Andrelon Droogshampoo

Ik ben heel erg lang een beetje opstandig geweest. Droog shampoo?! wat heeft dat voor nut? Gewoon je haar even eerder wassen en dan heb je geen probleem. Zo dacht ik erover. Een tamelijk lompe mening natuurlijk. Niet iedereen heeft makkelijk haar en vaak wordt de bovenste helft van je haar gewoon snel vet. En vaak je haar wassen is ook niet goed voor je prachtige lokken. Dus heb ik me uit pure nieuwsgierigheid eens gewaagd aan een droogshampoo. Gewoon, omdat ik ook weleens geen zin heb om te gaan douchen puur omdat mijn haar wassen een avontuur op zich is. Lang haar is mooi, maar in mijn geval ook zeer bewerkelijk. En als het zo koud is, vind ik het niet altijd fijn om met een natte bos haar rond te lopen. Een fohn zou daar verandering in kunnen brengen…Maar ik heb geen fohn (aitsj wat een bekentenis. Als beautyliefhebster geen fohn hebben. Is dat net zoiets als vloeken in de kerk?) en dus moet je toch een andere oplossing zoeken. Ik ben rond gaan kijken en mijn aandacht werd getrokken door:

SONY DSC

Verrassend Volume, dat klonk me echt fijn in de oren. Ik bedoel, wie wil er nu geen volume in zijn of haar haar. Dus deze bus heb ik meegenomen uit de winkel. Manlief trok toch sceptisch zijn wenkbrauwen op. Jij hebt toch altijd geroepen dat je dat niet zou gaan gebruiken? Tja, nooit te laat om je mening te veranderen toch? En daarbij, ik test graag nieuwe dingen uit. Dus waarom niet gewoon eens gek doen. Dus daar ging ik dan…droogshampoo testen!

Mijn haar was wat vettig deze ochtend. Het resultaat van 3 keer met douchemuts op douchen, omdat ik geen zin had in nat haar met koud weer.

droogshampoo

Ik besloot de spray toch voor de spiegel te gebruiken, dan kun je goed zien wat je nu eigenlijk aan het doen bent. Anders spray je overal, behalve op je hoofd. Althans, bij mij is dat vaak het geval, dus een spiegel is wel handig. Op de verpakking staat duidelijk aangegeven hoe je de droogshampoo moet gebruiken. Eerst goed schudden. En om nu het resultaat een beetje te kunnen zien, een foto voor:

droogshampoovoor

Mijn haar is een beetje vet bovenop. Eigenlijk wel toe aan een douchebeurt, maar omdat ik nu toch wil testen, ga ik de droogshampoo gebruiken en niet mijn haar wassen onder de douche….

droogshampoospray

Ik verdeel mijn haar in een scheiding en spray vanaf ongeveer 20 cm afstand op mijn haar, waarbij ik steeds een pluk haar omsla, zodat er een nieuwe scheiding onstaat waar ik spray. Dit doe ik beide kanten op. Spray niet teveel, want dan krijg je een witte waas op je haar, wat er echt lelijk uitziet! De spray ruikt trouwens erg fijn. Een beetje sterk in het begin, het doet me een beetje aan perzik denken. Maar op je haar is het lekker om te ruiken. Ik kreeg van Niels een compliment dat mijn haar lekker rook. Dus dat is mooi meegenomen! Laat de droogshampoo nu 2 a 3 minuten intrekken (grappig detail, ik voelde een beetje koud op mijn hoofdhuid en t tintelde een beetje..geen idee of dat hoort verder, ik vond het niet onaangenaam). Borstel daarna je haar goed door om de droogshampoo goed over je haar te verdelen en geen gekke resten op je hoofdhuid te houden.

Droogshampoona

En klaar is Kees..ehm..Roos! Ik moet zeggen dat het me heeft verrast. Ik moet mijn mening over droogshampoo echt bijstellen. Het is ideaal voor tussen de wasbeurten door. Het vervangt natuurlijk niet het wassen van je haren, wat nog altijd beter resultaat oplevert, maar om een extra dagje frisheid toe te voegen, dan is het echt een aanrader. Deze kleine spray koop je voor e 2,49,- bij de Kruidvat.

Wat is jouw ervaring met droogshampoo? Zou jij droogshampoo gebruiken?

Geef een reactie

