Herfst favorieten!

Je hebt vast al naar buiten gekeken, of bent zelfs al naar buiten geweest. Wat een vies weer he! Het is duidelijk herfst. Ik heb daarom ook mijn thema van mijn blog aangepast! Het is nu redelijk in de herfstkleuren! Het is hier nu regenachtig en grijs. Ik zit op de bank in een pyjama en met warme bedsokken aan. Het geurt hier heerlijk naar een mengeling van donkere winterse kaneel en vrolijke poeder achtige badschuimgeur. En die geur komt van mijn kaarsen af.

Afbeelding

En nu het herfst word, is het tijd om te vertellen wat er  voor mij absoluut favoriet is! En ja, ik kan dat zeggen terwijl de herfst net begonnen is, want eigenlijk vind ik elke herfst hetzelfde fijn. Zo ongeveer dan zeg maar. Laten we beginnen.

Waar ik in de herfst enorm van genieten kan, is warme thee!  En vooral de smaak gecarameliseerde peer is een enorme favoriet in de herfst. In de zomer drink ik het liefst fruitige theesmaakjes of groene thee met citroen. In de winter de wat zwaardere theesmaken zoals honingthee of kaneelthee. Maar in de herfst is mijn absolute favoriet toch die caramel/peer thee.

Afbeelding

Afbeelding

Wat al duidelijk was, is dat mijn outfit op van die herfstachtige dagen blijft steken op een van mijn geliefde pyjama’s. Met bedsokken!! want die zijn lekker warm!

Afbeelding

Verder vind ik het in de herfst heerlijk om wat meer dingen op te schrijven die zich in mijn brein bevinden. Gewoon omdat je de hele dag aan het nadenken bent en minder afleiding buitenshuis hebt. Ik dan in ieder geval. Dus om niet gestoord van mezelf te worden schrijf ik dingen op.

Afbeelding

En overal in huis zijn de kaarsjes dus aan…..

Afbeelding

Afbeelding

Ook de katten zoeken nu warmere plekjes op om te liggen en soms beland er eentje uitgebreid op schoot of samen met mij onder een dekentje op de bank!  Of in dit geval…ja je ziet het goed..in een doosje onder de kast. Ik vind het een knusse tijd, de herfst.

Ik luister in de herfst ook echt totaal andere muziek dan in de zomer. In de herfst luister ik over het algemeen wat minder drukke nummers en omdat het buiten vaak al onstuimig genoeg is, gooi ik vaak rustgevende muziek aan.

Verder heb ik ook totaal andere favorieten qua kleding. Hou ik in de zomer van shirts en luchtigheid, dan ga ik in de herfst vaak terug naar de truitjes en sjaaltjes…

Zoals je hier kunt zien. Omdat de wind best nogal guur kan zijn in de herfst draag ik dus sjaaltjes, zodat ik niet meteen warme wollen exemplaren hoef te dragen, heb ik een aantal sjaaltjes in een wat minder warme stof gekozen. En ik heb nu ook nieuwe schoenen…dus ik kan weer combinaties in kleding gaan maken (hmmm dat word shoppen).

In de herfst grijp ik ook altijd terug op andere verzorgingsproducten. In ieder geval andere geuren. Zijn in de zomer geuren als kokos of fruit in trek, in de herfst ben ik altijd fan van de geur van de orginele Dove. En van de geur van zwitsal, waarbij ik me huiselijk en warm voel.

Of alles waar een beetje een vanille lucht aan zit.

Ik geloof dat ik ongeveer wel aan het eind van mijn lijstje ben van herfst favorieten. Wat natuurlijk absoluut tot mijn favorieten behoort is een boswandeling in de herfst. Met prachtige kleuren en geuren. Lekker door de knisperende bladeren en de geur van herfst opsnuiven! Genieten met een grote G!

Dat brengt me aan het eind van de dingen die ik in de herfst fijn vind!

Wat zijn jullie absolute herfstfavorieten?

Geef een reactie

