Creatief!

Ik hou van alles wat maar een beetje met creativiteit te maken heeft. Ik ben dol op dingen maken, beschrijven,uitbeelden, aankleden. Eigenlijk kan ik wel zeggen dat ik erg creatief ben. Er is ook weinig in die hoek wat ik niet kan (hoewel borduren en priegeldingetjes wel in die categorie zouden vallen). Ik ben dol op zingen (en het is oke, niet vals..maar ik zal er niemand mee lastig vallen), dwarsfluit spelen, haken, breien, tekenen schilderen, schrijven en dichten. Met dat laatste heb ik zelfs een eigen bundeltje uitgegeven! En daar ben ik nog steeds erg trots op.

http://boekscout.nl/shop/ViewProduct.aspx?bookId=2653

Helaas is Nederland echt geen gedichtenland, waardoor mijn gedichtbundel, met de titel “Binnenste Buiten” verkopen een grote uitdaging is. Wat ik helaas had, tijdens de periode dat ik echt mijn boek moest promoten, was een enorme buslading aan pech. Lichamelijke pech. Dat heeft ertoe geleid dat ik dus geen enkele poging heb kunnen ondernemen om mijn eigen dichtbundel te promoten. Natuurlijk heeft mijn familie en mijn lieve vriendenkring mijn bundel gekocht, waar ik echt zo dankbaar voor ben! En ik krijg echt veel complimenten terug kan ik wel zeggen…. Daar word ik echt verlegen van moet ik zeggen. Dus dichten, tja dat kan ik dus wel! Mocht je nieuwsgierig worden van mijn stukje, dan verwijs ik je naar de uitgever waar mijn dichtbundel te koop is. Ik denk dat het het waard is om hem te kopen, want er staan mooie gedichten in.

Ik heb heel lang getwijfeld of ik mijn schrijfsels openbaar zou moeten maken, want de bundel is wel erg persoonlijk geworden. Echt mijn binnenste naar buiten dus. Achteraf ben ik blij dat ik dat gedaan heb, want ik ben er wel een stuk opener door geworden. Iedereen kon mijn gevoelens nu immers lezen!  Toch was dit voor mezelf een kleine test. Ik ben namelijk meer een verhalen schrijfster. En ik heb een groot verhaal, waar ik ondertussen al 2 jaar aan bezig ben. En dat verhaal wil ik laten uitgeven. Maar ik was bang: Zou ik mijn verzinsels laten lezen aan mensen? Wat je schrijft aan verhalen zijn een beetje “kindjes”…dus ik was nogal onzeker. Ik had onderwijl wel door de jaren heen behoorlijk wat gedichten geschreven en toen kwam er in mijn hoofd een idee op. Als ik het aandurfde mijn gedichten in boekvorm uit te gaan geven, dan had ik al zoveel persoonlijks laten zien, dat ik zeker mijn verhalen zou durven laten uitgeven. En ja, dat is dus zo. Misschien bericht ik hier ooit wel dat mijn eerste boek op de markt is verschenen. Nu kan ik alleen maar opscheppen over mijn dichtbundel!

Naast schrijven haak ik dus ook enorm graag. Het geeft mij rust en ik doe het dus ook graag en vaak. Wat ik haak, zal ik ook laten zien… Op dit moment haak ik vooral kussenovertrekken en mooie kleden. Er zijn al een paar mensen waarvoor ik binnenkort ga beginnen aan een kleed of kussensloop omdat ze dat hebben gevraagd!  Veel mensen zullen haken uiteraard heel erg suf vinden. Maar ik niet! Ik ben dol op haken en er zijn zo ontzettend veel verschillende dingen die je zou kunnen haken. De lezers van mijn vorige blogs weten ook wel dat ik er menig blogje over geschreven heb! En ook hier zal het vast nog weleens uitgebreider voorbij komen.

 

 

 

 

 

 

 

 

Oke, en dan hebben we tekenen/schilderen. Daar ben ik niet speciaal goed in. Maar ik vind het superleuk om te doen en sinds kort heb ik dat ook opgepakt. Ik hou vooral van cartoon-achtig tekenen. Anime, Manga (dat heeft totaal NIKS met seks te maken, al schijnt dat idee in NL te heersen) en dieren in cartoonstijl! Ik hoefen om mijn techniek er wat beter in te krijgen. Door de jaren heen heb ik heel wat papier verspild aan tekenen en schilderen. Ook daar zal ik later meer over vertellen….Op dit moment ben ik weer flink aan het oefenen om de slag weer goed te pakken te krijgen. Mijn eerste Anime is getekent… Ik heb vroeger  (op de middelbare school) geprobeerd dit te tekenen, maar mijn pogingen waren rampzalig (vond ik). Hier is mijn eerste Anime tekening!

 

Zijn jullie ook creatief? En wat vinden jullie leuk om te doen?

Een gedachte over “Creatief!

Geef een reactie

