Beginnen met make-up

SONY DSC

Mijn schoonzusje Leila is 13 jaar geworden. En voor haar verjaardag vroeg zij make-up.  Ze had nog niets. Echt een jonge meid die voor het eerst begint met make-up dus. En toen moest ik gaan shoppen en natuurlijk nadenken over wat je koopt voor een jong meisje dat net begint met make-up. In onderstaand filmpje laat ik je zien wat ik voor haar heb gekocht.

Ik heb echt nagedacht over wat er nu echt essentieel is voor jonge meiden die beginnen met het dragen van make-up. Je hoeft namelijk niet meteen zwaar onder de make-up te gaan lopen en echt al enorm veel aan te schaffen. Dat is niet alleen onnodig, maar ook nog eens slecht voor je huid. Ik zal uiteenzetten wat ik als beginners-essentials zie en waarom.

SONY DSC

Allereerst een mooie oogschaduw. In lichte kleuren, om looks mee te kunnen oefenen. Wat lichtere kleuren staan vaak erg mooi en roze en lichte paarstinten staan bijna iedere jonge meid geweldig.  Oogschaduw vind ik zelf echt essentieel, omdat je er van die mooie looks mee kunt maken. Ik vind het dan ook onmisbaar in een beginnende beautystash!

SONY DSC

Een mooi licht kleurtje nagellak om je nagels ook mooi mee te maken mag niet ontbreken in een beginnende beauty en make up stash, is mijn mening. Een mooi licht kleurtje is ideaal om mee te oefenen je nagels mooi te lakken. Nagels mogen  in mijn ogen niet worden vergeten als het beauty aangaat. Daarom vind ik ook dat een stash met make-up ook nagellak behoort te hebben. Wat is een mooie look zonder mooie nagels?!

SONY DSC

Mascara mag uiteraard niet ontbreken als je gaat beginnen met make-up. Het maakt je oogmake-up helemaal af en laat je ogen spreken. Ga in eerste instantie iet voor een mascara met erg veel toeters en bellen, maar neem een recht toe recht aan mascara, om het aanbrengen ervan te oefenen. Zeker voor beginnende make-uppers is het goed aanbrengen van mascara best wel lastig. En als je dan al begint met aparte borsteltjes leer je het natuurlijk nooit echt goed aan te brengen. Daarom is een normaal borsteltje aan de mascara zo fijn voor beginnende beautyliefhebbers.

lipgloss

Een mooie lipgloss mag ook niet ontbreken in een stash van een jonge meid die net begint met het dragen van make-up. In een mooie lichte kleur, die niet heel erg knalt en opvalt, maar juist mooi staat bij een jonge meid. Althans ik vind het mooi! En het is mijn persoonlijke mening dat een beginnend make-up draagster zich eerst moet toeleggen op wat techniek opdoen en daarna pas moet expirimenteren met kleuren etc. Vandaar deze mooie kleur lipgloss!

oogpotlood

En natuurlijk mag een oogpotlood niet ontbreken in een stash. Om het zetten van lijntjes etc. te oefenen en je look echt af te maken.

In mijn ogen zijn dit de producten waarmee je perfect kunt gaan beginnen met het dragen van make-up en het uittesten van wat jij prettig vind qua make-up. Ik koop voor iemand anders geen poeders, blush of foundations omdat die dingen echt zeer persoonlijk zijn en moeten aansluiten op je eigen huidskleur. Daarbij, als je jong bent en net begint met make-up dragen is het niet altijd nodig om meteen te starten met foundations poeders of BB-creams, want het verstopt over het algemeen toch je poriën, wat bij een jonge huid vaak resulteert in puistjes. En dat is iets waar je nu juist zonder kunt. Als je wat ouder bent, kun je overwegen wel foundation, bbcream of poeder te gebruiken, omdat je huid dan minder vet is en minder snel puistjes ontwikkeld.

Hetzelfde geldt voor kwasten. Kwasten zijn een persoonlijke aanschaf en wat de een prettig vind, is voor de ander totaal niet prettig. Ik denk ook dat je in het begin niet meteen van alles aan moet schaffen. probeer te werken met de applicatortjes en je vingers. Als je later wat ingewikkelder looks wilt maken dan is het tijd om eens aan kwasten te denken.

Ik wil hierbij ook vermelden dat dit artikel mijn persoonlijke mening bevat. Ik claim geen expert te zijn die jullie vertelt hoe het zou moeten, maar ik deel mijn kijk op dit soort dingen met jullie. Uiteraard is het aan de beginnende make-up draagster zelf wat ze wel of niet aanschaft. Maar mocht je een jonge meid hebben, die voor haar verjaardag make-up vraagt, dan is dit een ideale basis om voor haar aan te schaffen!

Met wat voor make-up ben jij begonnen en wat vind jij echte musthaves voor een beginnende make-updraagster?

2 gedachtes over “Beginnen met make-up

Geef een reactie

