Tag- and that’s who i am (1)

En deze keer weer een tag over persoonlijke dingen. Ik heb deze tag al een paar keer bij andere bloggers voorbij zien komen. De tag is tot stand gekomen door de gelijknamige tag-blog op Tumbler. Op deze blog kun je allerlei plaatjes vinden met eigenschappen. De bedoeling ervan is dat je de plaatjes gaat uitzoeken die bij jou horen. En dat heb ik dus ook gedaan. Ik zal de plaatjes rij voor rij bespreken, van links naar rechts. Om het artikel niet oneindig lang te maken, zal ik deze tag opsplitsen in enkele delen. Anders wordt het wel erg veel voor iedereen om te lezen.

married singingforme gedichtenlijstjes

Ik ben heel gelukkig getrouwd met Niels. 7 juli dit jaar is dit alweer twee jaar. En ik zou niet anders willen. Trouwen met Niels is het beste dat me is overkomen en ik hoop dat we samen heel oud worden.

Ik zing..overal. Onder de douche in de auto, met de radio mee, op de wc. Overal waar ik kom ben ik wel aan het zingen. En nee, niet omdat ik vind dat ik mooi kan zingen. Ook niet omdat ik vind dat anderen me moeten horen, maar gewoon omdat ik er zelf van hou! Dus ja, ik geef het toe, ik zing voor mezelf.

Ik schrijf gedichten, heel vaak en veel. Dit doe ik al sinds ik echt een klein meisje was. En dit doe ik tot op de dag van vandaag, want ik hou ervan mijn gevoelens kunstig op papier te zetten. Gedichten schrijven heeft me al vele malen erg geholpen mijn gevoelens ergens over op een rijtje te zetten.

Ook houd ik van lijstjes maken. Alles wat ik moet doen of wil doen, moet regelen of niet moet vergeten zet ik op een lijstje. En daardoor zwerven er heel veel lijstjes van mij door het huis. Niet altijd kom ik toe aan het daadwerkelijk dingen wegstrepen op mijn lijstjes. Maar ik hou er nu eenmaal van ze te maken..

dagboekbakkennoorderlichtkoffiealleenthuisweirdfriend

 

Ik houd een dagboek bij. Dit doe ik eigenlijk sinds kort pas weer een beetje. Enkele jaren geleden was het voor mij echt van levensbelang om een dagboek bij te houden. Ik moest mijn gevoelens op papier kwijt, anders had ik het gevoel uit elkaar te barsten, want ik kon het niet altijd aan iemand kwijt.

Ik hou van koken en bakken, dat is jullie denk ik wel bekend. Ik bak erg graag taarten en cupcakes. Maar ook ovenschotels vind ik echt super om te maken. Ik ben een echte bakgek wat dat aangaat.

Ik droom er al heeel lang van om het Noorderlicht ooit eens met mijn eigen ogen te kunnen zien. Ik ben al van kleins af aan gefascineerd door dit soort prachtige natuurverschijnselen. Het Noorderlicht spreekt mij erg aan en ik zou het echt geweldig vinden als ik daar ooit eens heen zou mogen gaan om het werkelijk met mijn eigen ogen te zien.

’s Morgens kan ik absoluut NIET zonder een bak koffie. Het is zelfs zo dat het beter is mij niet aan te spreken als ik wakker ben, voordat ik een kop koffie heb gehad. Ik heb dan ook gewoon echt een humeur om op te schieten. Zodra ik mijn koffie heb gehad, is er niets meer aan de hand. Dan ben ik gewoon weer vrolijk. Maar ik moet ’s morgens echt eerst koffie, voor ik aanspreekbaar ben.

Ik vind het niet erg en heb het ook nooit erg gevonden om alleen thuis te zijn. Hoeveel ik ook houd van Niels een van mijn familie en vrienden, soms kan ik echt enorm toe zijn aan een dag alleen thuis. Nu ik door mijn aandoening vaak alleen thuis ben, vind ik het niet zo erg als andere mensen het zouden vinden. Ik kan me prima vermaken in mijn eentje. En als ik het alleen zijn zat ben, is het meestal tijd dat Niels uit zijn werk komt. Ideaal!

Ik ben raar. En iedereen die mij een beetje kent, of bevriend is met mij, kan het beamen. Ik ben de rare vriendin. Altijd in voor iets geks, altijd gebeuren er rare dingen of zeg ik iets geks. Niet dat daar iets mis mee is,want ik denk dat het daarom best gezellig met  me is. Hoewel sommige mensen niet van rare vrienden houden natuurlijk. Ook geen punt hoor. Maar ja, ik ben inderdaad de rare vriendin…haha.

aliensgeestendagdromerfantasietijdreizenvissen

 

Ik geloof in Aliens. En ik weet dat sommige mensen er niet in geloven. Maar het heelal is zo vreselijk groot. Waarom denken mensen dat dat op aarde alleen er leven is. Ik vind dat nogal egoïstisch gedacht. Alsof de Aarde de enige planeet is met leven in een heelal zo oneindig groot, met gigantisch veel zonnestelsels die op de onze lijken. En het woord alien betekend niets meer dan buitenaards leven. Of ze ons opzoeken kan ik je niet met zekerheid zeggen. Ik ben daar best sceptisch over, aangezien ze dan enorm goede technologische voertuigen moeten hebben, om sneller dan het licht te kunnen reizen, en ze moeten heel oud kunnen worden en bereid zijn miljoenen jaren te reizen…Ik weet niet of dat kan en als het kan of de levensvorm erg geïnteresseerd zal zijn in ons. Maar ja, goed…ik geloof dus wel in aliens…

Ik geloof ook in geesten. Ik zou daar een heel lang verhaal over neer kunnen zetten met daarin het waarom en hoe. Maar ik zal jullie niet vermoeien met mijn ideeen daaromtrend. Ik geloof in geesten en vind het fascinerende fenomenen, als ik hoor dat er bijvoorbeeld bandstemmen worden opgenomen, of verschijningen worden gezien. Stiekem ben ik soms ook wel een beetje bang voor ze. Maar ik ben meer nieuwsgierig dan bang…

Ik dagdroom…altijd…over van alles en nog wat. Ja, wat kan ik daar nog aan toevoegen. Ik ben een dromer. En dat ben ik altijd geweest.

