My Life in Pictures

Het is wel een poosje terug weer, dat ik jullie een kijkje in mijn leven heb gegeven. Hoog tijd dus weer voor een onvervalste my life in pictures. Ik vind het zelf altijd heeel erg leuk om te bekijken…En ik denk dat ik daarin niet de enige ben! Hoe tof is het om even een kijkje te nemen in iemands leven, door middel van mooie foto’s? Nou, hier gaan we dan!

foto

Vlak voor mijn vakantie naar Duitsland, kwam er een enorm groot blauw pakket van Cool Blue binnen (www.coolblue.nl). Ik wist dat Niels een accu voor mijn Sony Alpha 350 had besteld zodat ik op vakantie mijn spiegelreflexcamera kon gebruiken. Ik ben namelijk superdol op fotograferen! Vooral natuurfoto’s en dierenfoto’s. Op portretfotografie wil ik me ook wat meer toe gaan leggen, maar dat vind ik nog steeds wel wat moeilijk…maar alles valt te leren. Oke, het grote blauwe pakket. Ik was heel verbaasd dat er voor zo een kleine accu zo een enorm pakket was gebracht. Een erg blonde reactie natuurlijk. Iedereen snapt wel dat er iets anders in moest zitten dan een accu. Normaal gesproken ben ik supernieuwsgierig en pak ik de pakketjes meestal uit. Maar omdat hier Niels zijn naam op stond en het zo blauw en groot was en ik weet dat hij ook van uitpakken houdt, liet ik hem deze keer dicht. En mijn verassing was dus groot, toen ik hem bij Niels zijn thuiskomst alsnog mocht open maken!

foto (1) foto (2)

Tot mijn stomme verbazing kwam er allereerst een mooie cameratas uit! En wat was ik dolgelukkig daarmee, want ik droom al eeuwen van zo een tas, zodat ik mijn camera op een veilige manier in mijn rolstoel mee kan nemen. En niet hoef te pielen met tasjes op schoot, wat in een rolstoel met aangekoppelde handbike niet lekker werkt. Ik stond werkelijk met open mond de tas te bewonderen. Ik was zo in de wolken, dat ik niet eens merkte dat er nog iets in de doos zat….Niels moest het me aangeven, want anders had ik echt enkel en alleen geweten dat ik een cameratas had gehad. Ik werd helemaal verlegen en stil toen ik dus ontdekte daqt ik ook een macro/zoom lens had gekregen voor mijn camera. Iets waar ik ook al lang van droom. Ik kreeg dit ter ere van ons tweejarig huwelijk. En van tevoren omdat ik dan in Duitsland mooi foto’s kon maken en mijn lens en tas kon gaan uittesten!

SONY DSC

De dag erna was het tijd om onderweg te gaan naar onze vakantie bestemming. Erkensruh in de gemeente Simmerath in Duitsland. En wat een superreis was het erheen. Zodra we in Nederland de grens overgingen naar Duitsland, belandden we direct in de bergen! We stopten even om wat foto’s te schieten en deze wielrenners, daar heb ik respect voor. Het waren echt steile bergen hoor, dus je moet wel behoorlijk doortrappen wil je daar tegenop kunnen fietsen…

SONY DSC

Niet lang daarna kwam ik deze schoonheid tegen. Een roofvogel in vlucht. En dat was DE kans om de zoomfunctie van mn nieuwe lens eens te proberen. En ik denk dat het best oke was! Ik heb de hele weg naar het hotel zo zitten genieten! Wat is Duitsland toch vreselijk mooi.

SONY DSC

En op de hoek boven, daar was onze hotelkamer. Het enige kleine minpunt was dat er geen bad was, maar een douche. Maar het geeft niet, ik kom vast nog wel eens in een hotelkamer met een bad! Het uitzicht vanaf ons balkon was fenomenaal mooi!

foto (4)

Na zo een hele dag rijden ben ik compleet gesloopt. De combinatie reizen en mijn aandoening is gewoon niet echt handig. Maar ik kon lekker genieten op mijn kamer in het lekkere bed. Dus we maken van de nood een deugd, geen punt!

foto (5)

Want zeg nou zelf…dit uitzicht vanaf je bed is natuurlijk geen straf! Ik vind van niet tenminste! En ik heb er ook als ik even moest rusten echt van liggen genieten. Ik kan helaas niet laten horen hoeveel vogels er zongen, maar geloof me..zoveel mooie rust en natuurgeluiden (de Rur die langskabbelde, vogels) is echt geweldig om tot rust te komen.

SONY DSC

“Roos, moet je eens kijken”, zei Niels de eerste ochtend om een uur of 8…. Hij opende het gordijn, ik mijn ogen en ik keek en riep “WAUW”. Ik sprong bijna uit bed, greep mijn camera en legde dit geweldige uitzicht vast. Zo snel ben ik nog nooit mijn bed uitgekomen haha. Maar zeg nou zelf…mooi toch!

DSCN0220

Ik eindig deze my life in pictures met een foto uit de winkel  L’Occitane in Keulen. Wat een topwinkel was dat. Ik moest een foto nemen van deze snoepige tafel!

Dat was de my life in pictures voor deze keer. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om even mee te kijken!

4 gedachtes over “My Life in Pictures

Geef een reactie

