Review Diesel Loverdose

SONY DSC

Ik hou van parfums met een vleugje zwoelheid erin. Een wat zwaardere zoetige geur die je lekker lang blijft ruiken. Een fris en licht parfum vind ik ook best prettig, maar een geur die een wat zwaarder zoetje heeft, ruikt gewoon echt superlekker. En daarom ben ik zo enorm blij dat ik Diesel Loverdose in mijn parfum stash heb staan!

Diesel is een Italiaans merk, opgericht in 1978 door Renzo Rosso. Op dit moment hoort Diesel tot een van de populairste merken in de wereld, als het gaat om parfums, maar ook de jeanslijn. Het merk is fantasierijk en innovatief. En ik moet zeggen, de geuren van Diesel spreken mij in zijn algemeenheid al enorm aan.

De naam Loverdose, staat voor een overdosis aan liefde. Bijzonder voor een parfum eigenlijk. Maar het is wat je krijgt van deze geur, een overdosis aan liefde. Diesel heeft in dit parfum namelijk moleculen gestopt die de hypothalamus stimuleren. En dat is een klein plekje in de hersenen, waar dingen als verlangen en aantrekkingskracht worden geregeld. Dit parfum maakt je dus aantrekkelijk en iedereen verlangt ernaar jou een overdosis aan liefde te geven. Wat een belofte zeg!

De topnoten van Loverdose zijn: mandarijn, steranijs, citroenschil.

Het hart van het parfum heeft de noten: jasmijn, gardenia , zoethout.

De basisnoten zijn: ambrox, vanille, cederhout en sandelhout

De geur op mijn hout heeft in het begin een heerlijk frisse geur. De mandarijn en citroen komen duidelijk naar voren en geven je een heerlijk vrolijk en fris gevoel op je huid. Na een uurtje gaat de geur over in een warmere zware geur, waar vooral de jasmijn en zoethout erg naar voren komen. Heerlijk zwoel en ik kan me voorstellen dat vrouwen zich hier een tikkie sexy door zullen voelen.

Na een uurtje of 3 komen de geuren van vanille en sandelhout naar boven en dat geeft een zalig en vooral knus gevoel. De geur is echt heerlijk om te dragen, ook al is hij wat zwaarder en zoeter. En de geur zelf is echt de hele dag te ruiken,zonder dat je overdreven veel hoeft op te doen. Ik heb meermalen te horen gekregen van mannen EN vrouwen dat ik zo lekker rook, toen ik dit parfum droeg. Toch een beetje een Loverdose effect dus, door die moleculen. Of misschien gewoon doordat de geur heel erg lekker is en blijft, de hele dag door!

SONY DSC

En dan het uiterlijk van het parfum. Ik ben totaal verliefd op de vorm van dit flesje. Een mooi hartvormig flesje, die in strakke facetten is geslepen. Het doet me denken aan een hartvormige diamant. En de paarse kleur maakt het echt een mooi item voor op een tafel. De spray is makkelijk om in te drukken en gebruiken, wat ook een enorm voordeel is voor een parfum. Kortom, dit is een van mijn favoriete parfums.

Een flesje Diesel Loverdose van 75ml is ongeveer E 75,- .

En dat lijkt behoorlijk aan de prijzige kant. Maar je hoeft niet veel parfum op te spuiten om lekker te ruiken en dus is deze parfum zuinig in gebruik. En daarbij denk ik dat de combinatie van een heerlijke geur en het uiterlijk van het flesje de prijs meer dan waard is. Ik ben echt fan van deze geur en ik kan hem iedereen aanbevelen!

Heb jij Diesel Loverdose al geprobeerd? Wat is jouw ervaring?

2 gedachtes over “Review Diesel Loverdose

Geef een reactie

