My Life in Pictures

Ik zie deze tag op veel sites voorbijkomen. Ik heb in een vlog (Pyjamavlog#1) al wat vertelt over hoe ik mijn dag zoal besteed. Mensen vinden het interessant te weten hoe ik mijn dag indeel en wat ik zoal doe. Natuurlijk kan ik me dat best voorstellen, je ontmoet tenslotte niet dagelijks een meisje dat 80-100% afgekeurd is en dus niet werkt. Op mijn leeftijd is dat best uniek te noemen. Ik vind het zelf best een beetje irritant soms, dat mensen daar zo enorm veel belangstelling voor schijnen te hebben. Maar goed, ik ben de beroerdste echt niet. Trouwens, abonneer je ook even op mijn Youtube kanaal!!! (http://www.youtube.com/user/littlemisspj1). Je blijft dan op de hoogte van alle nieuwe filmpjes die online komen. Want niet alles zal te zien zijn op deze site, dat word echt veel te druk. En ik vind het leuk te merken dat mensen me volgen. Wees niet  bang ik verwacht van niemand commentaar en reacties of iets in die richting. Dat vind ik echt tof als je het doet, maar het hoeft niet. Maar een duimpje omhoog ofzo is wel te gek!

Oke laten we beginnen met de My Life in Pictures. De foto’s die ik heb gemaakt zijn van de afgelopen week, dus geniet ervan!

Goeiemorgen, dit is mijn nogal suffe  ik-ben-net-wakker hoofd! Het is ongeveer 09.00 uur en voor mij de hoogste tijd om eens op te staan. Ik vind mijn bed zo lekker liggen dat ik dat meestal een uitdaging vind..het ligt zo verdomd lekker!

Joep en Janouk zijn dus al wakker en lopen me ontzettend voor de voeten in hun pogingen mij ertoe te zetten om hen brokjes te geven. Ze geven niet op voor ik de brokjes in de bakjes heb gedaan. En eigenlijk moet ik daar om lachen, zelfs al struikel ik nog weleens over ze heen. Ik loop niet zo heel stabiel namelijk en als ik nog suf ben dan wil het dus weleens gebeuren dat ik op de grond beland om dat een van deze twee zich voor mijn voeten wierp in een poging tot het krijgen van brokjes.

Dan is het dus tijd voor mijn eigen broodnodige koffie en het ontbijtje. Zoals hier ziet, ontbijtgranen. Honginghoepels van de Albert Heijn met melk. En koffie, met melk en zonder suiker. Vooral dat laatste is voor mij een absolute eerste levensbehoefte…Het ontbijten daar moet ik mezelf soms echt toe dwingen. Ik ben geen ontbijter, en ik krijg vrij weinig naar binnen. Maar deze ontbijtgranen vind ik goed te doen zo op de vroege (nou ja vroeg…) morgen.

Na het ontbijt is het tijd voor de eerste sloot aan medicijnen. Zoals je wel ziet is het iedere dag een feestje wat pillen aangaat. Ik slik ze niet voor de lol hoor. De pillen zijn tegen de pijn, tegen maagklachten, tegen blaasklachten en tegen ontstekingen en om goed te slapen. Dus een hele reeks aan hulpmiddelen voor mij om beter te functioneren. Ik ben zelf totaal niet iemand die overal een pilletje voor wil slikken, maar ik kom er helaas niet onderuit. Pijn en alle andere ongemakken zijn gewoon niet fijn en beinvloeden toch mijn functioneren. Dus vier keer per dag slik ik een sloot aan pillen en ze zitten in een vrolijke medicijnhouder. Ik vind dat het al shit genoeg is, dus hou ik het graag verder vrolijk en kleurrijk! Mijn medicijnhouder heeft leuke bloemetjes aan de buitenkant! En ach, die roze pillen zien er ook best aardig uit toch!

