Head & Shoulders Apple Fresh

SONY DSC

 

Ik hoor het mensen denken. Roos met een review van een Anti-Roos shampoo?! Ja, het moet niet gekker worden he!  Maar om nou een hele post flauwe grappen te maken, ga ik jullie niet aandoen. Ja inderdaad, een review over de meest bekende anti-roos shampoo ter wereld. Roos op je hoofd (en niet mijn persoon dus) is een van de dingen waar mensen zich het meest voor schamen. Er is trouwens niets vies aan roos, het zijn huidschilfertjes op je hoofd, die veroorzaakt worden door een extreem droge hoofdhuid, een irritatie of allergie. Of door het niet goed uitspoelen van je shampoo of conditioner. Een verse sneeuwbui op je zwarte shirtje, daar zit natuurlijk niemand op te wachten.

SONY DSC

 

Omdat ik de laatste tijd van het testen van verschillende shampoo’s toch een beetje last kreeg van een geïrriteerde hoofdhuid en dus een beetje roos, besloot ik me aan een testje te wagen met de nieuwe head&shoulders apple fresh. De originele head&shoulders vond ik altijd vreselijk stinken. En van de menthol of citrus variant werd mijn haar net een enorme bos touw. Dus erg fijne ervaringen had ik niet met dit merk shampoo en conditioner.  Geen fijne geur, droog haar….maar de roos was zoals beloofd wel verdwenen. Het zorgde ervoor dat ik het merk angstvallig vermeed, of ik nou last had van roos of niet.

SONY DSC

 

Tot ik in de winkel tegen een geheel nieuwe variant aanrolde! Head&Shoulders met appelgeur en een vernieuwde formule, die beloofde je haar te verzorgen. Ik ben dol op de geur van fruit in shampoo en douchegel en appel is een van mijn favoriete geuren daarin, dus ik heb geen seconde geaarzeld en kocht de shampoo en conditioner om uit te testen of head&shoulders misschien toch nog wat goed kon maken en pluspunten zou kunnen scoren, voor ik het merk definitief de rug toe zou keren. Dus ik dook onder de regendouche en waste mijn haren. De geur van appel was erg duidelijk aanwezig en de shampoo schuimde meer dan ik me van head&shoulders kon herinneren. Het maakte dat ik veel tijd kwijt was aan het uitspoelen van de shampoo. Wel bleef de aangename appelgeur in mijn haar aanwezig.

SONY DSC

Tot mijn verassing rook de conditioner ook naar appeltjes! De meeste conditioners ruiken of heel licht of helemaal nergens naar. Dat vind ik dan altijd jammer, want dan ruikt mijn haar niet meer naar het product. En  ja, ik ben iemand die houdt van lekkere geurtjes en dus vind ik het heel fijn als de conditioner gewoon ook wat geur afgeeft. Dat is met deze variant van head&shoulders absoluut het geval. En, in tegenstelling tot de andere conditioners van head&shoulders, was mijn haar supergoed doorkambaar en rook het na een dag nog steeds naar appeltjes. Tot mijn vreugde was mijn haar niet droog en had het zelfs een beetje meer glans. Helaas was dit op de foto die ik had gemaakt niet zo enorm goed te zien. Maar neem van mij aan, dat deze variant echt de moeite waard is om te gebruiken als je last hebt van roos.

Nee, niet als je last hebt van mij, want ik ga hier niet van weg! Ik vind deze variant head&shoulders echt een aanrader.  Je roos verdwijnt na een paar keer met deze shampoo te wassen, je haar is makkelijk doorkambaar, glanst en ruikt ongeveer 2 dagen heerlijk naar appeltjes. Kortom, genieten.

De shampoo en de conditioner zijn dezelfde prijs en kosten ongeveer  E 5,07-

Wat is jouw ervaring met head&shoulders?

 

Geef een reactie

