Dove Split end rescue shampoo, intensive repair conditioner

SONY DSC

Dove kennen we allemaal wel. Van de handzeep, doucheproducten bodylotions en deodorants. Ik was een beetje sceptisch toen ik een tijd geleden hoorde dat zij ook shampoo op de markt zouden gaan brengen. Ik linkte Dove nu niet direct aan haar, maar meer aan huidverzorging. Ik heb toen eens een shampoo gekocht om het te proberen, maar was niet echt onder de indruk van de shampoo. Daardoor heb ik het Dove shampoo assortiment een tijd links laten liggen. Ik ben echt dol op Dove trouwens, daar ging het me niet om, maar mijn haar reageerde echt vreselijk op de shampoo van toen. Vet haar, droge punten, klitten en pluizen. Het rook dan wel weer naar Dove, dat wel. Maar nee, ik vond het expiriment niet geslaagd.

SONY DSC

Tot ik in Duitsland kwam en de nieuwe lijn Dove shampoos eens bekeek. Split end rescue… ik vond de naam erg interessant en besloot de shampoo van Dove een tweede kans te geven. Mijn haar is niet zozeer gespleten bij de punten, maar wel erg droog. Deze shampoo beloofde daar verbetering in te brengen. Dus ik heb hem meegenomen om eens te kijken of de Dove shampoo verbeterd was en hoe deze variant voor mijn haar zou werken. Ik ben namelijk altijd bereid mijn mening over producten te herzien, zeker als bekend is dat ze de formule hebben aangepast. Een tweede kans dus voor de Dove shampoo..

SONY DSC

Ook nam ik een conditioner mee, helaas niet uit de Splint end Rescue lijn, maar een andere variant, namelijk intensive repair. Het beloofde mijn haar makkelijker doorkambaar en glanzend te maken. En dat is natuurlijk nooit weg! Lang haar is prachtig, heus waar, maar als het fijn en dik is, zoals het mijne, is kammen een ware hel. Dus als er een conditioner beloofd dat dit minder zal worden , ben ik de eerste die het probeert.

En, hoe bevalt het mij? Na de eerste keer wassen met deze shampoo en conditioner, was ik aangenaam verrast door de zachte geur, die ook echt een paar dagen in je haar blijft hangen. Mijn haar glanst en is minder droog en ook de punten voelen echt goed aan. Je hebt echt het idee dat je haar gezonder glanzender en beter doorkambaar is. Het luchtje is aangenaam en blijft een dag of 3 in je haar hangen. Lekker hoor!

Toch is er een nadeel aan de shampoo. Allereerst dacht ik dat het aan mij zou liggen en dat ik teveel product gebruikte, maar ook bij het gebruik van een piepklein beetje EN flink uitspoelen bleef het zo… Schilfertjes..oftewel…roos…Geen enorme sneeuwbui, maar wel zichtbaar..En dat vind ik persoonlijk een enorm nadeel aan de Dove shampoo en conditioner. Zelfs bij mini-hoeveelheden gebruik was dit bij mij het geval. En dan is het de keuze..zacht en lekker geurend, glanzend goed doorkambaar haar, met schilfertjes. OF wat minder doorkambaar zacht haar zonder….Ik ben er nog niet uit, want het is echt een fijn product…..

Dove is te koop in de supermarkt en bij de drogist.

De shampoo is E 4,89-

De conditioner is E 4,99-

Wat is jullie ervaring met de Dove haarproducten?

4 gedachtes over “Dove Split end rescue shampoo, intensive repair conditioner

  1. Sascha zegt:

    Ik twijfelde ook (nu nog steeds) over de Dove shampoo, maar misschien probeer ik het binnenkort wel uit. Ik ga sowieso de Dove Ends Split Rescue haarserum kopen. Die lijkt me wel fijn. Iemand ervaring mee?

    • littlemisspj zegt:

      Ik zou ook het serum aanraden. Deze heb ik inmiddels ook getest en daar ben ik ook bijzonder tevreden over. Enneh… Van je twijfels ben je enkel verlost door dove shampoo een kans te geven en t uit te testen!

  2. Caroline zegt:

    Ik ben ook benieuwd naar de werking van de Splint end Rescue. Echter wordt er zo vaak iets beloofd maar is de werking in werkelijkheid minimaal..Misschien dat je alleen het lange gedeelte van het haar ermee kan wassen, zodat je niet de hoofdhuid raakt…Ik heb zelf ook lang haar, en sinds kort ben ik de Tangle Teezer gaan gebruiken. Het is voor mij een ideaal product gebleken, geen gedoe met klitten meer, geen pijn met borstelen meer. Nu alleen nog een shampoo/conditioner vinden dat echt doet wat het belooft…ik wil ook van mijn gespleten haarpunten af, zonder het daarom elke keer weer te moeten laten knippen.

    • littlemisspj zegt:

      Ik sta meestal wel sceptisch tegenover shampoos en conditioners die wonderen beloven. Zo ook tegenover split end rescue . Maar ik moet toch echt toegeven dat ik nog geen enkele shampoo en conditioner zo goed heb vinden werken als deze! Maar of dat voor alle haartypen werkt durf ik niet te garanderen. De tanglecteaser is super!

Geef een reactie

