Wenkbrauwen, rare dingen…

Ze hebben een functie, die haren boven je ogen. Ze bewegen als je emoties uit, zoals fronsen en optrekken. En er zijn veel verschillende soorten wenkbrauwen. Van volle bossen tot bijna niks… Van Bert (uit Sesamstraat) wenkbrauwen tot kale plekjes. Ik heb wenkbrauwen altijd iets wonderlijks gevonden. Je hebt ze, ze voorkomen dat het zweet in je ogen loopt, maar verder heb ik de schoonheid van wenkbrauwen nooit ingezien.

Ooit, in een spa, heb ik mijn wenkbrauwen eens laten epileren. De dame in kwestie was hoogst verbaasd dat ik dat in mijn hele leven nog nooit had gedaan. Maar toen zij begon, wist ik weer precies waarom ik dat dus nooit doe. Ik vind het geen fijn gevoel. Het resultaat, dat moet ik heel eerlijk toegeven, dat was dan wel mooi. En dat heeft me doen besluiten eens te kijken wat er is qua verzorging op wenkbrauw gebied.

En wat bleek tot mijn grote verbazing, er is een heuze wenkbrauw-industrie. Er zijn wenkbrauw goeroe’s zelfs! Wat een openbaring. Nu weet ik dat schoonheid tot in de puntjes kan worden nagestreefd, maar ik heb me nooit beseft hoe belangrijk wenkbrauwen voor de industrie zijn.

Er bestaat iets als de perfecte wenkbrauw, heb ik door uitgebreide research ontdekt. En heel grappig, bijna niemand heeft de perfecte wenkbrauw van zichzelf, eigenlijk bereik je doe dus door je wenkbrauwen in de juiste vorm te epileren.

Dit doe je door een aantal denk beeldige lijnen te trekken, zoals het bovenstaande plaatje. Dit kan je heel makkelijk uitmeten met je oogpotlood. Dan zet je puntjes en verbind je deze. Dat is de ideale wenkbrauwboog, en alles buiten de lijntjes epileer je dus. Nooit geweten dat een wenkbrauw zo belangrijk kan zijn….. Ook zijn er mensen die er hele kunstwerken van maken…

Kortom de wenkbrauw is toch belangrijker gebleken dan ik dacht. En er is een heleboel mogelijk met die haartjes boven je ogen.

Wat doe jij aan je wenkbrauwen? Wat is volgens jou nu mooi qua wenkbrauwen? Laat het me weten!

2 gedachtes over “Wenkbrauwen, rare dingen…

  1. Esther zegt:

    Ik vind natuurlijk en verzorgd het mooist. Een lijntje vind ik niks, zeker getekend niet.Toen ik in de eerste klas zat werd ik ooit uitgescholden voor ‘mono’. Ze doelden op mijn volle wenkbrauwen, die graag naar elkaar toe groeien. Sindsdien epileer ik zelf, gewoon zodat het er verzorgd uit ziet.

Geef een reactie

