What’s cooking?!

Als ik ergens blij van word, dan is het wel van fruit! Veel fruit!  En vooral van het maken van fruitshakes en smoothies. En wat is er leuker dan het delen van lekkere recepten voor smoothies en shakes!  Ik heb een blender en daar maak ik erg vaak dankbaar gebruik van. Ik maak de meest uiteenlopende shakes en sapjes, die ik zelf het liefst drink. Met fruit kun je zoveel kanten op. Het is makkelijk en toch zo heerlijk. En om een mooi te blijven moet je natuurlijk ook gezond eten!

2013-02-13 12.07.39

Miss PJ’s  Noon Fruit Shake

– Peer

– Appel

– Sinaasappel

– Melk (150ml)

Schil de appel, peer en sinaasappel en maak er kleine partjes van. Stop die in de blender, samen met de 150 ml melk. Eventueel kun je wat ijsklontjes toevoegen, om het wat kouder te maken. Blend nu ongeveer 1 minuut op middelhoge stand, zodat er geen klontjes ontstaan. Schenk de inhoud in een groot glas..En enjoy!

2013-02-13 12.15.04

Naast heerlijke recepten qua smoothies, ben ik op andere vlakken ook flink aan het expirimenteren. Zoals met kipfilet bijvoorbeeld. Ik ben dol op kip en zeker op kipfilet. En daarom maak ik zo af en toe een expirimenteel gerecht. En als het lekker is, deel ik het recept!

Miss PJ’s Honey  Oven Chick

– Kipfilet ( 1 per persoon)

– Katenspek

– Philadelphia

– Olijfolie

– Honing

– Peper en zout

– Ovenschaal

Verwarm de oven voor op 200 graden.Snijd de kipfilet over de breedte open, niet helemaal, zodat je een soort “holte” in je kipfilet krijg. Besmeer die holte met ruim philadelphia en vouw de kipfilet dicht. Omwikkel deze met de reepjes katenspek en bestrooi met wat zout en peper. Leg de kipfilet in een ovenschaal en overgiet ze met een beetje olijfolie om te voorkomen dat de kip uitdroogt. Schenk daarna ruim honing over de kipfilet. Zet de kipfilet in de oven en laat ongeveer 35 a 40 minuten garen. Eet Smakelijk!

kip

 

Geef een reactie

