Review: Fogan Cosmetics Nailpolish (lichtblauw)

Zoals te zien was in mijn shopping spree video, enkele dagen terug, ben ik me weer flink te buiten gegaan aan het kopen van make up en nagellak. Zo heb ik ook vier nagellakjes gekocht van een voor mij tamelijk onbekend merk. Namelijk Fogan Cosmetics. Het is een online bedrijf waar je make up en nagellak kunt kopen voor aantrekkelijke prijsjes. Bijna alles is voor 1 euro te krijgen. En dat maakt wel dat ik een beetje twijfel over de kwaliteit van de producten. Voor 20,- heb je een display vol nagellak. Ze claimen dat ze de beste kwaliteit nagellak hebben in deze prijscategorie. Nu kan dat al snel, want ik ken niet veel nagellakmerken die 1 euro kosten. Het is een enorm budget webshop. Voor mensen met een kleine portemonnee natuurlijk fijn. Maar is het werkelijk een fijne kwaliteit of is 1 euro eigenlijk zo weinig dat je geen kwaliteit  mag verwachten?

SONY DSC

 

Deze vier kleuren heb ik meegenomen bij de stand van Fogan Cosmetics op de huishoudbeurs. De linker kleur, lichtblauw vond ik de meest uitdagende. Meestal dekken lichte kleuren nagellak van goedkope merken niet zo best, dus ik dacht, op mijn verjaardag, dat moet ik eens testen. De kleur paste namelijk precies bij een truitje dat ik die dag zou dragen

SONY DSC

Toen ik het potje nagellak opende, wachtte mij meteen een uitdaging. Het kwastje was namelijk losgekomen van de dop. Iets wat wel vaker wil gebeuren, maar meestal krijg je dat goed door de dop nogmaals goed dicht te draaien. Helaas werkte de truc hier niet, waardoor ik eerst mijn handen vuil moest maken, door het kwastje eigenhandig weer in het dopje vast te zetten. Je kunt je voorstellen waar de nagellak zo ongeveer belandde. Geen goed idee voor als je haastig bent.

SONY DSC

 

De kleur zelf bracht makkelijk aan. het kwastje was fijn om mee te werken, nadat hij dus terug was geduwd in het dopje. De nagellak was na 2 laagjes dekkend. de kleur zelf stelde me ook niet teleur. En een erg fijne bijkomstigheid vond ik dat de nagellak snel droog was. Ook het tweede laagje, wat meestal dramatisch lang duurt. Dus voor ongeduldige mensen een fijne uitkomst. 10 minuten wachten en je kunt rustig naar de wc, zonder  dat je nagels meteen een rotzooi zijn!

De kleur heeft 3 dagen mooi gehouden. Op dag 3 was het echter wel gedaan met de lak. Het chipte er aan alle kanten af. Tijd om weer af te halen dus. Het afhalen van de nagellak ging gemakkelijker dan een gemiddelde andere nagellak, wat wel fijn is. Kortom, de nagellak is dan goedkoop maar van een redelijke kwaliteit. Jammer dat dit kwastje los zat en ik mezelf moest viesmaken om ermee te kunnen lakken, maar eenmaal op mijn nagels is het een prima lakje!

Nieuwsgierig geworden? http://www.fogan.nl/

SONY DSC

 

 

2 gedachtes over “Review: Fogan Cosmetics Nailpolish (lichtblauw)

  1. marieke zegt:

    Ik heb zelf de volledige set van 40 kleuren van Fogan, heb het op de groothandel website van ze gekocht, voor minder dan 1 euro per flesje, inc. verzendkosten. Ik ben er erg tevreden mee, veel kleuren, voornamelijk rood en paarstinten. De witte en zwarte zijn ook erg fijn en vooral de witte is super omdat het vaak al in 1 laag dekt. Bij al mijn potjes zitten de kwastjes goed vast! Binnenkort toch maar weer een extra potje van de zwarte en witte bestellen, die gebruik ik zoveel, en voor die prijs zou ik het zeker niet laten. Zelfs goedkopen dan het eigen merk van Hema of Etos, en met de kwaliteit en de inhoud (15ml!) ben ik heel tevreden.

Geef een reactie

