Review Rexona Women Long Lasting Protection

SONY DSC

In de Glossybox Essentials zat een reisverpakking Rexona deodorant. Rexona staat bekend als een van de beste deodorant merken hier in Nederland. En ik moet toegeven, ook ik vind de meeste Rexona deodorants absoluut aanraders!  Rexona is ook een merk dat zijn best doet om te vernieuwen met producten. En zo ook met de vrouwenlijn deodorants! En dus was ik best nieuwsgierig naar deze deordorant, met een lange en interessante naam. Long Lasting Protection ultra dry linendry en met motion sense.

SONY DSC

En wat betekent dat nou, dat motion sense? Rexona is daar erg mee aan het reclame maken. Motion sense is een techniek waardoor je deodorant intensiever gaat werken naarmate je meer beweegt. Dus het is fijn, mocht je iemand zijn die van haar deordorant op aan moet kunnen, dat hij beter gaat werken naarmate je meer aan het bewegen bent. En hij belooft daarbij ook nog eens dat je oksels droog blijven.

Natuurlijk moest ik het uittesten. Over het algemeen is 48 uur bescherming het minimale wat deodorants garanderen, ook deze deodorant geeft aan dat je 48 uur beschermt bent tegen geurtjes en natte oksels. Zelf moet ik eerlijkheidshalve bekennen dat er maar een paar deodorants zijn die deze belofte waar hebben gemaakt voor 24. Ik heb nog nooit een deodorant getroffen waarbij ik de tweede dag geen deodorant op hoefde te spuiten, omdat hij nog geweldig werkte.

Natuurlijk ben ik in voor een uitdaging en dus heb ik de deodorant getest op de warmere dagen van de maand juni. Voor zover er echt warme dagen zijn geweest. De geur van de deodorant is trouwens heel lekker fris en neutraal. Het doet mij denken aan fris wapperend wasgoed aan de waslijn. Mijn okselhuid vertoont verder geen tekenen van irritatie. Bij sommige deodorants wil mijn huid nog wel eens prikken, maar dat is bij deze zeker niet het geval. Zacht voor je huid dus.

Na een halve dag, ruik ik nog steeds geen spoortje van zweet, terwijl de eerste testdag de warmste dag van de hele maand was, zo rond de 29 graden. En dat is meestal wel waar de andere deodorants het opgeven. Maar de Rexona houdt dapper stand!

En ook ’s avonds ruik ik nog niks! Het enige nadeel op dit punt is dat het niet “linnen dry” blijft onder mijn oksels. Je voelt toch wat vocht ontstaan, dat houdt zelfs deze Rexona deodorant niet tegen. Ook de 48 uur bescherming is helaas niet helemaal waarheid. De volgende ochtend moet ik toch echt opnieuw wat deodorant opspuiten.

De conclusie is toch wel dat dit een fijne deodorant is, die je zekerheid geeft dat niemand een onaangename zweetlucht van jou zal ruiken. Helaas is de kleding niet zweetplekjesvrij en is de 48 uur bescherming niet helemaal aanwezig. Voordelig is weer wel dat de deodorant mild is voor je huid en daarom vind ik het een aanrader!

De grote flacon Rexona Long  Lasting Protection  Ultra Dry kost 1,99 euro

De reisuitvoering van Rexona Long Lastig Protection Ultra Dry kost 1,50 euro

Ze zijn te koop bij de supermarkt en de drogist.

Geef een reactie

