Review: Balea Young cleansing wipes

SONY DSC

Het moge inmiddels wel duidelijk zijn: ik ben verzot op shoppen in Duitsland. En ik ben nog verzotter op een merk dat ze daar in de DM drogisten erg veel verkopen. Namelijk Balea! Balea heeft een enorme lijn aan verzorgingsproducten. Van handcrème tot shampoos en van bodylotions tot gezichtscrème. Het is een van de fijnste budget merken die ik in al mijn jaren tegen ben gekomen. En ik heb best al wat getest. Deze keer heb ik voor jullie de Young gezichtsdoekjes geprobeerd.

Eigenlijk kunnen de doekjes van Essence (ook Duits trouwens) bij mij echt niet stuk. Ik heb nog geen enkel merk gevonden die aan die gezichtsdoekjes zou kunnen tippen. Velen komen niet eens in de buurt. Toen mijn oog op deze doekjes viel, was mijn interesse gauw gewekt.  Het was een voordeel pak voor 1,99- euro en daarvoor kreeg ik twee verpakkingen doekjes en een handig opbergdoosje. Kan je natuurlijk niet laten liggen. En al helemaal niet omdat er kokos in zat. En ik ben gewoon dol op kokos. Kan ik echt helemaal niks aan doen!

SONY DSC

Helaas is het een limited edition, tegen deze tijd zal het dus wel redelijk verdwenen zijn. Toch wil ik jullie mijn mening over dit product niet onthouden. Ik moet zeggen, de verpakking is niet spectaculair. Dat zijn eigenlijk de verpakkingen van Balea nooit als ik eerlijk ben. Toch geeft de groene kleur wel een fris gevoel en misstaat het niet op de make-up tafel. De kokosgeur valt enorm mee, het doekje ruikt eigenlijk heel aangenaam. Het is een heeel klein vleugje kokosnoot die je ruikt. Het doekje is voor de normale huid. Maar ik denk dat droge huidjes hier ook blij mee zijn. Kokosvet staat bekend om zijn goede hydraterende werking namelijk.

SONY DSC

Dit is de structuur van het doekje. Het is opvallend luchtig, maar toch ook stevig. Ik kon hem niet zomaar doormidden scheuren. Het doekje is heel zacht en ik vond het opvallend hoe snel mijn oogmake-up door met het doekje te wrijven eraf is gegaan. Er zit een heel fijne structuur in zodat je je gezicht echt grondig schoon kunt krijgen. Je voelt na afloop ook wel dat je huid lekker zacht is. Ik zou bijna zeggen dat een crème niet nodig is, zo zacht blijft je huid na het reinigen.

SONY DSC

De doekjes zijn handig om op te bergen in het meegeleverde doosje. De opening is zo ruim dat je geen enkele moeite hebt met het pakken van een doekje uit het zakje. Het doosje sluit verder ook prima af en voorkomt zo uitdroging van de doekjes. Om een lang verhaal kort te maken: Deze doekjes zijn erg aan te bevelen.

De doekjes zijn te koop in verschillende varianten. Deze editie met bijgeleverde box kost 1,99- euro voor twee pakjes met doekjes en de box. Je vindt ze bij vrijwel alle DM drogisten en betere supermarkten in heel Duitsland!

Toch moet ik eerlijk bekennen dat deze doekjes er ook nog altijd niet voor hebben kunnen zorgen dat ik mijn Essence doekjes links laat liggen. Ze zijn wel net zo fijn!

2 gedachtes over “Review: Balea Young cleansing wipes

  1. Mel zegt:

    Klinkt goed! Ik zoek ook altijd van die doekjes voor mijn gezicht, meestal koop ik gewoon de goedkoopste eigenlijk. Maar dit is ook een goed prijsje met een mooie box. Ik ben bang dat ik een keertje in je tas spring en dan stiekem mee naar Duitsland ga om te shoppen

Geef een reactie

