Review Batiste droogshampoo

SONY DSC

 

Geen tijd om te douchen, geen energie, geen douche in de buurt, een vieze douche op vakantie. Er zijn zo verschrikkelijk veel excuses te bedenken waarom je geen tijd hebt om je haar uitgebreid te wassen. Het vervelende is alleen, dat je natuurlijk absoluut niet wilt worden gezien met een bos vet haar, dat om een douche schreeuwt. Laten we eerlijk wezen, wij dames willen eigenlijk altijd fris en fruitig voor de dag komen.  En gelukkig is er een oplossing voor de momenten waarop bovenstaande excuses hun intrede doen. Ik mag eigenlijk wel roepen, de uitvinding van de eeuw! Wat dat is? Droogshampoo! Eigenlijk een soort holy grail voor velen.

Ik heb al eerder een review gedaan over de droogshampoo van Andrelon. En op zich was ik daar best tevreden mee. Het maakte mijn haar wel echt erg droog aan de bovenkant, wat het doorkammen van mijn haar niet echt bevorderde. Daarom was ik blij verrast toen er een droogshampoo van Batsiste in de Glossybox zat! Uiteraard moest ik het proberen! En omdat ik vaak te kampen heb met een enorm energiegebrek en douchen op dat soort momenten echt teveel energie kost, is een droogshampoo voor mijn haar echt de ideale oplossing.

vethar

Moeheid en vet haar is een killer combinatie. Ik voel me dan ook niet prettig als mijn haar bovenop vettig is en ik ben echt te moe om onder de douche te stappen. Je ziet het op de foto misschien wel al, dat ik niet op zijn fitst ben en dat mijn haar wel een wasbeurt zou kunnen gebruiken. En dus besloot ik dat dit het ideale moment zou zijn om de Batiste droogshampoo eens uit te proberen.

sprayen

 

Mijn haar in een scheiding en hup, voldoende afstand om een enorm witte waas te voor komen, want dat is wat ik heb gemerkt, de afstand van de spray tot je haar moet minstens 15 cm zijn, aangezien je anders met een witte waas in je scheiding zit. En sprayen maar en dit herhalen door je haar in meerdere scheidingen te verdelen. De geur van deze droogshampoo is trouwens tropisch en met een fijne vleug kokosnoot erdoor. Jummie, mijn favoriete geur!

inmasseren

 

En dan met je handen door je haar, om de droogshampoo goed in te masseren. Zo voorkom je ook dat je een witte waas hebt op je haar. En geef jezelf ook gewoon een beetje een hoofdmassage. Er is immers echt niks mis met wat verwennerij tijdens het verzorgen van je haar. Borstel je haar na het inmasseren voorzichtig uit. En ik moet zeggen dat dit erg makkelijk gaat, wat dus een enorm voordeel is voor deze droogshampoo. Ik hou ervan als je haar gewoon doorkambaar blijft.

ok

 

En hoewel ik deze foto een beetje wazig eruitzie, zegt de duim omhoog toch voldoende? Batiste droogshampoo is een fijn product voor de dagen dat de douche geen optie is maar je haar wel schreeuwt om een wasbeurt. Het vervangt geen goede wasbeurt, maar stelt het moment dat je toch echt je haar moet wassen even uit. Wat mij betreft is Batiste een aanrader!

Je kunt Batiste kopen bij de meeste drogisterijen en op verschillende webwinkels.

De grote spuitbus is E 4,59,-

De reiseditie van de spuitbus kost E 1,95,-

Wat zijn jouw ervaringen met droogshampoo?

Geef een reactie

