Garnier Bodytonic

Vrouwen weten wat ik bedoel als ik zeg “sinaasappelhuid”. Met een mooi woord ook wel cellulitis genaamd. En wat is dat nu eigenlijk cellulitis?

Het komt voor bij 80 tot 90 procent van de vrouwen en ontstaat meestal na de pubertijd. Het zijn onderhuidse vetophopingen, waardoor  het bindweefsel onder de huid wordt verstoord. Dit leidt tot veranderingen in de huid, dus het zogezegde sinaasappel uiterlijk van de huid, veelal op de bovenbenen en billen.

Cellulitis betekent trouwens helemaal niet dat je overgewicht hebt. Het is gewoonweg een vrouwending, een soort verstoring van de vetopslag en een andere vorm van bindweefsel dan mannen, of de 10 tot 20 procent vrouwen die het geluk heeft geen last te hebben van cellulitis.

Een veel voorkomend probleem dus. Logisch dat de beautymarkt daarop inspringt met verschillende soorten producten. Een goudmijntje is het.Maar werken de producten tegen cellulitis nou echt? Ik besloot de proef op de som te nemen en kocht voro 2,89 euro bij de Action een diep werkzame cellulitis crusher met een massage kop op de flacon van het merk Garnier. Het is van de skin naturals lijn en het is een bodytonic die  het cellulite effect moet verminderen.

SONY DSC

Het bevat onder andere planten extracten en coffeïne  die de huid en de onderlaag schijnen te verzorgen en modelleren. Ik was enthousiast over de beloofde resultaten na 7 dagen en ben enthousiast gaan smeren. Het massage kopje voelt wel prettig aan op de huid en ik moet eerlijk toegeven dat mijn huid na 7 dagen inderdaad veel zachter aanvoelde. Maar ja een huid die regelmatig gemasseerd wordt voelt ook over het algemeen beter aan. De cellulitis is helaas niet verminderd, ook niet na 14 dagen en zelfs niet na 21 dagen. Over de geur was ik minder tevreden en de tonic is plakkerig, waardoor het intrekken lang duurt. Je moet dus een tijdje geduld hebben voor je je kleding weer aan kunt doen.

SONY DSC

De conclusie moge duidelijk zijn, ik vind het een grote sof. Het spul is plakkerig, trekt niet snel in en daarbij ruikt het ook niet aangenaam. Wel heb je een zachtere huid en ziet het er beter uit , wat ik dan meer aan de dagelijkse massage toeschrijf dan aan de tonic die zo goed zou werken.

Mijn overtuiging dat anti cellulitis producten niet echt werken, is bij deze bevestigd.

Hebben jullie ervaring met anti cellulitis producten? Hoe vond jij het?

Geef een reactie

