Mijn droomreis…

Iemand vroeg mij laatst, wat mijn ultieme droomreis zou zijn…. En daar heb ik toch erg lang over moeten nadenken. Want wat als je naar het land van je dromen zou mogen? Waar zou ik dan heen willen? Naar verre tropische oorden? Of toch liever naar iets dichterbij huis? Ik vind het oprecht erg moeilijk te omschrijven wat mijn droomreis zou zijn. Toch heb ik wel meerdere plaatsen die me erg leuk lijken…..

Op  http://www.worldticketcenter.nl/ heb ik verschillende bestemmingen gezocht, de een nog mooier dan de andere. Er is echter maar 1 plaats waar mijn droomreis naartoe zou gaan… En dat is naar het land van de pasta, de pizza en de espresso.. Inderdaad, naar het mooie Italië! Naar Rome wel te verstaan. Ik droom al jaren van een bezoek aan deze mooie stad. http://www.worldticketcenter.nl/europa/italie/rome/vliegtickets-rome . Ik weet niet waarom, maar al van jongs af aan heb ik een fascinatie voor Rome, en Italië in het algemeen. Ik ga binnenkort zelfs de Italiaanse taal leren! Ik ben gewoon verliefd op het land, al kan ik daar geen echt goede verklaring voor geven.

rome

 

Waarom Rome? Omdat het me een ontzettend boeiende stad lijkt! Veel mooie gebouwen, vol geschiedenis (en laat ik daar nu echt van houden) en natuurlijk is daar het Vaticaan! En laat ik nu enorm nieuwsgierig zijn naar het Vaticaan…. Ik heb van jongs af aan de droom om ooit Rome te bezoeken. En ooit, ooit gaat het me dan ook zeker weten lukken. Rondkijken in een land met zoveel moois. Italie voelen, ruiken, proeven. Wat lijkt het me geweldig!

Reizen is in mijn positie soms wat lastig, aangezien gewoon even een een weekendje weg wel wat planning vergt. In een rolstoel ga je nu eenmaal niet even snel op pad, je zult toch wat meer moeten regelen. En daarbij zijn niet alle bestemmingen even rolstoelvriendelijk natuurlijk. Of Rome dat is? Ik zou het werkelijk waar niet weten. Maar ik ben vastbesloten. Ik ga naar Rome..als ik een droomreis zou mogen maken!

Geef een reactie

