Essence 2 in1 Handcreme

SONY DSC

Naast het lakken van mijn nagels en het vijlen en wat er al niet meer komt kijken bij nagelverzorging, vind ik het ook fijn om mijn handen in een goede staat te houden. Handen zijn immers wel het visitekaartje. Vaak geef je mensen namelijk als eerste een hand. Dus denk je eens in wat je fijner zou vinden. Een viezige hand of een goedverzorgde hand. Juist, die goedverzorgde hand heeft toch de voorkeur.

Je handen krijgen door de dag heen best veel te verduren en worden flink gebruikt. En als het goed is was je je handen ook met regelmaat. Een nadelig effect van het vaak wassen van je handen en het intensief gebruiken van je handen (in mijn geval ook bijv. voor het rolstoelrollen) is dat je handen droog kunnen worden en daardoor kloofjes kunnen ontwikkelen. En naast dat droge handen er niet zo mooi uitzien,is het soms gewoon ronduit pijnlijk.

Wat kun je daar nu voor gebruiken, om te voorkomen dat je handen zo uitdrogen en kloofjes en schilfertjes de kop op steken? Inderdaad, een fijne handcreme. Enkele maanden terug heb ik een handcreme battle gehouden. En de winnaar was toen echt de Vaseline handcream, die ook je nagels verzorgt. Maar er is natuurlijk meer op handcreme gebied te vinden.

SONY DSC

Ik kwam laatst deze fijne handcreme van Essence tegen. Ik was al heel lang nieuwsgierig naar de handcreme’s van Essence. Helaas is dit in Nederland toch een beetje lastiger te vinden. In het buitenland echter kwam ik deze handcreme in wel vier winkels tegen. En ik kon het niet laten om hem mee te nemen en uit te testen. Hij is in Nederland ook vast ergens te krijgen, maar waar ik woon is het Essence assortiment toch wat minder uitgebreid….

De handcreme heeft een 2 in 1 functie.  Het verzorgt je handen EN versterkt tegelijk ook je nagels. Er zit extra calcium verwerkt in de creme, en hoewel ik me afvraag of het nu werkt, calcium aan de creme toevoegen, weet ik wel dat het nodig is voor botten, haar en nagels. De handcreme bevat yoghurt extract..En als ik de creme op mijn handen doe, ruikt het ook echt een beetje zuivel achtig. Helemaal niet verkeerd.

De creme is makkelijk te verdelen En trekt verassend genoeg ook behooorlijk snel in. Ik heb de creme een week lang elke dag gebruikt en mijn handen zijn zachter en de creme is gewoon prettig te gebruiken, wat ik best fijn vind. Het ruikt fris en zoet en trekt echt snel in. Dus geen vettige laagjes op je handen, waardoor je moet wachten tot je eindelijk eens kunt doen wat je die dag hebt gepland. Ook mijn nagels lijken toch op te knappen van de handcreme, en hoewel ik niet weet of dat nou door de calcium in het product komt, of dat het gewoon een fijne bijkomstigheid is….ik ben superblij.

SONY DSC

De creme zit in een eenvoudige tube en is gemakkelijk mee te nemen in je tas, waar die van mij ook gewoon altijd te vinden is.. Ik ben, naast de handcreme van Vaseline (waar ik evengoed ook fan van blijf) ook echt helemaal into deze handcreme van Essence!

De handcreme van Essence is te koop bij oa. Kruidvat en Trekpleister, voor 1,99,- per tube. En ik moet zeggen, dat is absoluut geen onaardige prijs voor een fijne handcreme!

Een gedachte over “Essence 2 in1 Handcreme

Geef een reactie

