Wat te doen met je haar?!

Ik denk dat menig meisje en menige vrouw deze uitspraak kent. Want, wat moet je met je haar?! Gewoon maar in een staart? Of er toch iets speciaals mee doen?  Het is gewoonweg een dagelijks terugkerende vraag. Wat doe ik met mijn haar vandaag. Het is bijna net zo belangrijk als de juiste outfit voor de dag uitzoeken. Tenminste, dat vind ik meestal wel…Hier wat haarstijlen waar je uit zou kunnen kiezen. Voor mensen met wat langer haar hebben.

Je haar in een knotje is tegenwoordig weer mode. Was het vorig jaar nog redelijk “not done”, nu is zo een slordig in elkaar geflanst knotje juist helemaal hip. Je hoeft je best niet te doen, en een paar ontsnapte plukken haar zijn meer een voordeel dan een nadeel. Ideaal eigenlijk! Dus pak een elastiekje en frummel je haar er een beetje in en om, en klaar is je nonchalante look voor de dag.

Dan is er nog de simpele zij-vlecht. Ook een die je tegenwoordig veel ziet! Tot mijn grote vreugde. Aangezien het voor mij lastig is om echt een vlecht naar achteren te maken. Maar opzij lukt dat prima! Er zijn veel verschillende vlechten die je kunt maken in je haar, een van de mooiste vind ik een visgraat-vlecht. Alleen is het mij nog nooit gelukt die te maken. Voor de zij-vlecht heb je niet veel nodig en het maakt niet uit of hij wel of niet slordig is. Het is mooi als er zo hier en daar wat plukjes haar ontsnappen.

Een visgraatvlecht is mij helaas nog nooit gelukt. Ik oefen er wel trouw op, en als het me is gelukt zal ik het zeker laten weten!

En dan zou je er ook nog voor kunnen kiezen je haar op te steken. Wat er mooi staat, maar wel weer wat meer werk is.

Hiervoor zijn verschillende technieken. Ik gebruik een heel simpele variant, met een elastiekje en een haarklem. Haar in een staart, een beetje draaien, omhoog en de klem erin. Je zou ook iets zoals op de foto kunnen maken. Dat zijn twee staartjes en daar een creatie mee maken, vastzetten met schuifspeldjes en dan HEEL veel haarlak (haarlak is niet mijn ding) om alles zo op zijn plek te houden.

En als laatste, het meest simpele (maar ook gevaarlijke, klitten liggen op de loer) je haar gewoon los dragen. Het mag, het kan en mensen vinden het ook mooi. Het nadeel echter van lang haar los laten hangen is dat het snel beschadigd. En in de klit gaat. De meeste meiden met lang haar zullen dan ook de voorkeur geven aan staarten etc.

Wat doen jullie eigenlijk met jullie haar?

 

Geef een reactie