Ik heb een erg levendige fantasie. Ik kan over van alles en nog wat fantaseren en meestal gaat dat dus samen met een dagdroom over dat onderwerp. Ik vind het heerlijk om te fantaseren over gebeurtenissen of gewoon over magische en onmogelijke dingen, die in mijn hoofd kunnen, maar in de realiteit helemaal niet. Ondanks dat ik een dromer ben en een levendige fantasie heb, ben ik ook realistisch en kan ik fantasie goed van werkelijkheid scheiden.

Ik zou willen dat het ooit mogelijk wordt om door de tijd en ruimte te kunnen reizen. Ik ben nieuwsgierig hoe het eraan toe ging in de tijd van bijvoorbeeld de Romeinen, of Vikingen. Ook zou ik graag een kijkje nemen in de Gouden Eeuw, of de toekomst alvast een beetje kunnen bekijken, of een andere planeet…tja zoveel mogelijkheden joh, als je kon reizen door tijd en ruimte…

Mijn sterrenbeeld is Vissen. Ik heb verder niet veel met het lezen van horoscopen, maar geloof wel in bepaalde eigenschappen die voorkomen bij het geboren worden op een bepaalde datum. Ik ben een echte vissen, inclusief alle onhebbelijkheden die daarbij horen……

dierenwiskundelezendreamsflexibelikslaap

En het laatste rijtje van deze post alweer. Ik vind dat we dieren moeten beschermen. Tegenwoordig worden er zoveel dieren mishandeld en misbruikt, voor bijvoorbeeld entertainment op TV…Neem nu Killer Karaoke, op RTL5. Ze smijten slangen in een veel te koud waterbassin, met zijn allen, terwijl het geen waterslangen zijn. De dieren hebben stress en vechten voor hun leven. Muizen en ratten worden bij elkaar in een hokje gepropt, waar iemand zijn hoofd ook in stopt, stel je voor hoeveel stress dit oplevert. Ik zal niet verder vertellen wat dat programma nog meer aan ellende met dieren uithaalt, maar het haalt het gevoel van woede in mij naar boven. Dit wordt allemaal gedaan om mensen te entertainen. Ik vind dat de mens niet boven dieren moet worden gesteld. Geen enkel levend wezen zou moeten lijden voor het plezier van een ander. Ik wil dieren graag beschermen en zal me daarom altijd proberen in te zetten voor hun welzijn.

Ik heb discalculie. Ik ben dus enorm slecht met cijfers en begrijp de ballen van wiskunde. Men zegt dat het logisch nadenken is. Nu ben ik best iemand die om kan gaan met logica, maar wiskunde is echt een ramp met mij. Ik heb menig  persoon tot wanhoop gedreven, als hij of zij een poging deed mij uit te leggen hoe het in elkaar zat.

Ik lees veel..en vaak. Ik verslind boeken. Ik ben een echte boekenwurm. Je kunt me, naast het schrijven van verhalen en gedichten, niet gelukkiger maken dan met een goed boek.  Regelmatig vindt je me dan ook met mijn neus in een boek, niet aanspreekbaar en volledig opgaand in het verhaal. Ik lees ook snel, dat is dan weer een nadeel, want ik lees boeken dus ook erg snel uit….Je kunt je wel voorstellen dat menig gespaard geld is opgegaan aan boeken…

In mijn dromen heb ik een ander leven… Een leven zonder beperkingen, pijn, luxaties, vermoeidheid…. Een leven waarin ik gewoon een baan heb, verhuis naar een vrijstaand huis. Een leven met kindertjes en een hond. Een totaal ander leven dan wat ik nu heb. Ik ben gelukkig, begrijp me niet verkeerd. Maar dit leven is niet het leven waarvan ik heb gedroomd. Het is niet erg, daarvoor heb ik het leven in mijn dromen!

Ik ben flexibel. En dan in de ruimste zin van het woord. Dat is deels onderdeel van mijn aandoening, waarbij ik te flexibel ben, waardoor gewrichten uit de kom schieten. Maar ik ben ook als persoon flexibel. Ik vind al gauw alles prima en pas me aan aan de persoon waarmee ik op dat moment te maken heb. Een fijne eigenschap, maar met de keerzijde dat jouw eigen behoeften soms worden vergeten. Toch zou ik me geen leven voor kunnen stellen zonder flexibiliteit.

Ik slaap veel. Niet op de tijdstippen dat je eigenlijk zou moeten slapen, aangezien ik ook vaak ’s nachts niet kan slapen. Maar overdag slaap ik ook veel. Ik hou ook van slapen. Ik heb  ME/CVS waardoor ik natuurlijk altijd vermoeid ben, dus met slapen heb ik geen enkel probleem. Althans, over het algemeen niet. Soms ben ik gewoon te moe om te slapen,wat erg frustrerend werkt.

Dit was een deel van de tag “and that’s who I am”. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen. Later volgt er ongetwijfeld meer!

 

 

Geef een reactie

