Bell Air Flow nailpolish

In de Glossybox februari zat een item waar ik toch apart aandacht aan wilde besteden. Een nagellak met de belofte dat hij de nagel laat ademen. Die moest ik natuurlijk testen. Hoe dan ook. Ik ben een tut wat lak aangaat. Hij moet voldoen aan eisen. Hij moet fijn op te brengen zijn, snel drogen en lang houden. En tot mijn verbazing schort het toch vaak aan een van de eisen. Als hij snel droogt, lakt hij niet fijn. Als hij fijn lakt, droogt hij niet snel, of houdt maar 2 dagen… Een perfecte nagellak is echt lastig te vinden. En daarbij sluit nagellak je porien in de nagel dus af. Je moet dus zo af en toe ook even je nagels rust geven door niet te lakken. Deze lak beweert dat het dus je nagels zal laten ademen. Uitproberen dus.

SONY DSC

 

Het merk Bell is vooral in Polen erg bekend en in Rusland. In de rest van Europa is het merk iets minder in de picture. Naast nagellak heeft het merk ook andere make-up ontwikkeld. Al met al toch interessant om een Oost-Europees merk hier in het Westen aan te bieden. De technologie om je nagels ondanks een laagje of twee lak te laten ademen is eigenlijk nog nergens geprobeerd, best gaaf om dat eens te mogen testen.

De kleur is interessant, maar heeft jammer genoeg geen naam, dus zal ik het omschrijven. Het lijkt erg op grijs. Nu is grijs niet helemaal mijn kleur qua lak en vond ik dit eruit zien als een soort stopverfje, ik was toch wel benieuwd. Dus gauw lakken. Het potje zit erg goed dicht, dus ik heb minstens vijf minuten geworsteld om het potje open te krijgen. De geur van de lak is anders dan anders. Normaal ruik je nagellak van verre en is er geen misverstand over wat je ruikt. Hier rook ik iets anders. Maar de geur kan ik niet echt omschrijven. Niet heel onaangenaam, maar ook geen typisch lak geurtje.

Bellair bellair1

 

De nagellak dekt keurig in twee laagjes. Het kwastje lakt best fijn, het vervelende is alleen wel dat de dop nogal onhandig vasthoud. Het is een plastic cover om een dopje heen. Nu vind ik persoonlijk ronde dopjes wat makkelijker lakken dan deze, maar het ging wel goed. De lak droogt redelijk goed op, dus je kunt snel verder met waar je dan ook allemaal mee bezig bent. Erg fijn!

Of het je nagels laat ademen, kan ik echt niet helemaal eerlijk vertellen. Ik heb geen idee of dat te testen valt. Ik heb geen hijgende nagels ofzo. Maar mijn nagels zijn er in ieder geval niet slechter van geworden, na twee dagen. Zo lang is de nagellak mooi gebleven.  Jammer, want ik heb nagellak van bijv. Essence die wel tot 5 dagen mooi blijft zitten. De nagellak kost 5,50,-Euro. Vind ik aan de prijs voor een lak die na twee dagen zijn beste tijd heeft gehad.

Toch is het zeker geen slechte lak!

Zou jij lak van een onbekend Oost-Europees merk snel kopen of testen?

Geef een reactie

