Essence BB-cream

foto's blog 027

Iedereen weet wel dat ik groot fan ben van de budgetproducten van Essence. En omdat de BB-creams nu helemaal “hot” zijn, kon Essence natuurlijk niet achterblijven. Ook Essence heeft dus een BB-cream ontwikkeld. En daar was ik natuurlijk supernieuwsgierig naar. Maar het vervelende feit wilde, dat de Kruidvat in mijn omgeving dus geen BB-creams van Essence, of Catrice verkocht. Ze hebben (boeehoee, want ik hou van de Essence gezichtsproducten) de gezichtsverzorgingslijn namelijk geheel uit hun assortiment gehaald.

Gelukkig heb ik een heleboel lieve vriendinnen en was ik afgelopen februari ook nog jarig. Van een van hen heb ik dus de BB-cream van Essence gekregen. En ik was superblij! Kon ik hem eindelijk testen, na die van L’Oreal en Ginvera te hebben getest. Ik heb wisselende ervaringen met BB-creams. De een is geweldig, terwijl de andere compleet flut is. Maar dat is met meerdere producten zo en iedereen heeft wat dat aangaat andere voorkeuren. Zo ook mijn persoon. En een van mijn eisen aan een BB-cream is dat hij niet een soort pannenkoek-look moet geven. Hij moet ook niet zwaar aanvoelen op mijn huid en zeker niet gaan kriebelen of jeuken als ik hem op heb.

foto's blog 026

Allereerst moet ik zeggen dat ik de tube echt schattig vind. Hij is breed,en ligt daarom makkelijk in de hand.  Je hoeft niet hard te knijpen om wat cream uit de tube te krijgen en de geur doet me denken aan perzik.  De substantie doet me denken aan de getinte dagcrème die ik van Essence heb, hoewel de kleur wat lichter is. Perfect voor nu, want door de winter heb ik een wat blekere kleur in mijn gezicht en dan is de getinte dagcrème net te donker.

foto's blog 025

Zoals je op de achterkant nog net aan kunt lezen, zitten er in deze BB-cream verzorgende bestanddelen, is hij olie-vrij en verstopt het de poriën niet. Hij bevat, zoals een BB-cream behoort te hebben een SPF en wel een van 30, dat is de hoogste SPF factor die ik in een BB-cream heb gezien tot nu toe. Wat mij betreft een enorm pluspunt, want dat geeft een goede bescherming tegen de zon. En de zon mag dan gezond zijn, de straling die van de zon komt heeft ook een wat minder effect op je huid, als je te lang onbeschermd in de zon komt. Deze BB-cream beschermt je huid dus tegen deze straling.

En hoe ziet het eruit op mijn huid? Ik heb  uitgebreid getest, en ik moet bekennen dat het  een supergoede dekking geeft en heel licht en natuurlijk aanvoelt op mijn gezicht. Het voelt ook na een paar uur niet onaangenaam op mijn huid, wat bij een van de andere BB-creams wel het geval was. Ik heb niet het idee dat ik iets op mijn gezicht heb en dat gevoel vind ik erg aangenaam!

Roosje4

Deze look heb ik eerder ook al eens gemaakt , maar met een andere BB-cream.  En nu heb ik hem nogmaals gemaakt, maar dan met de Essence BB-cream. En ik ben zeer tevreden over het resultaat. De  BB-cream stelt niet teleur.  Ik heb gelezen dat bij sommige dames de kleur wat oranje aandeed, maar bij mij is hij perfect mag ik wel zeggen. Mijn huid heeft dan ook een wat rode ondertoon, dus misschien verschilt dat van de andere huidjes in Nederland? Het is altijd een persoonlijke zoektocht naar de juiste kleur BB-cream. Ik ben echter wel tevreden met deze BB cream. Ook hoorde ik dat de doseerdop lekt tijdens het dichtdraaien. Ik heb er geen last van gehad, gewoon een kwestie van de tube  met de opening naar boven houden als je hem dichtdraait en de cream bewaren op een koele plaats. Op een warme plek wordt de cream vloeibaarder, waardoor hij sneller lekt als je de tube gebruikt.

foto's blog 024

Dus mocht je op zoek zijn naar een BB-cream die niet schreeuwend duur is, maar wel alle positieve eigenschappen heeft, die je verwacht van een goede BB-cream, dan is deze variant van Essence een aanrader voor iedereen met een bescheiden budget!  te koop bij de meest Kruidvat winkels voor 3,99. Een schappelijk prijsje voor een mooie cream. Hij is er in 3 kleurvarianten. Degene die ik testte is 01 Universal. Let erop dat deze cream een wat oranje ondertoon heeft, hij is dus niet geschikt voor heel lichte huidjes, of huidjes met een wat gele ondertoon. Heb je echter een huid met een wat rode ondertoon, dan is deze BB-cream zeker een aanrader!

Gebruik jij BB-cream? Wat zijn jouw ervaringen?

9 gedachtes over “Essence BB-cream

    • littlemisspj zegt:

      dat kan hoor, ik heb het probleem niet ervaren. Maar wat ik al zei, ik heb wat rood in mijn huid zitten. Veel mensen zijn wat gelig en dan is deze BB cream idd wel snel wat oranje.

    • littlemisspj zegt:

      Ja dat is inderdaad heel vervelend. Misschien zou je eens kunnen kijken naar BB-creams voor een aziatische huid? Die zijn meestal een stuk lichter. Ik weet zo een twee drie even geen merk behalve Skin79. Die is helaas wel al iets duurder. Maar als je een hele bleke huid hebt, is dat nog wel een oplossing.

  1. Mary zegt:

    Ik heb de BB cream van Ginvera gekocht en ook deze is met SPF 30.
    Mij bevalt het zeker en met enkele druppels kom je een heel eind.

    • littlemisspj zegt:

      Ik ben minder enthousiast over Ginvera’s BB cream. Het is de enige waarvan ik pukkeltjes krijg….Ik vind het een stug product ook. Maar gelukkig dat jij er erg tevreden mee bent!

Geef een reactie

