Waanzinnige Wentelteefjes!

De afgelopen dagen ben ik in een enorme kook- en bakmood. En al laat het weer te wensen over, ik ben gewoon blij en vrolijk en heb zin om lekkere dingen te maken in mijn nieuwe keuken. De afgelopen week was ik zo vrolijk, dat ik me bedacht om wentelteefjes te gaan bakken!

wentelteefjes

Wentelteefjes? Ik kan me voorstellen (hoewel ik dat zelf raar zou vinden hoor) dat sommige mensen niet weten wat dat nu eigenlijk zijn. Het is erg eenvoudig. Het is een broodje, gedoopt in een mengsel van ei,melk en kaneel, die je vervolgens in een pan goudbruin bakt en met wat suiker opeet. En zo eenvoudig als het klinkt is het ook gewoon! Hoe maak je ze nu eigenlijk?

Ingredienten (voor ongeveer 10 wentelteefjes)

– 2 eieren

– 250 ml melk

–  1 theelepel kaneel

– 2  eetlepels suiker (het liefst bruine)

– 70 gram boter

– 10 sneetjes oud witbrood

wentelteefje

Hoe maak je het?

Neem een diep bord en klop daarin de 2 eieren los. Roer daarna de kaneel,suiker en melk door het eiermengsel. Zorg dat de suiker goed is opgelost. Leg nu een sneetje brood in het mengsel en zorg ervoor dat het brood goed doordrenkt is, maar niet te lang anders valt het wentelteefje uit elkaar. Leg de sneetjes op een stapel en giet, als je overhoudt het mengsel over de sneetjes brood.

Verhit wat boter in de koekenpan en leg hierin 2 sneetjes brood, neem de pan van het vuur en druk de sneetjes brood aan. Keer dan de sneetjes brood en druk nogmaals goed aan. Zet de pan weer even op het vuur en laat de sneetjes brood 1 min. aan elke zijde goudbruin bakken.

Je kunt varieren in broodsoorten. Probeer eens suikerbrood of krentenbrood, voor een ander resultaat. Leg eens plakjes banaan op je wentelteefje of smeer er wat chocoladepasta op! Waanzinnig simpel en enorm lekker!

wentelteefje2

Ik zeg ..eet smakelijk!

Geef een reactie

