Review Wet ’n Wild mini kwastensetje

SONY DSC

Een tijdje terug viel, op de huishoudbeurs, mijn oog op een minisetje make-up kwasten van het merk Wet ’n Wild. Nu heb ik overal wel een beetje gelezen dat dit merk de goedkeuring van velen kan wegdragen op vele gebieden. Mijn nieuwsgierigheid was dan ook meteen gewekt, bij het zien van dit setje kwasten, in een mini uitvoering. In het pakketje zat een blushkwast, een schuine oogschaduwkwast, een rechte oogschaduwkwast een blend-kwast en een lippenkwastje. Het formaat stemde me vooral nieuwsgierig. Zou ermee te werken zijn? Was de kwaliteit misschien net zo goed als een grote variant kwasten? Ik ben het uit gaan testen.

SONY DSC

 

Nu ben ik helemaal geen enorme expert als het op make-up kwasten aankomt. Ik weet niet precies hoe een kwast zou moeten werken, maar ik weet wel wat ik persoonlijk fijn vind. En dat zijn zachte haartjes, die poeder goed opnemen en weer afgeven. En zo min mogelijk haartjes die uitvallen of raar uiteen staan.  Als eerste testte ik het blush kwastje. En je ziet het op de foto al, er waren wat raar staande haartjes. Het kwastje nam de blush niet heel goed op en gaf het ook niet bijzonder goed af op mijn huid. Wel had het blush kwastje erg zachte haartjes, zodat het niet in je gezicht prikte. Dat was het voordeel.  Het formaat van de kwast zat mij danig in de weg.  De kwast hield niet fijn vast, vanwege zijn mini-formaatje.

SONY DSC

 

Toen testte ik de oogschaduwkwastjes. Tot mijn teleurstelling waren deze kwastjes door het formaat en de dunne  vorm niet fijn vast te houden. Ze namen de oogschaduw minder op en het blend-kwastje wilde de oogschaduw maar niet mooi blenden. De haartjes van de kwasten waren daarentegen wel enorm zacht en fijn op de huid. Ook hier waren er wat haartjes die uitvielen. Jammer….

SONY DSC

 

Het laatst was het lipkwastje aan de beurt. Ik was er een beetje sceptisch over geworden, gezien de wat tegenvallende resultaten van de vorige kwasten. Tot mijn verbazing was het formaat van het lipkwastje in dit geval juist erg fijn om te gebruiken! Je kunt er erg precies mee werken, waardoor je lippen goed tot hun recht komen. De haartjes zijn precies goed, niet te zacht en niet te hard voor op je lippen. Het product wordt goed opgenomen en afgegeven, wat dit kwastje tot een goed kwastje maakt om lipstick of lipgloss aan te brengen, op een heel precieze manier.

SONY DSC

 

Kortom, het setje met mini-kwasten van Wet ’n Wild heeft voor het grootste gedeelte niet aan mijn verwachtingen voldaan. Nu kostte het setje 2,99- en kon ik mij er dus niet direct een buil aan vallen. Ik weet niet of je voor deze prijs een geweldig mini setje kwasten mag verwachten. Op het lippenkwastje na was ik gewoon iets minder enthousiast over deze producten. Ik zou ze dan ook niet aanraden. Je kunt beter wat meer geld investeren in een goede kwastenset denk ik. Daar ben ik zelf ook naar op zoek, dus wordt zeker vervolgd!

Gebruik jij wel eens goedkope make-up kwasten?

Geef een reactie

