Sieraden

Ik ben niet echt een enorme sieraden drager. Ik vind het wel mooi hoor en vaak draag ik wel zo af en toe een ring of een ketting, maar niet dagelijks. Toch hou ik echt wel van sieraden. Van sieraden die bijzonder zijn en vooral net een tikkeltje anders dan normaal gesproken. Dus niet wat in de mode is, maar echt, wat ik zelf mooi vind en wil dragen. Ik heb een soort van aparte smaak wat sieraden betreft dus. Ik zal jullie in deze blog eens een kijke laten nemen in mijn sieraden collectie. Ik klaag weleens dat die zo klein is, maar ik mag geloof ik echt niet klagen wat dat aangaat…

SONY DSC

Ik heb geen hele dure sieraden, maar wel dingen die mij aanspreken, zoals strikjes, hartjes en veel, heeel veel zilver. Ik hou namelijk niet van goud en draag dat dus ook echt nauwelijks. Van zilver hou ik wel en dat zie je dan ook terug in mijn sieraden. Dit komt ook vooral omdat ik zilversplints (hulpmiddeltjes om mijn vingers in de kom te houden, komt nog een artikel over op mijn tweede blog) draag en goud daarbij gewoon vrij lelijk staat, vind ik.

SONY DSC

Vooral armbanden vind ik super gaaf en daarvan heb ik best een paar bijzondere en opvallende. Leer, pareltjes, goedkope kraaltjes, als het me aanspreekt dan koop ik het. Helaas is het dragen van armbanden in een rolstoel soms een beetje lastig, dus sommige armbanden draag ik echt alleen als ik niet hoef te rollen.

SONY DSC  SONY DSC

Een van mijn mooiste en meest bijzondere armbanden komt uit een klein winkeltje in het winkelcentrum van Duitsland. Het is een mooie met kleine blauwe diamantjes (nep) belegde gekko-armband. Ik viel meteen als een blok voor deze bijzondere armband. Ik draag hem echt veel te weinig, omdat hij vrij zwaar is, en ook niet handig met rollen in een rolstoel. Het is echt een armband voor bijv. naar een feest waarbij ik zelf niet hoef te rollen etc. Maar wauw. Nu ik hem hier zo neerzet krijg ik meteen weer rillinkjes. Wat een bijzondere mooie armband!

SONY DSC

Ik ben dol op hartjes en op bloemetjes. Dat zie je in mijn kettingkeuze ook wel terugkomen.  Ik hou van een ketting met een beetje lengte, strak om mijn nek heb ik nooit fijn gevonden. De ketting met het witte bloemetje heeft een zwarovski steentje in het midden. Het zijn geen dure spullen en dat heeft als reden, dat ik dure spullen gewoon kwijtraak. En ik weet niet hoe ik dat voor elkaar krijg, maar het gebeurt gewoon….. Ik heb de meeste kettinkjes ook al jaren. Het kettinkje naast het witte bloemetje is het oudst. 14 jaar heb ik hem al bijna. Gekregen van Niels, toen we verkering hadden. Ik heb hem heel lang niet af gedaan, maar het kettinkje vind ik nu te kort dus ik draag hem niet vaak meer. Toch kleeft er een speciale herinnering aan de ketting en het hartje, het visje (uit Turkije) en het trommeltje. Ik zou keihard huilen als ik dat kettinkje kwijt zou raken. Daarom hangt het meestal dus veilig opgeborgen in mijn spiegelkastje.

SONY DSC

 

En dan nog mijn ringen en oorbellen. De onderste rij zijn ringen. Ik draag ringen ook niet vaak ivm rollen in een rolstoel. Ook mijn trouwring niet, ik wil niet dat ze beschadigen (raar he..) De bovenste rij zijn mijn oorbellen. Die draag ik dan wel vaak. Ik hou van knopjes met allerlei figuurtjes. Bloemen, hartjes sterretjes en alle kleuren die je je maar voor kunt stellen…..Ik heb denk ik bij elke outfit die in mijn kast ligt wel een of twee paar oorbellen die daar goed bij passen.

SONY DSC

 

qua hang-oorbellen hou ik van simpel en niet te opvallend. Gewoon zilver en ook niet heel groot of lang….. Ik hou echt van dat paar met het witte bolletje in het midden. Ik weet niet eens meer waarom, maar als ik die draag, word ik echt supervrolijk!. En als ik dan kijk naar het glimmen van mijn sieraden in het kastje, dan word ik gewoon instant vrollijk. Daar ben ik nou een meisje voor geworden! Ik hou er echt van!

SONY DSC   foto (35)

Dat was een kijkje in mijn sieraden collectie. Ik hoop dat je het leuk vond!

Wat voor sieraden draag jij?

Een gedachte over “Sieraden

Geef een reactie

