Review : Jil Sander No4

SONY DSC

Ik heb geen enorme parfum stash. Ik ben nogal kieskeurig wat luchtjes aangaat en ik vind niet snel een luchtje de moeite waard om aan te schaffen. Toch krijg ik zo af en toe een paar lekker luchtjes waar ik nieuwsgierig van word. En soms zelfs gewoonweg gelukkig. Hoewel ik jarenlang niet weg te slaan was bij Casmir van Chopard, die ik ook nooit meer ergens terug kon vinden toen hij op is gegaan…snik, heb ik wel een aantal fijne luchtjes, waarvan ik er vandaag eentje voor jullie ga reviewen en vertellen wat ik er fijn en minder fijn aan vind. Natuurlijk ga ik proberen om vaker parfums te gaan reviewen voor jullie.  Deze review zal gaan over een parfum dat ik op een vrijwilligersfeest kreeg. Jil Sander No 4

In eerste instantie vond ik het een enorme flacon…en op de flacon stond Eau de Parfum. Nu vind ik persoonlijk Eau de toilette iets beter en fijner en vooral wat minder zwaar geurend. Dus eau de parfum stemde mij een klein beetje angstig. Over het algemeen zijn de geuren wat zwaarder en moet je daar wel van houden. Tot nu toe is de enige parfum die wat zwaarder was die ik lekker vond, dus die van Chopard..

Jill Sander No4 is een klassieker in de parfumwereld.  En dat kan ik aan de wat klassieke geur ook wel ruiken. Het is een zware en klassieke geur, maar op de een of andere manier stoort dat me niet, terwijl dat bij andere geuren juist wel gebeurd.

SONY DSC

De topnoot van deze parfum bestaat uit: Pruim, Gomhars, Perzik, Anijs,Bergamot, Roos en Geranium.

De hartnoten van deze parfum bestaan uit: Nootmuskaat,Anjer, Nachthyacint,Dragon,Viooltje,Jasmijn,Vanillebloem,YlangYlang, Roos en Mirre

De basisnoten in dit parfum zijn: Koriander,Sandelhout,Tonkaboon, Patchouli, Muskus,Civet, Eikenmos,Vanille, Ceder en Ambergris.

Een prachtige combinatie van veel kruidige en bloemige geuren. Als ik de geur opdoe ruik ik vooral de Roos er in eerste instantie echt goed doorheen, daarna gaat het subtiel over in Vanille en Roos, wat ik echt super fijn vind. Als ik de geur aan het eind van de dag ga ruiken, dan is het een pittig geurtje met ietwat kruiden erdoor. Je hebt in ieder geval heel veel plezier en vooral ook heel lang plezier van deze geur.

SONY DSC

Het is echter wel een geur waarvan je moet houden. Als je van licht en fris houdt, dan is deze geur echt absoluut niet voor jou. Ook is het voor in de zomer echt een te zware geur om te dragen. Voor in de winter is hij echter helemaal perfect. Als je van een zware geur houdt uiteraard.

Jil Sander no4 kost voor 100ml rond de 70,- Euro en is te koop bij de betere parfumzaken.

Wat is jouw favoriete luchtje?

4 gedachtes over “Review : Jil Sander No4

  1. Céline zegt:

    Ik vind de geurtjes van escada erg lekker. Vooral de zomeredities. Ook tresor van l’ancome vind ik heerlijk en bodysplashes van Victorias secret. Ik ben sowieso dol op lekkere geurtjes 🙂

Geef een reactie

