Palmolive Ayrituel Joyous

SONY DSC

Doucheproducten. Als ik ergens aan verslaafd ben, dan is het wel lekkere producten voor onder de douche. Helaas zijn we niet in het bezit van een bad, want ook badproducten vind ik zalig. In de Young Beauty Box van Glossybox zat een douchegel die mij al een tijdje nieuwsgierig maakte, maar die ik tot nu toe nog niet had getest. De Ayuritual lijn. Gebaseerd op het aloude Ayurveda gebruik, wat uitgaat van het feit dat een mens een bepaald “type” (vuur, aarde, water…en nog wat maar dat ben ik kwijt) is en daarnaar moet eten en leven. Het is een ingewikkelde uitleg, en ik zal me daar in deze blog niet aan wagen aangezien ik er ook niet veel kaas van heb gegeten. Maar google is je beste vriend, dus mocht je nieuwsgierig zijn, zoek het maar eens op.

Maar dit gaat over een douchegel, die ik al een paar keer had zien staan in de winkel, maar waar ik nooit de tijd voor heb gehad om het te kopen. Tot mijn verassing zat hij dus in de bovengenoemde box! En ik ben dus eens uitgebreid gaan testen. Wat zou ik van de geur vinden, want indian mulberry en lotus flowers klinkt interessant, maar zou het ook zo lekker ruiken?

SONY DSC

De fles houdt wel lekker vast onder de douche, dat zal wel aan de vorm liggen. Het product ruikt best lekker, een beetje zoetig maar ook kruidig. Daar hou ik wel van, dus ik was in mijn nopjes natuurlijk. Het product schuimt behoorlijk, wat ik wel grappig vind, maar of je huid het zo fijn vind durf ik te betwijfelen. Veel schuim wil niet altijd zeggen dat een product echt goed is. Enkel dat het product veel ingrediënten bevat die gaan schuimen en over het algemeen is dat voor je huid iets minder goed nieuws.

Het jammere van dit product was wel dat mijn huid nadien erg droog was en soms zelfs een beetje trekkerig aanvoelde. De oplossing is natuurlijk smeren met een bodylotion. En dat is geen ramp, juist erg lekker. Maar erg blij werd ik er niet van. Het is een prettig product, maar ik zou het persoonlijk niet snel nog een keer kopen, gezien het feit dat mijn huidje dus droog word. Je droge huidje ruikt trouwens wel nog een dagje naar de douchegel, als je je niet insmeert met bodylotion natuurlijk.

Ik zou hem voor mensen met een wat vettere huid zeker aanbevelen en als je toch al elke keer na het douchen bodylotion gebruikt, is het een prima product. Voor mensen met een huid die snel wat droog wordt zou ik het afraden. De douchegel is bij de drogist te krijgen en ook in sommige supermarkten voor 1,69,- Euro.

Wat is jouw favoriete doucheproduct?

Een gedachte over “Palmolive Ayrituel Joyous

Geef een reactie

