Review Fa cream soap silk& magnolia

En dan ben ik alweer toe aan het laatste product die in mijn sinterkerstcadeautje van mijn lieve schoonouders zat. De handzeep van Fa. Maar voor ik daar uitgebreid over ga vertellen, wil ik even mijn excuus aanbieden voor het ontbreken van dagelijkse blogs. Door ziekte van manlief was de laptop even niet voor mij in gebruik…en dat geeft niet, maar ja dan laten de blogs een beetje op zich wachten…

konijntje sorry

 

Maar nu is hij beter en ben ik weer van plan om zeker dagelijks een blog online te gaan zetten. Ik heb toch gehoord dat mensen hier ontzettend graag lezen. Wat vind ik dat een superfijn compliment!

FA

Oke, ik dwaal af. Laten we terug gaan naar de review van Fa cream soap Silk&Magnolia.  Deze zeep is bedoelt voor je handen en als je de verpakking mag geloven, krijg je er hele zachte handen van en helpt het tegen uitdroging van de huid en is het natuurlijk ook erg hygiënisch  Zoals elke brave Nederlander was ik regelmatig mijn handen. Na toiletbezoek, aanraken van rauw vlees of gewoon tussendoor, omdat ik er de behoefte toe voel. Ik neem aan in ieder geval dat elke brave Nederlanden met enige regelmaat de handen wast. Vaak is het met handzeep zo, dat het ontvet en erg goed tegen vuil aan je handen werkt, maar minder goed is voor je handen. Oftewel, je krijgt droge handen door het gebruik van de zeep. En dat betekent dan weer meer handcrème gebruiken. En dat is niet wat je wilt natuurlijk. Handzeep moet je handen niet uitdrogen. Gelukkig zijn er steeds meer zeepmerken die daar rekening mee houden en er ook voor zorgen dat de handzeep verzorgende bestanddelen voor je handen bevat, en ze niet uitdroogt, maar verzorgt. Natuurlijk zoek ik nog altijd naar de perfecte handzeep die goed reinigt, lekker geurt en ook nog eens mijn handen verzorgt.

SONY DSC

Is Fa die ideale zeep? De geur is fijn, inderdaad zoals de verpakking al zegt..hij geurt naar magnolia. Een aangename bloemengeur. De handzeep zit in een fijn pompje en is lichtroze van kleur. Hij schuimt niet overdreven en ik moet bekennen dat het het vuil erg goed weghaalt. Na het wassen zijn mijn handen heerlijk zacht en ruiken ze nog enkele minuten naar de zeep. Echter, sterke luchtjes zoals vis, uien of knoflook krijgt de zeep niet zo gemakkelijk weg. En na een tijdje deze handzeep regelmatig te gebruiken, merkte ik dat mijn handen gaandeweg toch droger werden en wat trekkerig aanvoelden. Wat weer betekent dat ik meer naar de handcrème moet grijpen.

De Fa handzeep is dus net niet DE zeep die ik voor mijn handen perfect vind. Hij komt wel in de buurt van de ideale handzeep en zolang je goed smeert met handcrème  is het een fijne zeep voor langduriger gebruik. Kortom, ja ik raad hem aan…met een maar…en dat is dat hij bij langdurig gebruik de handen toch uitdroogt en dat hij de indringender luchtjes niet van je handen krijgt.

De Fa handzeep is te koop in de supermarkt of de drogist en kost ongeveer  E 2,35- voor 250nl. Geen onaardige prijs voor een redelijk goede zeep.

 

 

Geef een reactie

