestelt op de site hoef je geen verzendkosten te betalen (bij de eerste bestelling) en krijg je enkele testers bij je bestelling.

De gemiddelde verkoop prijs van de producten is rond de E 10,- . En waarom je er zoiets voor betaalt, heeft Etat Pur op de site vermeld. Zo kun je zien waar je je geld aan uitgeeft. Dit is zeer transparant en wekt het vertrouwen in de producten.

Etat Pur is wat mij betreft een bedrijf waar we nog veel van zullen gaan horen. Ik ben in ieder geval wel enthousiast geworden van het testen van deze producten.

Geef een reactie