Dan is het tijd om tanden te poetsen en me helemaal op te frissen zodat ik klaar ben voor de dag. Hier heb ik mezelf al helemaal opgemaakt ook! De consealer van Essence (forget it!) om mijn wallen wat minder te doen lijken, de Essence mySkin getinte dagcreme. Oogschaduw van Essence Sunclub ready to go glamour 01: south beach. Een fijn paletje met mooie kleuren al zeg ik het zelf. En afgestemd op mijn blauwe bui van die dag. Mascara Sensetive Eyes van de hema, blus uit het Vera Valenti palet, uit de Glossybox, ik vind hem echt superfijn. En een Essence XXXL shine gloss op mijn lippen. Het kettinkje is van Kruidvat (niet duur wel gaaf) en de oorbellen van de Henk ten Hoor. Verder draag ik nog een armbandje die ik op een markt, heel heel lang geleden, heb gekocht.

In mijn blauwe bui vond ik dat mijn nagels dus ook mee moesten doen. Ik heb ze gelakt in een soort van mintgroen/erg lichtblauw. Het nagellakje dat ik daarvoor heb gebruikt is die van Catrice (Am I Blue or Green). De nagellak is fijn om mee te werken. En hij dekt in twee lagen, zoals beloofd. Al vind ik het zelf het allermooist om drie laagjes aan te brengen, zodat het optimaal dekt. En ja, de nagelakremover in mijn hand is van Essence. Met vanille aardbei geur en zonder aceton. Fijn om mee te werken!

Dan is het tijd om een filmpje op te nemen. Dat wil zeggen, als ik daar de inspiratie voor kan vinden. Dus als ik iets te vertellen heb vooral.Ik probeer zo ongeveer eenmaal per week een video op te nemen over beauty en een filmpje dat volkomen random is en overal over kan gaan. Ik zou het leuk vinden als je je abonneert op mijn kanaal! Is geen vereiste, maar ik zou er wel blij van worden.

En dan is het alweer tijd voor de lunch. Deze keer niet al teveel zoals je ziet. Ik heb eigenlijk de laatste paar dagen niet zo heel erg veel honger als ik eerlijk ben. Maar niet eten is natuurlijk superslecht, dus ik eet ontbijtkoek en ik drink water. En meestal doe ik er nog een glas melk ofzo ook bij. net waar ik behoefte aan heb. Affijn, dit is dus de lunch!

Dan ga ik naar mijn blog en schrijf ik een stukje. Ik streef naar zeker vijf dagen per week een of twee gezellige artikelen voor jullie om te lezen. Dat kan over van alles gaan. Een review, een shoplog, wat mij bezig houdt, of zoals nu, een kijkje in mijn leven! Daar ben ik meestal wel even zoet mee.

Dan ga ik ondertussen mijn avondeten voorbereiden. Dit doe ik in etappes. Ik kan niet lang staan en mij keuken is niet aangepast (nog niet, ik ben met de gemeente in overleg, maar het duurt nog wel even voor daar uitsluitsel over zal zijn) dus ben ik genoodzaakt tussendoor steeds te gaan zitten zodat ik niet omval of andere gevaarlijke ongelukken veroorzaak. Wat gaat dit worden denken jullie?

Als het avondeten is voorbereid, is het tijd om eens aan de gang te gaan met mijn studie Sportpsychologie. Het is een thuisstudie van de NTI. En dat is voor iemand als ik, met een beperkte energie en dagen dat ik me niet zo tof voel echt ideaal.Ik kan studeren wanneer ik wil en wanneer ik me er goed genoeg voor voel. Ik hoef niet naar school of colleges en daar word ik wel blij van als ik eerlijk ben.

Haha en voor de oplettende personen onder ons, die een bril zagen liggen en zich zouden afvragen hoe die mij staat enzo, hier een foto van mijn studiehoofd! Ja,ik draag een bril. Ik heb niet zozeer slechte ogen, maar ik ben ietwat scheel en daar krijg je soms hoofdpijn van, zeker als je je moet concenteren. Dus daar heb ik een bril voor, met prisma en cilinder, hip he!

