Trends in 2013

We zitten in januari, het is het begin van het jaar. Toch zijn er nu al voorspellingen over wat er dit jaar allemaal hip en trendy wordt. En veel van die dingen verrassen mij toch aardig, als ik het even mag zeggen. Ik zal de trends even per categorie aan jullie voorleggen. Ik ben ook erg benieuwd wat jullie allemaal van deze trends vinden. Het is trouwens ook nog maar de vraag of de voorspellingen uitkomen natuurlijk. Voor hetzelfde geld zijn er toch opeens heel andere dingen in. Maar laten we eens kijken.

Make-up

2013 wordt het jaar voor de Nude Make-up. De naakte make-up look dus. Zo naturel mogelijk het liefst. Dat geld echter weer niet voor je lippen. Daar geldt juist voor dat hoe helderder hoe beter. Rood is uiteraard een goede kleur, maar ook fel Oranje of Paars komen helemaal in de mode. Je hebt hierin twee keuzes. Of je doet een felle oog make-up en laat de lippen en de rest van je gezicht “nude”, of je doet felle lippen en laat de rest van je gezicht “nude”.

Wat vind ik ervan? Ik ben wel fan van de nude make-up. Om een ding van je gezicht naar voren te brengen . Of om je gehele make up zo naturel mogelijk te houden. Ik ben blij dat de trend niet hysterisch je gezicht onderkalken wordt. Wat jij?

Nagels

Op nagellak gebied zijn er in 2013 enkele trends te bespeuren…

Crack nagellak maakt weer helemaal een comeback! Was het in 2012 helemaal uit…in 2013 mag je er weer mee gezien worden!

Dat is wel de verrassing van 2013. Ik dacht dat deze nagellak echt totaal fout zou worden, al vind ik het zelf echt te gek.

Verder komt de French Manicure in verschillende kleurenvariaties helemaal in!

Zoals deze bijvoorbeeld. De nageltips worden vooral in verschillende kleuren gelakt en de rest van de nagels krijgen een prachtige nude kleurtje.

Wat me brengt bij de volgende trend, de matte en nude kleuren nagellak! In verschillende tinten trouwens. Nude betekent in de nagellak wereld niet naakt…

En last, but not least, de edgy nagellak, met glitters, studs en andere dingetjes…

Beertjes, studs, glitters..Ik vind het geweldig.

Haar

Weg met de extensions en hallo natuurlijk haar! Ik kan het niet oneens zijn met deze trend!  Het is het jaar van gemakkelijke kapsels zoals vlechtknotjes en staarten. Of…de zijscheiding. Die komt ook weer helemaal terug!

Verder is het helemaal uit om verschillende kleuren strengen in je haar te hebben, maar is het het jaar van de verschillende kleuren in je haar…

Dus bijvoorbeeld een uitgroei in een bijzonder kleur…

Kleding

Zeg maar dag tegen de skinny jeans en de heupbroeken. 2013 wordt het jaar van de broeken die hoger op je taille vallen en wat ruimere pijpen. Geen krap skinny gedoe meer en geen buiken die over je heupbroek uitpuilen. Verder staat het in het teken van mooie ruim vallende kleding…en van vooral geen poespas. Ik zeg : EINDELIJK! De kleuren? Alles mag gewoon, waar jij je prettig in voelt.

 

Qua schoenen is de trend van 2012 eigenlijk een verlengde van wat je in 2013 zal zien. Uitgangspunt is, waar jij je prettig in voelt, moet je dragen.

Beautyproducten

De trend is…bewust, biologisch….natuurlijke producten. Zo min mogelijk troep op je huidje. Dat geldt voor veel producten, zoals crème , shampoo, doucheproducten en bodylotions. Winkels zoals Anatomicals, Lush, The Bodyshop etc. zullen hierdoor veel klanten erbij krijgen. En dat is niet zo gek. Het voelt ook veel beter om producten te gebruiken die geweldig zijn voor je huid en het milieu.

Voeding

Ook qua voeding gaat deze trend helemaal opleven. De moestuin krijgt een heuze comeback. Dit heeft natuurlijk deels te maken met de crisis die er heerst. Maar ook met het feit dat mensen steeds bewuster omgaan met het eten wat zij naar binnen stoppen. Home-made wordt boven  pre-fab voedsel gesteld en groenten en fruit eet men het liefst biologisch of uit eigen tuin. En daar kan ik het alleen maar mee eens zijn.

Sociaal

De lange lijsten met “vrienden” op je Facebook of Twitter raken helemaal uit de mode. Het gaat nu om werkelijk contact. Dus de mensen met wie je in het dagelijks leven te maken hebt, spreek je ook op je social media. Ook wordt het activiteiten ondernemen in de buurt, zoals samen eten, veel belangrijker. In plaats van kort en oppervlakkig contact met veel mensen, gaat de trend nu naar diepzinnig en langdurig contact met minder mensen. Real Life wordt hierin ook belangrijker dan Online.

Of deze trend echt gaat worden, valt denk ik nog te bezien. Ik denk eigenlijk niet dat het zich doorzet, aangezien veel mensen zich toch hechten aan de lange lijst met vrienden. Geeft je toch het gevoel geliefd te zijn, of dit nu daadwerkelijk zo is of niet.

Kortom, dit is wat ik zo om me heen hoor qua trends in  2013. Gelukkig is niets zeker en kan het zijn dat de voorspellingen er totaal naast zitten..

Wat vind jij van de aanstaande trends?

Geef een reactie

