Milka!

Ik ga het toegeven, voor iedereen die het nog niet gemerkt heeft… Ik heb een serieuze Milka-liefde. Als er een chocolade is op de wereld die ik werkelijk niet kan weerstaan, dan is het Milka chocolade. En daarin ben ik vast niet de enige. Maar oh, Milka…wat is het onmogelijk om je te weerstaan.

Milka

Nu zijn de repen van dit merk al niet te weerstaan,  in veel van de varianten….Maar toen ik ging winkelen in Duitsland, ging er een hele nieuwe Milka-wereld voor me open! Er was nog zoveel meer! En dat heeft mijn Milka-liefde nog meer aangewakkerd. Ik heb enkele producten al eens eerder bejubeld. Zoals de Milka chocolademelk-poeder!

Milkapoeder

Je hebt chocolademelk en je hebt chocolademelk. Maar deze poeder is echt hemels. Nog nooit had chocolademelk zo een lekkere romige volle smaak. Zelfs de enige echte kan daar niet tegenop. Helaas is deze poeder nergens in Nederland te verkrijgen, tot mijn grote verdriet. Je moet er echt de grens voor over. Ik heb het er wel voor over, omdat dit spul zo hemels is. Maar ja, stiekem vind ik dat Milka dit ook in Nederland moet gaan introduceren. Ik geloof dat er een heleboel mensen blij gemaakt gaan worden, als dit in de supermarkten te vinden zal zijn. Ik zou het hele schap leegkopen denk ik.

Milkakoffie

En dit hebben ze ook van Milka, in Duitsland natuurlijk, want in Nederland heb ik dit ook al niet gezien. Koffie met Milka chocolade! Een waar feestje! En lekker dat het is. Ik  hou van koffie…en van Milka, dus deze combinatie maakt mij gewoon intens gelukkig. Het is oploskoffie, in een zakje. Normaal gesproken ben ik niet van de oploskoffie, want dat smaakt zo waterig en raar, maar deze koffie komt met stip op 1 op mijn lijstje lekkere oploskoffie. Deze koffie hebben ze nog in andere varianten ook, zoals met Toblerone, Daim en hazelnotenchocolade. Maar deze is mijn favoriet op dit moment. Ja, ik zei het al, ik heb een enorme Milka verslaving….

Milkaroomkaas

En als laatste wachtte mij in Duitsland (weer niet in Nederland, wat een armoede toch) een verrassing. Iets waar ik eerst van dacht dat de combinatie toch niet echt fijn kon zijn. Philadelphia kennen we allemaal, dat is roomkaas (en verdomd lekkere ook). En Milka kennen we, dat is heerlijke chocolade. Toch dacht ik dat de combinatie roomkaas chocolade een beetje gek zou smaken. Maar, lieve mensen. Het is fris, licht en toch met een volle chocolade smaak! Wat is dit hemels! Ik pleit voor dit spul in Nederlandse supermarkten hoor!!!!

Milkatuc milka-choco-popcorn

Toch slaat ook Milka wel eens de plank mis.. Ik vind de combinatie tuc en Milka namelijk echt niet lekker. Ik was er nieuwsgierig naar,en heb een reep meegenomen en gegeten, maar nee. Voor mij is de combinatie zoet/zout niet zozeer het probleem. Ik houd echter niet zo van tuc. Tuc heeft een aparte smaak en die vond ik zeker in combinatie met een volle zoete chocolade smaak gewoonweg niet bij elkaar passen. Jammer Milka… hetzelfde geld voor de reep met daarin zoute popcorn. Ik was er niet over te spreken.

Milka Oreo

Wat echter echt wel favoriet is, is de Milka met stukjes Oreo koek. Ik hou van Milka, ik hou van Oreo en de combinatie van deze twee is echt goddelijk. Ook hiervoor geld dan jammer genoeg weer..Hij is nergens in Nederland te krijgen. Niet de kleine reep en de grote al helemaal niet. En dat is zo enorm zonde, want o wat is dit lekker!

Wat is jouw favoriete chocolademerk? En wat mis jij in het Nederlandse chocoladeschap?

2 gedachtes over “Milka!

Geef een reactie

