Review 8×4 Deodorant Glam Up!

Als er een product is dat veel wordt gebruikt, dan is dat natuurlijk deodorant. Iedereen ruikt graag de hele dag zo fris als een hoentje. Althans, ik neem aan dat niemand zin heeft in een zweetlucht. Onder je oksels zweet je het meest en daar komt dus logischerwijs ook het meeste geur vandaan, als het zweet, dat in aanraking komt met bacterien , opdroogt. En eerlijk is eerlijk, een zweetlucht is gewoon niet het meest aantrekkelijk. Daar is een prachtige oplossing voor! Het heet deodorant. En hierin zijn zoveel verschillende varianten. Spray’s, rollers, sticks, geconcentreerde vloeistof. Je kunt kiezen uit enorm veel merken en nog veel meer verschillende geuren. En een er van is de deodorant van 8×4. Als je een beetje rekenen kunt weet je dat dat 32 is.  Het is me nog altijd een enorm raadsel waarom de deodorant deze merknaam heeft. Te meer omdat de deodorant 24 uur werking beloofd. Wat is er dan met die 32? Wie daar het antwoord op weet, mag het me vertellen.

foto's blog 030

Ik zelf heb de voorkeur voor deodorant in spray vorm. En waarom dat is , kan ik uitleggen. Als je een deodorant roller gebruikt, krijg je nattigheid op je huid. Als je dan direct je trui aandoet, komen er vlekken onder je oksels, waardoor iedereen denkt dat je je deodorant juist niet op hebt gedaan. Laat staan als je okselhaar hebt (ja brrr, maar sommige dames scheren hun oksels niet. Ik wel, dus de volgende omschrijving berust op mijn fantasie en niet op ervaring). Als je daar overheen rolt, met de rollerbal die in de deodorant rollers zitten, bestaat de kans dat deze de okselharen mee rollen en je klem komt te zitten in de roller. En naast dat het natuurlijk pijnlijk is, tenminste dat stil ik me daarbij voor,is het ook behoorlijk gênant.

Bij een stick, vind ik de substantie vaak vervelend aanvoelen onder mijn oksel. Daarbij vind ik het heel onhygienisch om met een stick onder je oksels te smeren. Op je huid zitten namelijk bacteriën en die smeer je dan vrolijk aan je deodorant stick. Niet alleen is dat niet fijn voor een houdbaarheidsdatum, maar ook zeker niet voor de effectiviteit van het product. Binnen de kortste keren heb je geurige oksels..EN een geurige stick…en dat is geen aangename geur.

Het moge duidelijk zijn, ik kies voor de spray. Tegenwoordig is deze ook minder schadelijk voor het milieu en bevatten ze nauwelijks drijfgassen. Het product in de bus komt niet in aanraking met je oksel en de daar levende bacteriën. Hiermee wil ik niemand vertellen dat hij of zij geen stick of roller moet gebruiken, want naast de genoemde nadelen zullen er ook veel voordelen aan hangen. Dit is puur mijn eigen keuze.

Ik dwaal enorm af, dus terug naar de deodorant. Glam up ! heet deze variant. Ik kreeg hem in de Glossybox Young Beauty en was direct nieuwsgierig. Ik wilde het meteen uitproberen. En dat is precies wat ik heb gedaan. De deodorant heeft een hele uitgesproken zoete geur. Het deed mij denken aan bubblegum. En omdat ik die geur niet onaangenaam vind, is dit naar mijn smaak een prima deodorant. Ik heb hem de afgelopen weken dagelijks gebruikt. En ik vind het echt tof dat hij echt urenlang frisse oksels blijft geven. Hij is niet heel overheersend, maar geurt wel echt zoetig. Daar moet je van houden. Ik hou er zeker van.  Al met al een echte aanrader!

8×4 is te koop bij de drogisterijen en in supermarkten. Een spuitbus deodorant kost 3,09- Euro. En dat vind ik een prima prijs voor een deodorant die zijn werk naar behoren doet. Ik vraag me alleen nog altijd af waarom het 8×4 heet…

Wat gebruik jij het liefst..Spuitbus, roller of stick? 

2 gedachtes over “Review 8×4 Deodorant Glam Up!

  1. EDS vrouwtje zegt:

    Ennnnn dan hier het antwoord op je vraag!!! (tromgeroffel)

    In 1951 ontwikkelde het Duitse bedrijf Beiersdorf een nieuwe deodorant. Het werkende bestanddeel daarvan had de ingewikkelde naam Hexachlordihydroxydephenylmethan. Voor de eenvoud kreeg dit bestanddeel bij Beiersdorf de naam B32, naar het aantal letters waaruit het woord bestond. Door deze afkorting kwam de reclameman van Beiersdorf, Juan Gregorio Clausen, op het idee voor de naam 8×4….

Geef een reactie

