Inecto Pure Coconut Daily Cleansing Wipes

Op mijn shoppingtour bij de Action kijk ik vaak bij mijn favoriete dingen, namelijk de Kokos productlijn van Inecto. Ik ben vooral in de zomer, als je haar enorm droog is fan van hun shampoo, conditioner en hairspray. Omdat in de zomer je haar nogal droog aan kan voelen, is dit echt ideaal. De kokos olie in de producten maken je haar minder droog en ik vind persoonlijk kokos geur echt superzomers. Tot mijn verassing zijn er nog veel meer producten met daarin kokos verwerkt. Onder andere zag ik gezichtsdoekjes van Inecto . En ja, dan is mijn nieuwsgierigheid gewekt. Want ik hou dus van die kokos geur en de producten werken over het algemeen wel goed en zijn niet duur. De gezichtsdoekjes waren 1,-  en ik kon het gewoon niet laten liggen. Die moest ik meenemen. En testen!

SONY DSC

 

In de verpakking zitten, zoals je  allicht al kunt lezen 25 doekjes. De verpakking is hersluitbaar,althans dat beloofde het te zijn. Helaas is dat mijn eerste kleine teleurstelling geweest.  De plakstrip die de verpakking moet sluiten hersluit helaas niet zo heel prettig. Maar dat is een klein probleem en dat kun je overzien.

Ik heb de doekjes twee weken lang dagelijks gebruikt. En wat is mijn conclusie, 14 doekjes verder? In het begin was ik enthousiast. Mijn huid, vooral mijn wangen was echt droog. En de doekjes zijn echt kokos-vettig. Het ruikt ook echt naar kokosnoot. Dus als je daar echt niet van houdt, is dit absoluut niet het product voor jou. Wat me opviel dat het doekje nauwelijks make-up afhaalt en ook het vuil op je gezicht is er niet echt af te krijgen. Dus echt cleansing kan ik de doekjes dan ook niet noemen.

Daarbij viel het me op dat de doekjes ook niet echt vochtig zijn. Wel een beetje vettig en zacht qua structuur, maar niet vochtig, zoals je wel ziet bij andere cleansing wipes. Tenminste, die ik gebruik zijn in ieder geval wel altijd vochtig.  Tel dit op bij het feit dat de sluiting niet goed afsluit en na een week heb je al wat drogere doekjes.

Mijn huid knapte in de eerste week wel echt op en was niet meer droog. Dat vond ik erg fijn. Maar na deze week dagelijks schoonmaken, viel me op dat mijn huid onrustiger werd. En na twee weken kwamen er op mijn voorhoofd en kin opeens puistjes. En ik heb werkelijk nooit zoveeel puistjes. Dus ik schrok daar wel een beetje van. De puistjes trokken wel snel weg toen ik na 2 weken stopte met de Inecto Pure Coconut Daily Cleansing Wipes.

De conclusie voor mij is dat het product mij op verschillende punten toch echt tegenvalt. Ik raad dit echt alleen aan om een a twee keer per week te gebruiken op een zeer droge, niet-gevoelige huid. Meer niet, want ik denk dat je huid dan snel te vet word en dat je porien dan gaan verstoppen. Gebruik de doekjes op een al schoongemaakt gezicht, want make-up en vuil gaan er niet vanaf.

Kortom, een tegenvallend product als je het mij vraagt….

SONY DSC

Geef een reactie

