Review Hegron Pure&Nature dag-en nachtcreme

Mijn gezichtscrème was op.. En dat is uiteraard helemaal geen ramp. Dan moet je gewoon nieuwe kopen! Zoals iedereen. De crème die ik voorheen vaak gebruikte was van de Nivea Young serie. Dat is een fijne serie huidverzorgingsproducten voor jonge meiden, speciaal toegespitst op de jonge huid, zodat die fris blijft en niet te veel puistjes ontwikkeld. Dat laatste, daar gebruikte ik die crème niet voor hoor, want ik ben zo een mazzelkont die bijna geen puistjes heeft en eigenlijk ook niet heeft gehad. Ja, van die minidingetjes die bijna niemand ooit ziet. Ik wel, maar ik ben daar nooit over in paniek geweest. Ik durfde er verder ook niet zoveel over te zeggen, aangezien om mij heen meiden waren die veel meer last hadden van puistjes. Afijn, Nivea Young. Ik was best tevreden over de crème, want hij voelde lekker fris aan. Maar mijn werd er helaas toch droog van. Dit zou kunnen komen natuurlijk, door het feit dat de crème puistjes helpt voorkomen en aangezien puistjes meer voorkomen op een vettige huid, zorgt de crème er natuurlijk voor dat je huid iets droger word. Dat was voor mijn huid natuurlijk niet nodig en dus besloot ik op zoek te gaan naar een andere crème voor mijn gezicht.

Wat had ik nodig? Dat vond ik toch een lastige vraag. Van nature heb ik geen vette huid maar ook geen echt droge huid. Ik heb een beetje rondgekeken. Ik ben niet iemand die zomaar crème koopt. Nee, ik zoek wel uit wat ik nodig heb. Dus toen kwam ik uiteindelijk bij Nivea uit, maar dan de volwassen lijn. Niet direct de anti-rimpel, maar Nivea heeft erg veel creme’s die daar tussenin zitten. Helaas vond mijn huid deze crème echt niet fijn, geen van deze en zelfs niet degene voor de gevoelige huid. Ik kreeg rode uitslag. Dus die potjes verdwenen razendsnel in de vuilnisbak. En de zoektocht naar een fijne gezichtscrème ging dus voor mij verder.

Toen kwam ik voorbij de huidverzorgingsproducten van Essence. Ja, ik weet het, veel van mijn lievelingsproducten zijn van Essence en dat komt omdat Essence goede producten heeft en ook zeer betaalbaar is. En niet alleen jonge meiden vinden dat fijn, ook de twintigers, dertigers en nou ja oudere dames vinden het prettig als make-up niet al te prijzig is. Net als gezichtsverzorging. De Essence MySkin producten trokken mijn aandacht. En ik kocht om te proberen de Cleansing Tonic, de Face Wash, de Cleansing Wipes en een potje crème voor de normale tot droge huid. De producten heb ik met veel plezier gebruikt mag ik wel zeggen. De gezichtsdoekjes en het potje crème heb ik zelfs vaker gekocht, want ik vond het echt geweldig spul. Ik smeerde mijn gezicht dagelijks in met de crème. En ik was, en ben er heel tevreden mee.

Ook dit potje crème was nu helaas alweer op en ik was vast van plan om weer een Essence MySkin te kopen in de winkel. Fijne crème en goedkoop. Dus ik was al aan het plannen wanneer ik een bezoekje ging brengen aan de Kruidvat, toen ik geheel per toeval (Niels moest onderbroeken hebben en ik sokken…en tja hier is het goedkoop en best goed) bij de Action terecht kwam en mijn aandacht getrokken werd door een andere crème. Een crème voor de gevoelige huid, zonder minerale olie, parabenen, parfum en andere rotzooi die ze in crème stoppen zeg maar. En ik werd nieuwsgierig. En in plaats van de geplande Essence MySkin crème kocht ik de dag en nachtcrème bij de Action. Want ik ben nieuwsgierig van aard en wilde weten hoe deze crème mij zou bevallen. Dingetjes uittesten is voor mij gewoon puur plezier en ik was nieuwsgierig of een crème zonder parabenen, kleurstoffen, minerale oliën en parabenen mijn gezicht zou verzorgen.

In plaats van Essence Myskin kwam ik dus thuis met Hegron Pure&Nature Anti-aging dag en nachtcrème voor de gevoelige en droge huid. Deze crème heeft als bestanddelen Organische Aloë Vera en Sheabutter. Nu is de werking van Aloë Vera bij vrijwel iedereen bekend. Het is een heilzaam plantje en kent veel toepassingen. Sheabutter is bekend om zijn goede eigenschappen voor de huid. Deze combinatie is dus ideaal. Verder bevat de crème het co-enzym Q10, welke je huid ondersteund en rimpels helpt voorkomen. Dat laatste is nog niet echt aan de orde voor mij en zou meer een fijne bijkomstigheid kunnen zijn.

Ik heb de crème nu enkele dagen gebruikt. Het is een aangenaam ruikende, witte crème. Hij trekt fijn in en je voelt dat je huid zacht word. Je hoeft ook niet veel crème te gebruiken, want het is een wat vettige crème, maar niet hinderlijk. Doordat je weinig nodig hebt is de crème ook zuinig in het gebruik. De nachtvariant is iets dikker van substantie en hij trekt iets moeilijker in, maar dat is niet erg want een nachtcrème moet ook een hele nacht kunnen werken. De dagcrème heeft UVA/UVB filters om je te beschermen tegen de schadelijke straling van de zon. Er staat helaas niet op vermeld welke SPF het heeft. De dagcrème en de nachtcrème kosten beiden 1,49. Niet gek voor een tube fijne crème.

Ben ik tevreden? Zeker weten. Raad ik het aan? Ook dat. Zeker omdat de Essence MySkin crème geen UVA/UVB filters bevat, wat deze crème wel heeft en toch een puntje voor heeft. Een fijne betaalbare crème van de Action dus….

3 gedachtes over “Review Hegron Pure&Nature dag-en nachtcreme

  1. Jolanda Dijk zegt:

    Ik weet niet meer waar ik een tijd geleden de anti-aging nachtcreme met aloe vera en seebutter heb gekocht. Ik zoek al een tijdje, maar kan het niet vinden, ook niet bij De Kruitvat en de Action.
    Kan ik het ergens kopen of rechtstreeks bestellen?

Geef een reactie

