Colgate Max White One

SONY DSC

Witte tanden, wie wil nou niet een prachtige witte lach?! Iedereen zou wel willen dat zijn of haar tanden prachtig wit zijn. Helaas zijn de meeste tanden van zichzelf niet enorm wit.  Dat kan ook bijna niet, want over het algemeen is je tandglazuur van nature al iets gelig. Tel daarbij op dat vrijwel iedereen wel voedingsmiddelen en dranken tot zich neemt, die de kleur van je tanden aan kan tasten. Tel daarbij misschien ook nog roken op en je hebt gegarandeerd geen witte tanden meer.

Toch hoeft van nature geen witte tanden hebben, niet te betekenen dat je ze nooit meer kunt krijgen.  Je zou ervoor kunnen kiezen om naar een speciale kliniek te gaan, die je tanden professioneel bleekt. Of je zou kunnen kiezen om je tanden thuis te bleken met een setje dat je thuis kunt gebruiken. Het nadeel van dit soort dingen is toch dat het je tanden altijd een klein beetje aantast. Er worden allerlei middelen gebruikt om je tanden witter te maken en mijn mening blijft dat veel chemische dingen nu niet erg gezond kunnen zijn voor je tanden. Hoewel de technieken steeds beter worden natuurlijk.

SONY DSC

Je kunt tegenwoordig ook je tanden witter maken door andere producten. En een van de producten is tandpasta. De tandpasta van Colgate Max White One zat tot mijn verrassing in de Glossybox Essentials. En dat kwam goed uit, want de vorige test is een beetje in het water gevallen aangezien mijn week nog niet voorbij was maar de tandpasta wel op. Nu had ik dan de kans om te testen of mijn tanden daadwerkelijk een tint witter zouden worden in 1 week tijd.

SONY DSC SONY DSC

Ik sta persoonlijk erg sceptisch tegenover dit soort producten. Ik heb van nature wat gelige tanden en ik had dan ook niet veel vertrouwen in de tandpasta. Ik heb een week lang drie maal per dag mijn tanden gepoetst met  de tandpasta en met de Philips Sonicare.   En op de foto’s hierboven zie je toch een verschil. Mijn tanden zijn wel degelijk ietsje witter dan voorheen. Het effect mag dan niet spectaculair veel witter zijn, je ziet duidelijk dat de tandpasta wel werkt!

poetsen

Naast het feit dat het werkt, is het ook prettig dat de tandpasta ingrediënten bevat, die ook gebruikt worden door tandartsen en die niet schadelijk zijn voor de tandglazuur. De tandpasta bevat naast kleine microkristallen, die dus het wit worden van je tanden bevorderen, ook fluoride, om je tandglazuur sterk te houden. Het is dus een vrij milde reiniging voor je tanden en daar word ik dan weer erg blij van. Want voor je tanden moet je immers ook goed zorgen.

tandpasta

Je hebt maar een klein beetje pasta nodig op je borstel, wat ook fijn is, want het maakt de tandpasta vrij zuinig en dus voordelig in gebruik. De smaak is geweldig! Een frisse mintsmaak, die lang in je mond blijft hangen, maar niet op een hinderlijke manier. Je ziet de donkerder blauwe bolletjes zitten, dat zijn dus de kristalletjes die het wit worden van je tanden wat versnelt. En natuurlijk, na die ene tint witter kun je blijven poetsen met de tandpasta om je mooie witte lach te behouden.

Colgate Max White One doet wat het beloofd en maakt je tanden iets witter. Niet dramatisch maar wel net mooi! Een absolute aanrader wat mij betreft! Je kunt deze tandpasta kopen voor 3,99 euro in de meeste supermarkten en drogisterijen. Ik zeg doen!

Heb jij al eens een Whiteningproduct gebruikt? Of je tanden laten bleken? Wat is jouw ervaring?

2 gedachtes over “Colgate Max White One

  1. Corine zegt:

    He, wat gek. Ik gebruik hem al weken, maar zie geen enkel resultaat. Vraag me af hoe het kan dat het zo verschillend werkt… Vind het op zich een lekkere frisse tandpasta, maar resultaat blijft bij mij uit en bij m’n zusje ook overigens…

    • littlemisspj zegt:

      Ik weet niet hoe het kan dat het bij de een wel werkt en bij de ander niet. Inderdaad vrij bijzonder. Misschien heeft het te maken met verschillende omstandigheden en de conditie van je glazuur en de witheid van je tanden zelf. Daarbij is 1 tint natuurlijk ook geen dramatisch verschil..

Geef een reactie

