Schoenenliefde!!

Schoenen. Als rechtgeaarde vrouw ben ik uiteraard dol op schoenen. Op schoenen in allerlei soorten en maten. Ik draag vaak gympjes (vooral omdat die comfortabel zijn). Helaas door mijn zwabberige benen heb ik jarenlang het genot van een mooie pump moeten missen. Ik kon daar niet op staan of lopen dus hakken waren uit den boze.

Sinds ik echter buitenshuis niet meer kan lopen (niet lang in ieder geval, het is echt niet zo dat als ik de voordeur uitstap mijn vermogen tot lopen thuis achterblijft ofzo, alleen mijn benen zijn niet gemaakt voor ongelijke ondergrond en dus is lopen buitenshuis eigenlijk niet te doen) ben ik meer interesse gaan krijgen voor pumps en andere schoenen met hak. Ik heb nog geen hakken aangeschaft, aangezien ik hou van unieke dingen en ik nog geen unieke hak ben tegengekomen die ik de moeite waard vond om in mijn collectie te hebben. Naast hakken vind ik sneakers ook altijd geweldig. En gewone slappe gympen van tien euro, waar je echt de meest geweldige kleuren en vormen in ziet. Daar heb ik jaren op gelopen,de afstanden die ik kon. Maar dat korte afstand-lopen zonder steun begon mijn lichaam toch wat op te breken.

Maar ja, soms moet je toch buitenshuis wat korte afstanden lopen. Tot nog niet zo lang geleden zwabberde ik dan rond op gewone slappe gympjes. Maar ja, dat breekt je op hoor, slappe gympen, zoals ik hierboven ook al aangaf. Het werd dus tijd voor wat anders. Tijd om terug te gaan naar iets waar ik eigenlijk in de brugklas snel vanaf wilde omdat ik ze afschuwelijk lelijk vond. Terug naar de orthopedische schoen dus. Ik heb daar jaren op gelopen, maar vroeger waren die schoenen echt foeilelijk. Gedrochten noemde ik ze altijd. en ik zwabberde nog liever op mijn benen dan gedrochten aan te moeten. Toen ik op mijn eerste dag van mijn middelbare schoolperiode bleef haken met de veter van de ene schoen, in het haakje van de andere en ik beroemd werd als dat meisje dat op haar bek ging op haar eerste schooldag , en die van die rare schoenen aanhad, was voor mij de maat vol. Ik ben echt niet iemand die zich laat kisten door andermans mening, maar lelijke schoenen vond ik het zelf al en ik had liever niet dat ik daarmee nou zo beroemd werd.

Maar met het vorderen van de jaren zijn de technieken veel beter geworden en zijn orthopedische schoenen verworden tot een hoogstandje. Je kunt ze eigenlijk beter custom made schoenen noemen. Op maat gemaakte schoonheden, die me in staat stellen de kleine stukjes die ik kan lopen nog enige elegantie mee te geven! Ik kan er dus stabieler op lopen…EN ik heb twee paar van die schoenen waar ik instant verliefd op ben geworden! Kan ook niet anders, want het is mijn eigen ontwerp!!! Ik heb inspiratie opgedaan bij de “gewone” schoenen en dit vertaalt in de ultieme schoen!

En mijn eerste ontwerp was een laars!

Afbeelding

Helaas kreeg ik deze prachtige laarzen pas toen de zomer begon…Ik ben daar heel blij mee, maar ja in de zomer word zoiets wel erg warm. En dus ontwierp ik ook nog eens een sneaker!!! En die mocht ik afgelopen dinsdag gaan ophalen!

Afbeelding

Deze sneakers lopen ook nog eens verdomd fijn. Ik ben dus best blij met deze twee paar custom made schoenen!!

Afbeelding

Ik zal ze vast vaak aanhebben! Want als je daarmee stabieler kunt lopen is dat natuurlijk altijd mooi meegenomen!

Dus nu op zoek naar mooie hakken, voor de dagen dat ik niet hoef te lopen verder en echt in mijn matpaarse bolide kan blijven zitten!! tips zijn welkom!!!!! Ik heb wel al wat schoenen gezien die ik voorheen niet kocht, omdat ik er niet op kon lopen… Deze bijvoorbeeld:

Misschien dat ik binnenkort maar eens op schoenenjacht moet gaan naar dit soort leuke pumps. Nu ik ze aan kan doen zonder ervoor gestraft te worden, ga ik ze kopen ook natuurlijk. Toch zal ik mijn oude canvas gympjes ook niet geheel vaarwel kunnen zeggen. Ik ben verliefd op die gympjes en wil ze zeker ook niet meteen mijn kast uitjagen…

Van wat voor schoenen worden jullie blij?

Geef een reactie