Omdat mijn hoofd soms overloopt van ideen en dagdromerijen en inspiratie en dingen die gewoon leiden tot piekeren heb ik tegenwoordig een opschrijfboekje (issie niet cute?). Ik schrijf er dagelijks wat in, zodat ik niet steeds hoef te piekeren of mijn geniale ideeën vergeet. Je zou het een dagboek kunnen noemen…maar ik ben geen trouwe dagboekbijhouder…Dus ik noem het mijn hersenspinselboekje! Ik vind de kleuren echt gaaf en kijk nou naar dat schattige strikje! Dat nodigt toch gewoon uit tot schrijven.Ik heb deze gekocht bij de Prijsmepper trouwens. Ik weet niet of die in je buurt zit, maar het boekje is 1.50,- euro en dat is geen geld voor zoiets schattigs.

Dan ga ik me ontspannen en een van de dingen die ik fijn vind om te doen als ik me wil ontspannen, is haken. Ik weet dat veel jonge meiden dit echt suf vinden, maar het tegendeel is eigenlijk waar. Haken is heel hip en vooral erg leuk om te doen. Zeker met de kleurtjes die je tegenwoordig in katoen en wol kunt krijgen. En iets dat je zelf maakt is uniek en erg orgineel. Ik haak op dit moment een kleedje voor over de krabpaal van mijn katten. Dan kan ik die zo af en toe wassen en komen er niet zoveel haren op de paal zelf, die je dan weer moeilijk kunt verwijderen. Bovendien staat het vrolijk en vinden de katten een kleedje superfijn. Wat ik ook graag doe is dwarsfluiten. Ik doe het minder vaak en zou het eigenlijk vaker willen doen, maar het komt er op de een of andere manier nooit van.  Rond een uur of half 6 komt Niels thuis. Dan drinken we samen een koffie. En dan is het tijd om boodschappen te doen.

Gezeten in mijn matpaarse rolstoel gaan we dan richting de Albert Heijn in het dorp (ehm, ja twee kattenbakkenin beeld..I know). Ik kan niet heel lang mezelf duwen, vandaar die duwstangen. Niels duwt me en we kletsen heel gezellig! En nemen we boodschappen mee uiteraard. De Albert Heijn is gewoon mijn favo winkel. Ik weet niet waarom, iedereen vind de Appie  zoals ik het liefkozend noem duur. Maar dat hangt er echt vanaf wat je er haalt. Ik gebruik heel vaak eigen merk producten, zoals maaltijdpakketjes, en die zijn echt niet duur. en als je het echt goedkoop wilt is er Euroshopper. Echt, het is net wat je er zelf van maakt. De kwaliteit van de producten is echt niet slechter dan die van een A-merk. Oke, misschien jok ik, want ik wil wel Calve Pindakaas en Coca Cola. Maar de rest maakt echt niet uit vind ik zelf.

Dan is het tijd om mijn lasagne de oven in te schuiven!! Dat eet ik dus vanavond! Ik maak mijn lasagne altijd zelf. Ik gebruik wel een AH pakketje voor de sausmix en de bladen, maar stop er altijd groenten in en doe er van alles en nog wat aan extra kruiden doorheen. En met deze bak doen wij echt gewoon twee dagen!  Lekkere lasagne….jumjum…

En dan ga ik heerlijk voor de TV hangen. Ik volg nu ook het programma Vrijland..en ik weet dat dat een kinderserie is. Maar ik ben zo trots dat een van mijn vriendinnetjes daarin speelt!

Dan ga om 8 uur kijken naar GTST. Ja ik volg dat en ik schaam mij er niet voor. Ik geniet van de serie, gewoon even lekker niet nadenken maar kijken!

Daarna hangt het van de dag af, op donderdag volg ik altijd met veel enthousiasme Stephen Spielbergs Terra Nova

Rond 22.00 uur eindigt voor mij een normale dag en ga ik me klaarmaken om lekker te gaan slapen.

Dit is een gekke foto in de gang die in de spiegel weerkaatste..een beetje raar, maar goed ik vind het een leuke afsluiter. Dit was een my life in pictures! Ik hoop dat jullie het leuk vinden.

Hoe ziet jouw dag eruit?

2 gedachtes over “My Life in Pictures

Geef een reactie

