Biotherm Biosource review

Gezichtsverzorging . Ik denk wel een van de belangrijkste dingen voor een mooi gezicht, is het goed verzorgen van de gezichtshuid. Een goed verzorgde huid kan gewoonweg veel meer hebben dan een huid die niet goed word verzorgd. Dit klinkt natuurlijk heel logisch, maar veel meiden vergeten bijvoorbeeld hun gezicht goed te reinigen nadat zij een hele dag  make-up hebben gedragen, of een hele dag buiten zijn geweest. Dit heeft allebei best wel invloed op je gezichtshuid en in het vervelendste geval krijg je een onrustige huid, die reageert met droge plekken, roodheid of pukkeltjes. Naast niet zo charmant is het ook voor jezelf erg vervelend om een onrustige huid te hebben. Veel meiden proberen dit dan te verbergen met een dikkere laag make-up, die ze dan weer vergeten goed af te halen, waardoor de huid er weer op reageert. En dan krijg je een soort van vicieuze cirkel van niet goed je gezicht verzorgen en de resultaten daarvan verbergen, waardoor je huid weer reageert…oke, volgens mij snappen jullie t wel.

Er zijn heel veel producten op de markt waarmee  je je huid kunt verzorgen. Ik heb al verschillende producten uitgetest en een daarvan is Biotherm. Een redelijk bekend merk mag ik wel zeggen. En behoorlijk aan de prijs ook. Ik had enkele weken geleden een cadeaubon van de Douglas en heb toen voor 10,- euro een reissetje met 3 producten gekocht uit de lijn Biosource. Een instant hydraterende tonic, en exfoliating gel en een hydraterende crème. Ik was erg benieuwd naar Biotherm en vond dit de ideale manier om er eens kennis mee te maken.  Dus ik ben het product gaan gebruiken. De tonic voelt heel lekker fris aan op je huid en je ziet aan je watje dat je gezicht goed gereinigd word. Daarna heb ik mijn gezicht gewassen met de exfoliating gel. Een prima en fris gevoel en je merkt echt dat het product je huid goed reinigt. Een exfoliant, heb ik me laten vertellen, verwijderd ook dode huidcellen van je gezicht. Dat is denk ik de reden dat mijn gezicht na het wassen zo zacht, maar ook een beetje droog aanvoelt. Als laatste gebruikte ik de crème. Het is een beetje een vreemde gel-achtige textuur. De crème trekt niet heel snel in, en ondanks dat ik een heel klein beetje heb gebruikt, glom ik zo hier en daar van de crème. Dat geeft niet als je de crème ’s avonds voor het slapen gebruikt, maar voor overdag is het denk ik toch wat minder charmant.

Mijn huid werd zichtbaar rustiger en de onzuiverheidjes die er zaten, en dat waren er niet veel want ik ben echt gezegend met mijn huid, waren snel verdwenen. Het resultaat was dus best een gladde zachte huid.  Het nadeel vond ik voor overdag toch wel dat je een beetje ging glimmen van de crème. Dus ik zou die aanraden voor als je gaat slapen.  En voor overdag toch een andere crème te gebruiken. Eentje waardoor je niet gaat glimmen, wat ik bij deze dus wel doe.

De geur van deze serie Biotherm vond ik wel erg aangenaam. Het ruikt een beetje fris, bijna mannelijk. Het doet mij denken aan de zee en het strand..Best een uitgesproken geur voor een gezichtsverzorgingsproduct natuurlijk. Maar ik kan de geur niet bestempelen als onaangenaam, al zou ik me kunnen voorstellen dat sommige dames de geur minder aantrekkelijk zouden kunnen vinden.

Voor 10,- heb je  een reissetje met 3 mini producten . De grote variant van deze producten is uiteraard duurder. Maar  mocht je nieuwsgierig zijn geworden en dit ook willen testen, dan raad ik aan om eerst een setje met mini’s te kopen. En als die bevallen de grotere producten te kopen, anders zit je straks opgescheept met producten die je niet gebruikt en dat is natuurlijk superzonde!

Geef een reactie

