Look: Golden vanilla

look1

 

Zo af en toe heb ik zin om een beetje te spelen met mijn make-up stash. Zoals iedereen weet, heb ik niet zoveel met heel heftige make-up en ben ik meer van de natural look. Deze keer ook weer. Ik gebruikte veel producten met een warme vanille ondertoon. Vandaar ook de naam Golden Vanilla. De totaal look is goed uitgepakt, al zeg ik het zelf. Ik ben namelijk stiekem gewoon ziek, met koorts en opgezette klieren etc. Maar meer dan wat moeilijk weg te werken wallen zie je er niet van. Tenminste dat valt mij op aan deze foto. Misschien ben ik bevooroordeeld haha. Allereerst ga ik omschrijven hoe ik de make-up heb aangebracht en aan het eind zal ik alle gebruikte producten nog eens opnoemen. Ik maak mezelf nu nog vaak op met mijn vingers. Het voordeel daarvan is dat de make-up mooi versmelt met de huid. Nadeel is wel dat het niet erg precies gaat en dat je vieze vingers krijgt. En ja, ik ben nog steeds op zoek naar een kwasten set. Hierover binnenkort trouwens meer! Maar laten we beginnen.

look2

 

Affijn, ik heb een getinte dagcreme  als basis gebruikt. Ik ben zelf fan van getinte dagcremes. Dat komt hoofdzakelijk omdat ik een vrij egale huid heb en daardoor lijkt het met foundations vaak erg plamuur-achtig. Alsof ik een soort porseleinen poppetje ben. En ik houd van make-up en ik vind het ook niet erg als het te zien is dat ik het op heb, maar het moet niet obvious worden en op het lelijke af zeg maar. Om het effect mat te houden, heb ik het geheel gepoederd met een minerale poeder. Ik houd van mijn poeder. Niet om mijn hele gezicht ermee vol te kwakken, maar een beetje poeder maakt het geheel net even wat meer af. En dat terwijl ik altijd anti poeder ben geweest… Kun je nagaan wat beautybloggen en producten testen met je doet. Een heleboel principes zijn eigenlijk ongelooflijk overboord gegaan sinds ik meer en meer verdiept raak in het beautywereldje. En he, dat is niet erg, helemaal niet juist! Oke, ik dwaal weer af…Na de poeder breng ik oogschaduw op. Deze keer koos ik voor een mooie lichte vanille tint met goud. Eerst breng ik de vanille tint aan op mijn ooglid. In de grease zet ik dan de gouden oogschaduw, om het vervolgens met elkaar te blenden. Hoewel dat met je vingers wat moeilijker gaat, is het niet geheel onmogelijk. Helaas heb ik geen eyeliner, aangezien ik nog steeds een noob ben in het gebruiken van dat product. Ik oefen me suf maar tot nu toe is het me nog niet gelukt. Maar mascara opbrengen gaat wel goed, dus een laagje mascara maakt het geheel af.  Op mijn wangen komt nog een mooie blush, die ik wel aanbreng met een kwast , net als de poeder trouwens. En dan als finishing touch op mijn lippen een laagje lipgloss in een goudbruine tint. Mijn haar ontwar ik met een spray en kam ik dan naar een kant en mijn nagels voorzie ik van een nude lakje. Qua kleding vind ik het dan wel mooi om 1 kleurig item te dragen waardoor de look opvallender wordt. DE kleur op dit moment qua kleding is natuurlijk mintgroen en daar ben ik helemaal dol op. Et voila!

look vanilla

 

Dat is dan mijn look. Ik vond het erg leuk om te doen. En misschien dat ik dit vaker ga doen, gewoon voor de gein. En om meer bedreven te raken in het maken van looks natuurlijk. Zoals beloofd de gebruikte producten even op een rijtje:

SONY DSC

 

 

Gezicht

– Essence My skin getinte dagcreme light

– Fogan Cosmetics Compact powder 03 porcelein

– Essence Silky touch blush 20 babydoll

– Glossybox poederkwast

 

Ogen

– Essence 3D eyeshadow 08 irresistable vanilla latte

– Rituals Perfection Volume mascara

Lippen

– labello lipbalsem

– Essence xxl shine lipglos 08 glamour to go

Nagels

– Essence basecoat

– Kleancolor nail laquer 67 pink sleepers

– Essence high shine topcoat

Haar

– Hegron hairrepair anti klit spray

– Herbal Essences beautyfull ends

 

 

2 gedachtes over “Look: Golden vanilla

Geef een reactie

