Review E.L.F nagellak #1

SONY DSC

In mijn shoplog heb je het al kunnen zien. Ik kocht voor 14 Euro een doos met 14 nagellakjes van ELF (eyeslipsface). Dat is dus omgerekend 1 euro per nagellakje en dat is dan weer een fijne prijs. En ik heb een nagelcreatie met twee lakjes gemaakt om de lak te testen op de punten die ik  belangrijk vind. De komende weken zul je nog een paar keer een review van deze lakjes zien. Ik kan ze niet allemaal tegelijk testen natuurlijk en dus gaat het in etappes en laat ik jullie weten wat ik van elk lakje vind.  Nu is een nagellak voor 1 euro wel iets waar ik een beetje huiverig voor ben. Want wat zegt het over de kwaliteit van de nagellak? Is het compleet prut, of is het toch een goede aankoop voor de prijs die je ervoor neerlegt? Ik besloot de uitdaging aan te gaan en ben mijn nagels gaan lakken.

SONY DSC

De vorm van de flesjes nagellak is erg opvallend. Niet rond, niet vierkant, maar een beetje…tja ik kan het bijna niet omschrijven. Het ljkt op een soort achthoekig iets. Gewoon een erg bijzondere vorm van de nagellakpotjes. Tijdens het lakken is het dopje dus een beetje moeilijker vast te houden, maar als je eenmaal een goede grip te pakken hebt, is de vorm geen probleem meer.  Ik koos voor de felroze, bijna oranje kleur en als tweede lakje de gouden glitters. De kwastjes zijn fijn om mee te werken, niet te kort niet te lang en niet te smal of te breed. De lak is qua structuur echt prima en smeert prettig op de nagel. De droogtijd is verrassend kort, drie laagjes nagellak waren in drie kwartier alweer droog!

Lak2

De glittertjes zijn mooi verdeeld over de nagels en niet opgepropt op 1 punt, wat ik vaak met andere glitterlakjes wel heb. Misschien dat dat aan mij ligt, maar ik vind het dus een fijne bijkomstigheid dat de lak goed spreidt als het glitters bevat. De kleurintensiteit vind ik ook echt prachtig. De lak droogt ook mooi op, zonder gekke effecten. En dat vind ik echt een pluspunt voor de nagellak.

Natuurlijk heb ik de nagellak aan een test onderworpen. Houdt het een week? Is het bestand tegen rolstoelrollen en andere bezigheden die de lak flink op de proef stellen. De nagellak heeft 2 dagen echt prima gehouden. Geen enkele chip en ook na een flinke ronde rolstoelrijden zat de lak er nog prima op. Op dag 3 echter begon de lak te chippen en af te vallen. Van de hele creatie was niets meer over. Nu moet ik dus ook bekennen dat ik deze week ook echt flink heb gerold buiten . En dat ik de nagellak dus aardig op zijn donder heb gegeven. Meer dan normaal gesproken. Mijn verwachting is dat als je minder heftige dingen doet, de nagellak met gemak een dag of 5 mooi moet blijven zitten. Geen hele week, maar dat is niet erg, want dan heb je mooi een excuus om je nagels opnieuw te lakken!Op http://www.eyeslipsface.nl kun je deze nagellak in een verpakking met 14 lakjes voor 14,- euro kopen. Voor dat geld is het absoluut geen slechte nagellak!

Heb jij al ervaring met E.L.F. nagellak?

Een gedachte over “Review E.L.F nagellak #1

Geef een reactie

