Review Kruidvat Voetenbalsem

SONY DSC

Je voeten. Veel mensen slaan het goed verzorgen van hun voeten over het algemeen over. En dat is eigenlijk heel zonde! Veel mensen kampen ook echt met vervelende problemen aan hun voeten. Ingegroeide nagels, kloven, overmatig veel eelt, eczeem, schimmel, kalknagels. En dat is slechts een kleine greep uit de kwalen die je aan je voeten kunt hebben. En het gekke is, men weet niet dat je er zelf heel erg de hand in kunt hebben om dit soort dingen te voorkomen! Het begint namelijk allemaal met een goede verzorging van je voeten.

Er zijn zoveel dingen die je kunt doen om je voeten de verzorging te geven die ze verdienen! Later zal ik hierover nog een artikel maken met wat tips!  Voor nu zal ik me beperken tot een van de dingen die je kunt doen om te voorkomen dat je kloven of droge voeten krijgt. Want daarvoor is een erg simpele oplossing. Smeren met een fijne voetenbalsem. Uiteraard nadat je je voeten hebt gewassen en goed hebt afgedroogd! (ook tussen de tenen, vergeet dat dus niet).

SONY DSC

Onlangs was ik bij Kruidvat en toen zag ik dat ze , naast de wat bekendere merken voetverzorgingsproducten, ook een eigen merk hadden. En ik was wel nieuwsgierig. En dus besloot ik deze tube voetbalsem mee te nemen naar huis, om eens te testen hoe deze werkt.

Allereerst viel mij op dat de geur van deze balsem niet zo enorm overheersend is. Ik heb andere balsems gebruikt en die ruiken heel heftig naar citrus of menthol. En hoewel ik echt wel hou van een fris geurtje, staat de overdreven geur me over het algemeen een beetje tegen. Deze geur is zacht menthol, poederachtig. Best fijn om op je voeten te smeren. De textuur is fijn en dikkig. Maar niet zo dik, dat hij niet prettig uit te smeren is. De balsem trekt verrassend snel in en er blijft geen vettige laag achter op je voeten. Dus je kunt na het insmeren met een gerust hart gaan lopen over je laminaat, zonder vette voetafdrukken achter te laten. Een fijne bijkomstigheid wat mij betreft.

SONY DSC

Na een week smeren met deze balsem, moet ik concluderen dat  deze balsem toch echt prima werkt voor je voeten. Ik heb echt zachtere, minder droge voeten! En dat is fijn, zeker omdat het nu weer is om met je voeten in sandaaltjes of slippers rond te paraderen. En dat is natuurlijk het fijnst met mooie, verzorgde voeten.

De voetbalsem van Kruidvat is 3,29- euro. En dat vind ik eigenlijk een mooie prijs voor een product dat goed werkt!

Verzorg jij je voeten? Hoe?

2 gedachtes over “Review Kruidvat Voetenbalsem

Geef een reactie

