Review: Klean Color nail laquer

SONY DSC

Een nagellak review vandaag. In de Glossybox van Juni 2013 zat onder andere de nagellak van KleanColor, een Amerikaans merk dat claimt goede kwaliteit voor een klein prijsje te hebben. In een nude roze achtige kleur. Een kleur waar ik zelf niet echt enorm blij van word. Jazeker, ik houd inderdaad het meest van neutrale make-up, maar nude nagellak vind ik altijd een beetje vervelend lakken en er op mijn handen ook niet altijd op zijn mooist uitzien.

Nagellak moet bij mij aan best wel veel eisen voldoen.Ik zal mijn eisen pakket even uiteenzetten:

– Het kwastje moet prettig lakken en geen speciaal kunst en vlieg werk vereisen om te kunnen lakken.

-Het kwastje moet prettig vast te houden zijn, zonder dat ik mijn vingers uit de kom werk, omdat ik het kwastje echt voor geen meter vast kan houden.

-De lak moet na 2 laagjes aangebracht te hebben binnen een uur droog zijn en niet vreemd opdrogen (zodat het net lijkt alsof je met verf hebt lopen knoeien).

-De lak moet rolstoel rijden kunnen weerstaan en niet na 1 keer rollen al chippen.

-De nagellak moet een week ( of op zijn minst 5 dagen) goed blijven zitten, zonder rare chips of afbrokkelen.

SONY DSC

De grote vraag is dus of de nagellak aan dit eisenpakketje voldoet. Natuurlijk blijf ik realistisch en weet ik ook wel dat sommige mooie lak ook na 2 dagen in de poeier kan liggen. Maar de lak moet tenminste op 3 punten uit mijn lijstje een voldoende scoren, wil ik het aanmerken als een lakje dat ik anderen zou aanraden. Laat ik beginnen met  laten zien hoe de lak eruit zag op mijn nagels, na 2 lagen lak.

nagels2 nagels1

Twee laagjes van deze lak was dus echt absoluut niet dekkend genoeg om de nagellak mooi te krijgen. Ik heb na laagje 3 toch opgegeven en heb dus de conclusie getrokken dat deze nagellak niet mooi dekt. Daarbij was de lak na anderhalf uur (!) nog steeds niet droog en toen ik aar de wc moest kreeg ik natuurlijk een lelijk rimpel effect in mijn lak. Wat eens of, ik kon overnieuw lakken en na 2 uur en 20 minuten was het dan eindelijk droog. En dan zwijg ik maar over de geur…gadverdamme wat stinkt deze nagellak…

Het kwastje lakte nogal stroef, waardoor het effect op mijn nagels in eerste instantie echt was alsof ik met type-ex over mijn nagels was gaan kliederen. Daarbij is had het kwastje een enorm lange steel, waardoor precies lakken geen makkelijke opgave was. De vorm van het houdertje van het kwastje was dan wel oke, iets breder waardoor ik goed grip kreeg en geen pijn in mijn vingers. Een pluspuntje dus.

SONY DSC

En dan de test met rolstoelrijden, de volgende dag. Wat een enorm verschrikkelijk drama. Meteen zag je rare barstjes in de nagellak ontstaan. Lelijk! Ik was echt niet gelukkig dat ik die barstjes zag, want het betekent duidelijk dat de lak niet bestand is tegen een stootje. Jammer eigenlijk, want rolstoel rijdende dames willen ook mooie nagels en er van op aan kunnen dat hun lak tegen een stootje kan.

Na twee dagen begon de lak afgrijselijk te chippen en werd het effect heel armoedig op mijn nagels. Ik was nog vastbesloten om de lak echt een week te laten zitten, maar dat is dus echt niet gelukt. Na dag 3 was alles zo armoedig en beschadigd dat ik de lak eraf heb gehaald en het heb opgegeven.

Conclusie:

Als je niet veeleisend bent, een kei in lakken en geduldig. En als je stilzit en nooit rare dingen met je handen doet en houdt van een rare geur aan je lak en elke dag opnieuw je nagels lakken..Dan is dit jouw lakje! Voor dames met meer eisen aan een nagellakje  is dit gewoon geen aanrader. Ik wil niet zeggen dat het lakje afschuwelijk IS. IK vind het lakje afschuwelijk. Ik raad hem dan ook niet aan eigenlijk. Misschien is het leuk om gewoon voor een dagje te dragen maar verder, nee ik ben er echt niet enthousiast over. De nagellak is 3,95 euro en te koop bij onder andere Ebay.

Wat voor eisen stel jij aan nagellak?

Geef een reactie

