Milky Way drink

Milkyway-milk-drink

 

 

Zo eens in de zoveel tijd kom je iets tegen, waarvan je denkt “wat is dat?”. Nu had ik dat dus laatst in de supermarkt. We kennen allemaal Milky Way reepjes. Een luchtige vulling met eromheen melkchocolade. Ook kende ik al een variant met caramel erin. Maar in de vorm van een drankje had ik het nog nooit gehad. Nu had ik wel al ervaring met Mars als drankje en dat was best wel lekker. En dus was ik ook wel nieuwsgierig naar de variant met Milky Way. Aangezien zo een chocolaatje een vrij uitgesproken smaak heeft. Dus kocht ik een flesje en besloot hem te testen.

Op de verpakking staat duidelijk aangegeven dat je goed moet schudden voor gebruik en dat was ik in eerste instantie vergeten… Doe je dit dus niet, dan smaakt het drankje waterig en zoetig, maar absoluut niet naar Milky Way. Dus, schudden voor gebruik is echt nodig, anders stelt het drankje je teleur. Verder is het drankje koud het allerlekkerst, dus doe hem in de koelkast, voor je gaat drinken.

De smaak…na koelen en goed schudden…Is wel lekker. Je ontwaart inderdaad de Milky Way, heel ver weg, als je goed proeft. Maar het doet mij helaas net iets meer denken aan goedkope cacaofantasie-chocolademelk. Op zich te doen, maar machtig en veel te zoet naar mijn smaak. En geen echte chocoladesmaak in tegenstelling tot de mars drank die ik al eens probeerde. Mijn verbazing was echter wel gewekt door het feit dat er niet veel suiker in zit. “school friendly” staat er ook op…Want tegenwoordig moeten kinderen verantwoorde dingen mee naar school hebben. Dus hoewel het zoet smaakt, zit het niet bomvol suiker

Mijn oordeel na een flesje van 350ml voor 1,99,- ..Lekker, maar iets aan de zoete kant. Voor de echte zoet-liefhebber een dikke aanrader. Een lichte Milky Way smaak en erg machtig! Ik vind de Mars-drank net iets fijner.

Wat is jouw ervaring met dit soort drankjes?

Geef een reactie

