Wintermode

Nu heb ik al uitgebreid stilgestaan bij verscheidene hoofddeksels, maar de winter heeft natuurlijk meer te bieden. Nu het echt kouder word, is het de hoogste tijd om je te gaan steken in de wintermode. Ik was best blij met wat de herfst te bieden had qua mode. Dus dat beloofde wat voor de winter.

Tot mijn eigen grote vreugde is staat de mode deze winter in het teken van zacht, warm en comfortabel. Breisels, fleece, zachte warme stoffen. Helemaal fijn om je in de winter in te hullen.

Gebreide spencers bijvoorbeeld, zijn deze winter helemaal in de mode. En daar ben ik blij mee want ik hou daar wel van! Een spencer combineert mooi met wat dunnere truitjes en een mooie legging of spijkerbroek. Het houdt alles lekker warm, maar is niet zo massief als een trui.

Hoewel er ook prettige truien in de mode zijn, met fijne winterse prints erop.  Warm en comfortabel… Dat is best prettig met winters die steeds kouder lijken te worden.

Teddyfleece komt steeds meer en meer in trek. Logisch ook want het is lekker warm en heeft een leuke uitstraling. Deze winter komen de kleuren rood, paars  blauw en bruin vaak terug in het modebeeld. Ik ben zelf niet zo enorm liefhebber van rood, maar dit vest ziet er wel erg aantrekkelijk uit als ik eerlijk ben. Teddyfleece kan worden gebruikt aan de buitenzijde van een kledingstuk, maar je ziet het ook veel terug als voering of , zoals je bij deze trui ziet, als kolletje.

Qua broeken zijn natuurlijk de spijkerbroeken nog altijd in trek. En deze winter mogen de broeken een extraatje hebben. Gekke prints, uitgesproken vormen en kleuren. Het mag allemaal en het kan niet gek genoeg.

Ik ben persoonlijk wel iemand die houd van kleding met iets speciaals, dus wat dat aangaat is de winterse mode bijna letterlijk op mijn lijf geschreven. Hoewel ik betwijfel of ik in een paarse corduroy broek zou gaan rollen.

Ook wat schoenen aangaat zie je wat trends opkomen. Het dragen van de afgezaagde UGGS is gelukkig een beetje voorbij  (begrijp me niet verkeerd..uggs zijn heerlijk warm en ik heb er niks tegen, al vind ik ze niet heel mooi).

 

In de schoenentrends zie je nu vooral de warme voeringen terug komen. Wol, teddyfleece, nepbont, alles om de voeten warm te houden, met een modieus tintje eraan. Er is echt voor ieder wat wils op het gebied van wintermode. En eindelijk mag mode ook weer comfortabel zijn!

Wat vind jij van de wintermode?

 

Geef een reactie

