Review Essence Floral Grunge

essence floral grunge

Essence…wat blijft dat toch een fijn budgetmerk. Ik kan er maar niet over uit hoe veel nieuwe dingen ze in een jaar tijd op de markt brengen. Misschien dat het af en toe iets minder goed werkt dan de high-end merken, maar het is zeker weten een van de fijnste budgetmerken op de markt. Ik kon het laatst niet laten, toen ik bij de Kruidvat binnenrolde, om even een blik te werpen op de Essence stand. Over het algemeen is de nieuwe collectie al uitverkocht, of komt hij er niet bij ons filliaal. Maar nu was ik superblij verrast te zien dat er daadwerkelijk een nieuwe collectie make-up in de stand stond. Producten met een prachtige kleur en echt super interessante dingen. De naam Floral Grunge maakte mij nieuwsgierig. Er waren verschillende producten, maar zoals gewoonlijk was de lijn niet compleet of niet meer compleet. Jammer, want ik was toch wel nieuwsgierig naar de lipgloss en de blush bijvoorbeeld. Ik hoop dat het er nog komt, zodra dat er is komt er zeker een review deel 2. Dat beloof ik bij deze!

Maar ik heb toch een aantal erg mooie producten gevonden. Mijn oog viel vooral op de mooie kleurtjes nagellak die deze lijn had. Mooie zachte pasteltinten, die helemaal bij de komende lente/zomer passen! Ik besloot 2 potjes nagellak en een oogschaduw pallet mee te nemen om voor jullie te kijken of deze producten net zo mooi zijn als ze eruitzien. Ook heb ik een van de 2 oogschaduw palletten kunnen bemachtigen, om voor jullie te reviewen. De kleuren van deze lijn zijn een mix van bloemige pasteltinten, met een skater-achtige grunge twist erbij. Ik vind het een gewaagde combinatie.

foto's blog 050 foto's blog 035 foto's blog 037

 

Allereerst de oogschaduw. Wat een schattige snoeperige kleurtjes. Het palletje “eye like floral” trok mij meteen aan. Nu ben ik meer voor de floral en minder van de grunge als ik eerlijk ben. De pigmentatie is mooi en niet al te heftig. Perfect voor een prachtige lente-look, die ik binnenkort ook zeker eens zal gaan maken. Het palletje kostte mij 1,99,-  Ik vind het echt een mooi palletje voor de lente ende kleurtjes staan mij helemaal aan.

foto's blog 062

 

Helaas ben ik heel onhandig geweest en heb ik 1 van de potjes nagellak die ik wilde swatchen en fotograferen gewoon laten vallen. De nagellakpotjes zijn niet zo sterk, want ik kon het potje nagellak dus weggooien, het was gebroken. Heel jammer want de kleur was prachtig. Gelukkig had ik nog deze mooie kleur over! Er staat op de dop “the suede”, ik wist niet zo goed wat ik daar nu van moest denken. De kleur, 03 Grunge me tender is een prachtige mintgroene lak. Ik MOEST hem dan ook gewoon meenemen. Zoals volgens mij heel veel dames,ben ik gek op de kleur mintgroen. Hoewel ik natuurlijk niet kan kiezen, want roze blauw, groen, paars vind ik ook erg mooi..

floral grunge

 

Het kwastje van dit potje lakt ideaal. Het potje doet mij trouwens denken aan de Catrice nagellak. En tijdens het swatchen snapte ik ook meteen “the suede” sticker die op de dop stond. De mintgroene lak droogt ietwat mat op, waardoor de look van de nagellak een beetje op suede lijkt. Ik vind het persoonlijk best wel mooi!

Helaas is mijn tweede potje nagellak gesneuveld. Ik ga die zeker nog een keer op nieuw kopen, om te swatchen en reviewen.

Heb jij de nieuwe Essence lijn al gezien? Wat vindt jij van de producten?!

Geef een reactie

